Na heel lang wikken en wegen heb ik besloten te stoppen met bv geven. Omdat t eigenlijk niet lukt om mn dochtertje bij mij te laten drinken is t lastig om de bv af te bouwen door een voeding per keer weg te laten. Ik heb gezien dat er ook een mogelijkheid is om af te bouwen dmv kolven. Je geeft dan geen voedingen meer maar je kolft alleen op de momenten dat er teveel spanning op staat of harde plekken komen. Ik ben erg bang voor borstontsteking dus het zal nog niet makkelijk zijn denk ik. Wie heeft hier ervaring mee? Heeft iemand tips?
Wat jammer dat het niet lukt met de bv. Is er een reden waarom je dochtertje niet live bij je kan drinken? Zo los je veel problemen op, fulltime kolven is namelijk erg zwaar. Ook bij afbouwen is het makkelijker als je kidnje gewoon bij je drinkt. Ik heb nog niet gehoord van afbouwen door alleen maar te kolven, waarschijnlijk dat moeders die hier veel ervaring mee hebben je beter kunnen adviseren. Misschien zou je eens met een lactatiedeskundige contact kunnen opnemen om je dochter wel aan de borst te krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat jullie allemaal geprobeerd hebben dus als ik iets zeg wat niet aan de orde is, sorry. Succes!
Bedankt voor je reactie. Lk is al geweest, heb t hele circus al rond mn bed gehad. Het leek de goede kant op te gaan, maar nu toch weer niet. We hebben spruw, dochter kan niet tegen de medicatie, ik heb extreme stuwing (gehad) tot aan mn rug en dat op dag twee na een ks, ik heb kloven en aanhappen doet zó zeer dat ik t niet meer trek. Door de spruw laat ze steeds los dus het doet niet 1x zeer per voeding maar wel 8x Ik vind t heel erg want zoontje heb ik 7 maanden gevoed. Hopelijk zijn er mensen die t wel dmv kolven hebben afgebouwd?
Ik heb er geen ervaring mee,maar ik kan alleen maar zeggen, luister naar je lichaam en overhaast niets.Want dan heb je idd kans op een borstontsteking. Ik denk dat als je kolft en er voor zorgt dat je niet de hele borst leeg maakt, je productie vanzelf achteruit gaat.Het zal dus niet in 1 week over zijn maar op een gegeven moment ben je dan klaar. Voordeel is wel dat je nog wat melk aan de kleine kan geven. Wat jammer dat het bij je 2e kindje niet gelukt is! En wat een vervelende situatie