Baby 2 dagen oud drinkt 4-5x per dag, spuugt geel slijm en slaapt heel veel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door onzewonders, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik maak mij stiekem een beetje zorgen over onze dochter van twee dagen oud. Ze drinkt met tussenpozen van 5-6 uur en wil ook echt niet vaker. Ik moet haar wakker maken voor de voedingen. Ze drinkt niet uit de linkerborst, die weigert ze. Ze spuugt veel geel slijm. Als ze drinkt, drinkt ze wel heel gulzig. Mijn bv is al heel goed op gang dus denk ik zou ze misschien te veel krijgen? Of echt nog misselijk zijn van de bevalling en moeten we hier even door heen?

Wie heeft raad?

2. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Plast/poept ze goed?
    Probeer je haar al veel (bloot?) dicht tegen je aan te houden?

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ze poept alleen maar... Laat ook continu winden. Plassen gaat ook best prima

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Als er voldoende uit komt, gaat er ook voldoende in, zou je denken. Ik snap verder je zorgen wel.. Het gele slijm kan nog van de bevalling zijn, dat was althans het verhaal bij een vriendin van me. En dat ze je linkerborst weigert: is daar iets mee? Andere (ingetrokken / vlakke) tepel bijvoorbeeld?

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    De stand van de tepel is idd wat anders, wat scheef/ vlak. Ik leg haar aan die borst ook anders aan. Met haar voetjes naar mijn rug toe. Misschien vindt ze dat ook niet prettig

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al eens geprobeerd eerst enkele druppels uit je tepel te duwen voor je haar aanlegt?

En anders zou ik toch zeker een lactatiekundige eens laten meekijken. Het lijkt me niet ideaal.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    #7 Zoe123, 13 mei 2017
    Laatst bewerkt: 13 mei 2017
    Echt even een lactatiekundige contacteren.
    Met een pasgeborene wil je weten dat het goed gaat, en 4/5 keer drinken is echt te weinig, ook als je productie goed op gang is. Het maagje is immers nog maar piepklein.
    En dus ook weer snel leeg.
    Verder is dit weinige drinken ook niet voldoende om je productie echt op gang te houden.
    Een gemiddelde baby drinkt 8-12 voedingen.

Ook het niet willen drinken uit je linkerborst, de vorm van de tepel, dat wijst op wat aanlegprobleempjes
    .
    https://www.nvlborstvoeding.nl/
    Via deze link kan je een lk vinden.

Ik zou nog even afwachten, wie weet zie je verbetering. Zo niet, laat haar dan langskomen. Beter nu meteen er mee aan de slag, dan later tegen een rits van problemen aanlopen

onzewonders vindt dit leuk.
  8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Vannacht is goed gegaan. Gisteravond dronk ze om 22.30 uit de rechter borst, links wilde ze weer niet. Ik heb haar na 5 minuten rechts naar links gedaan en toen dronk ze wel super goed!:)
    Om 00.30 heeft ze weer op deze manier gedronken en nu om 5.30 dronk ze meteen goed. En niet meer gespuugd gelukkig!
    Ben ontzettend benieuwd naar de dag

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ze zo weinig blijft drinken, zou ik echt een lk bellen.

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Het gaat sinds vannacht veel beter! Ze is zelfs aangekomen :)
    Wat een opluchting! Denk toch echt misselijkheid geweesr

Deel Deze Pagina