maat tepelhoedje

Discussion in 'Borstvoeding' started by Deb26, May 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Het onderwerp zegt het al een beetje, ik vroeg me af hoe je weet welke maat tepelhoedje je nodig hebt.

Ik heb nu een m, maar vraag me af of die wel goed is. Ze drinkt er perfect mee, maar ik blijf wat last houden van kloven. Terwijl ze wel goed aangelegd is. Mijn tepel is na de voeding een soort van vacuum gezogen in het hoedje, alleen de top niet. Hoort dit of moet ik dan toch een l?

Groetjes Debby

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Heb je medela tepelhoedjes? Ik heb ze van Avent en gebruik de standaard. Deze zit vrij ruim om mijn tepel en hier geen last van kloven.
    Misschien een idee ja om een grotere te proberen.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik vond de m van medela ook te krap zitten, voelde het schuren. Ik gebruikte vooral de tepelhoedjes uit het roze doosje (weet de naam niet). Die hebben ze in één maat en zijn wat dunner dan de avent hoedjes. Blijven ook veel beter zitten vind ik.

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik heb gister een l gekocht. Werkt ook prima, al zit mijn tepel er na het drinken helemaal "ingezogen" En heb wat moeite met hem er weer afhalen, plakt echt goed vast aan mijn tepel ( soort van vacuum )
    Maar het schuurt minder, dus hopelijk gaan de kloven hierdoor helemaal over en kan ik het weer eens zonder gaan proberen.
    Bedankt voor jullie antwoord.

Debby

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een van de nadelen van tepelhoedjes is dat ze tepelkloven kunnen veroorzaken en je kind een verkeerde drinktechniek aanleren.
    Ik heb de eerste weken bij mijn kinderen ook tepelhoedjes nodig gehad, maar kon ze gelukkig afbouwen.

In principe moet je tepelhoedjes eigenlijk alleen gebruiken onder begeleiding van een lactatiekundige en zorgen dat je ze snel afbouwt. Ze kunnen soms meer problemen veroorzaken dan oplossen!

Als je kloven hebt en je baby is echt goed aangelegd dan drinkt je kind de kloven dicht, waardoor ze sneller genezen, terwijl een tepelhoedje ze juist in stand houdt. Daarnaast, als een kloof na een dag of 3 niet minder wordt moet je echt ook gaan denken aan spruw!

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik voed al 3,5 maand met tepelhoedje en hier geen problemen. Zonder is hier geen succes dus dan maar met. Ze groeit als kool en productie zat.

Share This Page