Beste forumbeheerders Ik las net jullie melding dat Nutricia alle vragen gaat beantwoorden op jullie site, inclusief die over borstvoeding. Prima dat Nutricia alle vragen beantwoordt over flesvoeding wat mij betreft, ik heb geen aandelen Friesland Campina. Maar w.b. borstvoeding vind ik het wel een probleem. Hoe wordt gewaarborgd dat Nutricia ook borstvoedings vriendelijke adviezen geeft? Hier hebben ze nadrukkelijk niets mee te winnen. Beste forumbeheer, is dit nu wel zo'n goede stap?
http://www.zwangerschapspagina.nl/over-deze-site/519431-nutricia-gaat-voedingsvragen-beantwoorden-op-zwangerschapspagina-nl.html
Ik denk dat het een verspreking is. Er is namelijk al een lactatiedeskundige. Nutricia kan natuurlijk niet advies geven over Borstvoeding.
Maar waar staat dat nutricia vragen over borstvoeding? Ik zie namelijk alleen staan over of je vragen hebt over je voeding tijdens de borstvoeding, dus de voeding van de moeder, daarin kan nutricia (en eerder friso en nestle die aan het forum verbonden waren) mi prima advies in geven. Vroeg me dat bij dat andere topic ook al af maar dat was al gesloten voor ik kon vragen waar het stond. Al ben ik het er idd wel mee eens dat je met vragen over de borstvoeding naar de lactatiedeskundige gaat en niet naar friso/nestle/nutricia of welke kunstvoedingsfabrikant dan ook .
Ik denk dat ze advies gaan geven over hoe je hun producten kan gebruiken om bijvoeding te introduceren als je borstvoeding geeft.
Het zou me niets verbazen als Nutricia ook adviseert over borstvoeding om heel eerlijk te zijn...Misschien wordt de lactatiedeskundige wel door Nutricia betaald. Zolang het ten alle tijden maar 100% duidelijk is dat Nutricia de sponsor is, vind ik het zelf niet zo'n probleem. Dan kun je er als vragensteller en lezer rekening mee houden als de antwoorden wel heel erg in de richting komen van "wij van wc-eend, adviseren wc-eend" .
Dames, Nutricia is niet aanwezig op Zwangerschapspagina.nl om vragen over borstvoeding te beantwoorden. Daarvoor hebben we een onafhankelijke lactatiekundige waar jullie terecht kunnen. Nutricia beantwoord vragen over bijvoorbeeld jouw voeding tijdens borstvoeding, de flesvoeding van je baby, het eerste hapje van je baby, koemelk allergie of jouw voeding tijdens de zwangerschap. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Ik snap niet waarom er alle heisa is, Nestlé deed het toch voor Nutricia? Lijkt me dan toch logisch dat ze deze trend volgen..
Precies en als het over bij-flesvoeding etc. gaat lijkt een grote producent mij juist de aangewezen partij. Voor bv vragen ga je toch naar de lactatiekundige? Ik zou het heel apart vinden als moeders daarvoor nutricia gingen benaderen.
Tevens geven ze steeds al aan dat ze voor kinderen jonger dan 6 maanden geen fv advies geven en je daarvoor bij het cb moet zijn.
Nee, maar ze mogen er als bedrijf geen adviezen oid over geven, net als dat ze voor de `1/voeding´ geen reclame mogen maken in NL
Waarom mogen ze geen advies geven over voeding beneden de 6 maanden? Ze zeggen dat ze het wettelijk niet mogen?? Wat is daarvan de bedoeling? Want voorheen mocht het wel.
Waarschijnlijk zijn ze op de vingers getikt hiervoor, althans Nestlé die het hiervoor deed? Het is een wettelijk iets, internationaal gezien mag er geen informatie gegeven worden over de flesvoeding tot 6 maanden. Het geldende advies is borstvoeding. Kijk maar op de sites van fabrikanten en de reclames van ze. Daar zie je alleen maar informatie over opvolgmelk enz.
Vind ik ook grote onzin eigenlijk. Weet je hoe lastig het is als je niet voldoende borstvoeding hebt en gedwongen over moet stappen op FV, succes ermee Zeker als blijkt dat je kindje niet tegen de standaard voeding kan. OT; ik zie het probleem niet dat ze advies gaan geven over voeding. Voor borstvoeding weet je dat je bij een lactatiekundige moet zijn dus hoef je in principe niet in het forum van Nutricia te zitten.