Baby 9 mnd weigert de borst ineens

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Me2, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn dochter is sinds een week op verschillende momenten de borst gaan weigeren . eerst alleen de late middagvoeding, toen die voor het slapen gaan en nu ook de ochtend voeding. Ik denk dat ze er dan te hard voor moet werken omdat de tsr dan niet meteen komt. Komt die wel meteen dan drinkt ze goed. Ze bijt me dan en knijpt in mijn borst en duwt hem weg. Ook na 5 min weer proberen. Ze wil opeens liever een fles (met gekolfde melk)....... Die drinkt ze ook op. Verder eet ze goed aan vaste voeding.
    Had gehoopt dat ik bij no4 ook het jaar zou redden vwb bv maar vraag me af of het dit keer gaat lukken.
    Iemand nog ideeën?

Mijn cyclus is sinds 3 maanden weer op gang en daar heeft ze tot op heden geen last van/mee gehad.

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heb haar niet meer aan de borst gekregen. Blijf nog maar even kolven en bied de borst wel elke keer aan. Ze weigert gewoon.
    Volgens mij is het een bekend fenomeen, is er dan niemand met een advies hier??
    (heb het bij mijn andere drie namelijk niet meegemaakt).

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend he....
    Ik heb het hier ook gehad.
    Het is inderdaad een bekend fenomeen op deze
    leeftijd!
    Zuigelingen staking..
    Ik heb destijds de neusspray gehaald, in de hoop dat als
    zoon zou toehappen er meteen een beloning kwam.En voor
    het kolven.
    Veel huid op huid.
    Kolven om de boel in ieder geval op gang te houden.
    En blijven aanbieden.

Hij heeft 2 weken geweigerd. Toen werd ik s'nachts een keer wakker,
    en dacht, laat ik het nu eens proberen. Ik denk dat hij
    daardoor niet de kans kreeg om het tot.zich door te
    laten dringen , dus hij nam een hap. En begon te drinken. De
    spray gebruikt dus het was meteen een goede voeding.
    Hij heeft het daarna goed opgepikt, heeft gedronken tot
    ,2,5 jaar.

Het is heel vervelend, succes, hopelijk komt het snel goed!
    Wellicht toch de spray bij de HA halen?

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn zoontje had ook wel eens van die fases. Hij had altijd al een borst die minder favoriet was bij hem (en ook minder melk gaf). Bij hem waren het altijd maar tijdelijke fases en dan ineens uit het niets pakte hij hem dan alsnog weer.

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja dank dames voor de bevestiging. Ik blijf nu inderdaad kolven en blijf de borst aanbieden maar ze duwt me gewoon weg en als ze hapt dan bijt ze expres. Snachts komt ze echt al 5 maanden niet meer en smorgens als ze echt honger heeft weigert ze nog steeds. Ik geef echter niet op. Ik hoop dat het nog over gaat. Wil echt dat jaar volmaken. Maar goed, als ze niet meer wil is dat uiteindelijk ook haar goed recht.

6. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier ook gehad was een fase, mijn dochter wilde niet meer "liggen". Wel honger maar niet drinken. Na weigering legde ik haar lief naast mij en probeerde het na een half uur weer. Mijn dochter weigerde s'avonds niet. Een idee kan zijn om even s'avonds wat vaker te voeden slaperig weigerde mijn dochter niet.

7. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je weet zeker dat ze geen pijn in dr mondje heeft?
    hier namelijk pas een aft, waardoor hij niet dronk.
    Verder hier rond 10,5mnd een weigeringsperiode gehad, maar niet dat hij niets meer dronk. Ik ben toen heel slecht voor de tv af en toe gaan voeden, tijdens de afleiding van dat ding... ging hij gewoon tutteren en uiteindelijk kwam er ook melk...en dus weer gewoon aan het drinken.

Deel Deze Pagina