Ik gebruik af en toe de Medela Swing kolf. Maar nu me dochtertje al bijna naar de creche moet, wil ik een voorraadje melk in de vriezer hebben. Gisteren wilde ik beginnen met kolven, maar wat het probleem is; mijn kolf zuigt niet zoals voorheen, veel minder krachtig dan normaal. Nu heb ik alle onderdelen bekeken op lekkage e.d. maar kon niets vinden. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?
Sop je hem wel eens ? Ik deed dat n.m. niet alleen afspoelen en dan steriliseren daar lag het toen bij mij aan. Anders even op de site van Medela kijken hoe je alles precies moet schoonmaken.
Ik lees mee, heb hetzelfde probleem! Maak hem regelmatig schoon, laat vriendlief het slangetje met de compressor condensvrij maken maar toch verliest hij naarmate ik hem meer gebruik zijn kracht........
Ik had trouwens een Harmony die niet meer goed zoog. Maar na het soppen weer super ! Van de site van Medela uitgebreide instructie schoonmaken Swing Mocht dat niet helpen dan zou ik even contact opnemen met Medela. Ding moet het tenslotte wel goed doen.
Ik heb ook een medela swing, en heb het probleem ook gehad, bij mij zat het slangetje niet goed, deze moet je er echt stevig indrukken! toen deed hij het bij mij weer. Succes!
Ja stom he Ik sopte die van mij ook nooit. Was bijna in paniek dat hij het niet meer deed. Naar de stad om nieuwe witte flubbers, maar die hadden ze niet. Kwam er toen pas achter dat je een kolf ook moet soppen. Oh wat voelde ik me suf
Dat wist ik ook niet. Staat volgens mij niet in de gebruiksaanwijzing? Ik heb het net gedaan. Voor het eerst dus in al die maanden... Ik ben benieuwd of ik het merk als ik de volgende keer kolf. *gaat nu op zoek naar de gebruiksaanwijzing*
Er staat idd dat je hem op deze manier kan reinigen. Staat onder het kopje: "als de melk overloopt" "Als er perongeluk melk in de pomp komt" Hmmm. Misschien had ik toch beter de gebruiksaanwijzing kunnen lezen... Ik had pas dat witte flubbertje al vervangen, maar vond het nog niet veel verbeterd. Nu dus wel als het goed is.
Je kan de het zuiggedeelte (zeg maar) in drieen verdelen dat kleine gele onderdeel et het witte plasticj is soms aan vervanging toe. Ik kolf 3 maanden en heb 3x het witte plasticje vervangen en 1 keer het gele hoedje.