Ervaring Avent IQ uno (elektrische kolf)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Teddy24, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy24

    Teddy24 Lid

    7 jun 2008
    25
    0
    0
    Hallo!
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de elelktrische kolf van Avent? Als ik google kom ik al een aantal verschillende reacties tegen, maar hoe meer meningen hoe beter, toch?! Of hebben jullie misschien voorkeur voor een andere elektrische kolf?

    Het voordeel van de Avent lijkt me dat je hem zowel als handkolf als elektrische kolf kunt gebruiken, het geluid is minder hard (schijnt?) en het lijkt me ook makkelijk dat je ze in combinatie met de af te sluiten flesjes en overige producten van Avent kunt gebruiken: Kolven in een flesje, afsluiten en in de koelkast (bij wijze van spreken).

    Maar niemand die dat beter weet dan de expert; de personen die er al gebruik van maken! Julli! :D
     
  2. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Ik heb er goede ervaringen mee. Kolft op jouw tempo. Geluid zachter zeiden ze tegen mij ook maar ik vind het nog steeds een rot herrie dus die gaat voor mij niet op.


    off topic, als ik jou was zou ik wachten met een kolf kopen tot na je bevalling. Dan kan je goed kijken wat bij jou past en wat voor een je nodig hebt. Je kraam kan je daar goed bij helpen. Succes!
     
  3. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik had de medela dubbele kolf...een goed vrijwel geruisloos apparaat...maar ik ga nooit meer kolfen...dat deden ze vroeger ook niet en ik kreeg er alleen maar kapotte tepels van en daarom borstontsteking. Laat je goed begeleiden in het begin en stop als het pijn gaat doen. Als je kindje meteen goed kan toehappen en begint te drinken gaat het allemaal vanzelf. Maar dat gedoe met kolven omdat het bij mij veel langer duurde voordat het op gang kwam heeft er mooi voor gezorgd dat ik geen tijd had om te genieten van me pas geboren kleintje.

    Maar een tip dus: je kan ze dus ook huren bij de thuiszorgwinkel.

    Succes, M
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben zeer tevreden over de IQ, heb hem 9 maanden gebruikt. Stil is hij idd niet, maar wel lekker compact om mee te nemen naar je werk.

    Wel heb ik met de eerste 2 kolven problemen gehad met de elektrische voeding, maar Philips doet absoluut niet moeilijk en ik kreeg beide keren direct een nieuwe kolf mee.

    Groot voordeel is dat het ook gelijk een handkolf is. Bij een 2e zou ik hem zeker weer gebruiken.
     
  5. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik heb hem ook maar gebruik altijd alleen maar de handpomp. Die werkt voor mij lekkerder dan de elektrische wat nogal vreemd schijnt te zijn volgens mijn omgeving :( Maar goed ben er verder wel blij mee, werkt goed en idd kolven en hup de vriezer in ideaal.
     
  6. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb hem ook maar ik gebruik ook liever de handkolf. Mijn opbrengst is dan veel hoger en ik kan er veel beter mee overweg!

    Dus je bent niet de enige theangels ;)
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik hoop dat ze opnieuw getest heeft en dat de streep donkerder is geworden! Ze is vanavond weer thuis begrijp ik?
     
  8. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    erg fijne kolf, vind hem ideaal
     
  9. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik gebruik deze kolf nu sinds een week fultime (sinds ik weer aan het werk ben) en daarvoor partime (om een voorraadje op te bouwen).

    Op het begin had ik een klein beetje spijt van de aankoop omdat mijn tepels er blauw en soms zelfs van gingen bloeden. Ik was bang dat ik echt een miskoop had gedaan, en dit zou toch een prijzige miskoop geweest zijn.

    Maar toen ik hem fultime ben gaan gebruiken merkte ik dat mijn tepels steeds minder pijn gingen doen en nu is het gewoon alsof mijn kleintje er uit drinkt.
    Dat ie veel geluid maakt is een feit maar ik denk dat elke kolf dat blijft doen.

    Dat ik voor deze kolf heb gekozen is onder meer vanwege de complete tas die erbij zat en vanwege dat ie ook op batterijen kan werken en dat je er een handkolf van kan maken.

    Verder hebben we alle flesjes en de sterilisator van Avent.

    En een andere niet geheel belangrijk verschil was de prijs bij avent was ik 150 kwijt compleet met tas etc, bij Madela was dit het dubbele (dan had je wel een dubbele) maarja een enkele werkt voor mij prima ben in 15 minutjes klaar met kolven.

    Ik zou inderdaad wel wachten tot na je bevalling het zou wel heel erg zonde zijn als borstvoeding niet lukt om wat voor een reden dan ook en dan al ruim 150 euro uitgegeven te hebben.

    Misschien kan je wel een kolf huren voor een weekje dan weet je meteen wat je er van vind.

    Succes iniedergeval met het maken van je keuze :)
     
  10. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi hoi

    Ik heb ook de elektrische kolf van avent. Ik vind het een super ding!
    Zowel hand als elektrisch werkt perfect. En ja hij maakt geluid, maar het is geen giganstische herrie.
    Moet zeggen dat ik er al wel een keer problemen mee hebt gehad. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en die hebben met avent gebeld. Toen mocht ik meteen een nieuwe meenemen. Prima service dus..
    Ik heb voor deze kolf gekozen omdat ie lekker compact is en je hem kunt gebruiken in combinatie met de avent flessen..

    Ik heb hem pas gekocht na m'n bevalling. Voor hetzelfde geld liep de bostvoeding niet en dan vind ik 150 veel geld..
     
  11. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Oeps, dit was voor een heel ander topic bedoeld. Dat heb je hè met 2 schermen tegelijk open.... dan gaat er wel eens iets mis. :)
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Geen ervaring mee want ik kolf zelf met de PISA van medela.

    Ik zie hier meerdere keren staan dat je hem ook kunt huren bij de thuiszorg. De thuiszorg verhuurt idd kolven maar dat zijn andere kolven dan de kolven die je zo kunt kopen. Bij de koopkolven kan er n.m. melk in de motor kopen en daarom zijn die niet geschikt voor de verhuur. Bij de verhuurkolven kan er geen melk in de motor komen en de motoren zijn veel krachtiger.
    Je kunt dus helaas niet de kolf even huren en proberen.
     
  13. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Bij de avent kan er geen melk in de motor komen. Het motor deel klik je vast op een siliconenmembraan wat weer luchtdicht vastzit op de kolf. Beetje lastig uit te leggen ;)

    Ik heb even gegoogled en ik zie dat je de avent isis iq wel kan huren ;)
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Weet uit ervaring dat er wel degelijk melk boven het membraam kan komen.
     
  15. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Oh echt? ik heb het nog nooit gehad
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoe het precies kwam snap ik nog niet, maar het is me wel een keer gebeurt. Later ging ook de voeding stuk dus heb ik hem geruild en daarna nooit meer last van gehad.
     
  17. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Bij mij zit het membraan er altijd wel vrij strak op, misschien dat hij een keertje niet helemaal goed heeft gezeten? Nee dat kan eignelijk ook niet, want dan zuigt hij natuurlijk geen vacuum....
     

Deel Deze Pagina