Luier om tijdens vliegreis Onze zoon van 6 plast nog af en toe in zijn bed. Maar is bijna zindelijk en maken er daarom niet zo een probleem van. Hij is gewend in een luier te slapen en vind dit niet erg. Over 2 weken gaan op vakantie naar Florida. Iets waar we uiteraard naar uitkijken. Omdat dit een lange reis is zal hij ongetwijfeld in het vliegtuig in slaap vallen. Mijn man is daarom van mening dat hij tijdens de vliegreis "gewoon" een luier om moet. Ik denk dat een luier minder erg is dan met een natte broek in het vliegtuig zitten maar valt het niet op een "grote" jongen met een luier onder z'n broek. Laat staan hoe zit het met verschonen? We hebben het er nog niet met onze zoon over gehad en ik weet dus niet wat hij denkt. Hoe moet ik hier mee omgaan?
Oh, dat zou ik zeker doen. Gewoon uitleggen dat jullie slapen in het vliegtuig en de luier daarbij hoort. Kan je geen luierbroekje doen? Iemand anders ziet toch niet dat hij een luier om heeft. Daarvoor zou ik het niet laten. Een natte broek in het vliegtuig is voor hem, voor jullie en medepassagiers veel vervelender dan de andere dingen die je noemt.
Je zou het met hem gewoon over kunnen hebben. Misschien niet de hele tijd een luier maar zodra het tijd is om te slapen. Even staan en omdoen. Een luierbroekje kan ook , samen naar de wc, zelf voor de deur staan en hij is groot genoeg om zelf een luierbroekje aan te doen, fijn zittende broek er over en klaar. Voor de zekerheid zou ik een setje kleren in zijn tasje stoppen.als je kleding rolt neemt het minder plaats in beslag.
Ik woon op Curacao en vlieg regelmatig met onze zoon van 3 naar NL. Waarschijnlijk heb je het op de heenreis niet nodig want je gaat terug in de tijd, overdag, dus waarschijnlijk zal hij dan niet slapen. Terug naar NL is meestal een nachtvlucht en ik doe dan altijd een luier om voor als hij in slaap valt. Maar vaak doe ik dat pas als ik al in het vliegtuig zit na de eerste maaltijd. Zoon gewoon op de wc laten staan (op de dichte bril) en even omkleden. Fijne vakantie!
Heb het er vandaag met hem erover gehad. Hij wilt het wel maar maakt zich ook druk erom dat iemand ziet dat hij een luier om heeft. Heb gezegd dat hij die mensen toch erna nooit meer ziet. En zelf laten aan doen is inderdaad een goed idee maar we hebben besloten om hem de luier al thuis om te doen, omdat we nog een eindje naar het vliegveld moeten rijden!
Gewoon luierbroekje en op de wc verwisselen als nodig is? Dat zien mensen toch helemaal niet onder z'n broek?
Maar hij is overdag/wanneer hij wakker is toch wel zindelijk? Dan zou ik hem niet de hele tijd van tevoren al in een luier laten lopen, lijkt mij voor een jongen van zes niet echt fijn. Gewoon een aantal luierbroeken meenemen en als het toestel eenmaal in de lucht is hem naar het toilet laten gaan en daar de luierbroek laten aantrekken. Zo deed ik het met mijn 2-jarigen ook toen ze nog niet helemaal nachtzindelijk waren. Fijne reis trouwens! 😎
Ja, overdag is hij natuurlijk zindelijk. Maar als hij slaapt heeft hij af en toe nog een ongelukje. Ik dacht omdat hij vast en zeker ook in de auto zal slapen hem thuis net voordat we vertrekken hem een luierbroekje aan te doen. Maar
Mijn 6 jarige slaapt ook nog met een luier aan ( Luier broekje, is geen punt toch met verschonen, die scheur je zo kapot en dan heb je een onderbroek die je omhoog kan trekken en ben je klaar. ) maar ik zou hem idd niet heel de reis en thuis al aan doen. Dat zit toch niet lekker? Maar goed mn 6 jarige slaapt ook al wel 2-3 jaar niet meer overdag in de auto of in het vliegtuig. De jongste ( 4 jr ) valt wel in slaap in de auto maar op kleine dutjes kan hij het dan prima droog houden.
Ik zou hem wel gewoon thuis al aan doen als hij het niet vervelend vindt zitten, maar ik heb dan ook een niet-zindelijke 8 jarige zoon. Tot vorig jaar paste hij nog kinderluiers, die zag je niet echt zitten (behalve als ze erg vol zaten). Het incontinentiemateriaal wat hij nu draagt, is eigenlijk te groot (het kleinste wat er is), dus dan zie je het wel sneller zitten. Als er kans is dat hij ook in de auto al in zijn broek plast, lijkt me een luierbroekje voor hem ook fijner.
dan wel een 4 jarige hier, maar bij lange autotochten *soms naar duitsland bijv* waar ze in slaap valt doe ik altijd van te voren een luierbroek aan. niemand die het ziet en wel zo prettig. op de wc kun je altijd nog verschonen toch