Medela spenen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jusi, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kenji krijgt eigenlijk al van begin af aan melk uit een Medela-flesje met Medela-speen.
    Maar deze zijn nergens in een reguliere winkel te koop, alleen via internet.
    Daarom hebben we vorige week geprobeerd om Kenji zijn voeding uit Avent-flesjes met bijbehorende speen te laten drinken, maar dat was geen succes. Hij spuugde veel meer, liet veel meer staan en had constant de hik na het eten. Dus zijn we maar weer over gegaan op Medela-flesjes en spenen.
    Maar nu ben ik dus op zoek naar vergelijkbare spenen die dus op Medela-spenen lijken.
    Iemand hier een idee?

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    De spenen van Difrax passen prima op de Medela flesjes. Ze zijn wel iets dikker, maar dat beviel ons juist erg goed. En volgens mij lijken de Bibi speentjes heel veel op die van Medela.

Avent spenen zijn veel te breed voor kleine kindjes. (Kenji is toch ook een prematuurtje?) Wat je nog wel zou kunnen proberen is Difrax flesjes. Die zuigen niet vacuum, wat helpt tegen krampjes, Medela flesjes zijn heel "basic". Ik had er een heleboel maar gebruikte ze alleen om melk op te vangen en te bewaren, en maar heel soms om uit te drinken. Maar we moesten dan steeds de speen uit zijn mondje halen om de lucht te laten ontsnappen. Bij de Difrax flesjes ontsnapt de lucht door een ventiel in de bodem.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja, Kenji is een prematuurtje.
    En die spenen zijn inderdaad (nog) veel te groot voor hem.
    Mja, hij weegt alweer 4850 gram, dus hij zou in principe wel uit die flessen kunnen drinken, maar dat lukt hem dus niet met de Avent-speen.

En de Difrax hadden we in het ziekenhuis ook. Maar daar hebben ze ons nooit uitgelegd hoe die fles werkte. Het nut van die ventiel heb ik pas hier op het forum ontdekt. ;)
    Maar dat was ook geen succes, Kenji drinkt gewoon het beste uit de Medela flessen. Dus gaan we nu niet meer aan de gang met andere flessen, als Kenji hieruit prima drinkt.

Maar bedankt voor je antwoord, ik weet nu dus welke spenen ik kan gaan kopen. :)

4. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Groot gelijk dat je dan niet van fles gaat verwisselen inderdaad. Ik heb zo veel flessen geprobeerd dat ik wel een winkeltje had kunnen beginnen, hahaha! Fijn dat je er wat aan hebt.

Groetjes!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De gewone kleine standaardspenen passen op Medelaflesjes. Gewone goedkope standaardflesjes van de drogist passen ook op je medelakolf.

Deel Deze Pagina