Nou gister was me het dagje wel hoor pff.. Eerst ben ik smiddags bloed gaan prikken, waar ik als de doods voor ben, alleen vorige keer had ik iemand die me erg gerust stelde en waar ik totaal geen last bij had, maar omdat ik voorgaande keren wel last had, ging ik er met gemengde gevoelens heen. Nou ik was aan de buurt, ik herkende de vrouw die me hielp maar wist niet waarvan, nu denk ik van een van de keren dat het niet bepaald een pretje was met prikken. Ik liet weten dat ik erg veel last had, maar werd totaal niet op ingegaan, geen gerustmakend praatje niks, gewoon de naald, bandje erom heen en prikken... KOMT ER GVD NIKS UIT Mislukt dus, haalde naald eruit en begint me te bloeden Nou 2e poging, meteen andere arm, geen moment tot rustkoming, helemaal niks... bandje erom heen (stuk strakker als andere arm) en prikken maar... en ja hoor daar kwam het... Maar daarna kon amper me arm verder buigen dan 90 graden voelde en de arm waar goed gelukt was hele dikke bobbel van een doorsnee van bijna 2 cm Nu is die bobbel er nog steeds en een blauwe plek te grootte van de bobbel.. en nog steeds erg pijnlijk, andere arm ook maar wat minder... Ik was er vanaf eindelijk Dus we gingen naar de stad naar de Subway als ik niet van me stokje ging of bijna van stokje ging zou ik een broodje bij de Subway krijgen van mijn vriend haha... Dus wij fietsen naar de stad... we rijden niet langzaam maar ook niet snel gewoon redelijk door, " IVM DE REACTIES MAAR WEGGEHAALD " Uiteindelijk van schrik bekomen maar weer verder gegaan... Voelde me kindje nog erg goed dus dat zit allemaal goed, Maar uiteindelijk had ik toch mijn broodje van de Subway (die zijn zo lekker ) maja wat er al niet vooraf moet gaan PFFF
ja een zwart getinte man, die fietst zo vanachter een bestelbusje de weg op, zonder ff om het hoekje te kijken of er iets komt..
Dat had een blanke natuurlijk nooit gedaan....? Let op met wat je schrijft. Veel mensen zijn hier anoniem, maar dit soort opmerkingen kunnen heel erg verkeerd vallen.
Ik vind dat jullie haar niet gelijk zo aan moeten vallen. Ze zei toch dat ze niks tegen buitenlanders had? En als ze een blanke oelewapper had gezet had er geen haan naar gekraaid.
Het gaat er meer om dat de kleur niet zo zeer van belang is in dit geval. Wat mij betreft was ie paars of groen of homo of een zwerver. Whatever! Het verhaal wordt er niet anders van toch? Dan is het het vermelden dus niet waard.
ben ik het ook mee eens lin.. het is niks verkeerds zeker omdat ze zei dat ze niks tegen ze heeft enzo.. maar wat een rotdag zeg.. alles komt tegelijk.. lekker
Mmmm, is dat zo? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het raar vind om in zo'n situatie onderscheid te maken op basis van een huidskleur, want dat heeft er niets mee te maken! Later begint ze over turken....het zijn de standaard cliche's die helaas te vaak worden uitgesproken... (Ik heb niets tegen......, MAARRRRRR..../ als er wat is is het vaak een getinte...../en dan nog die turken... een kleine groep die het voor de rest zou verpesten...) Dit zijn dingen die ze zelf heeft geschreven. Ik kan me supergoed voorstellen dat je schrikt, ik denk dat ik ook trillend en jankend van de schrik naast de weg zou staan, maar om dan dit soort dingen te bedenken.....ik vind dat persoonlijk erg raar.
nou, nu je alles hebt weggehaald.. is je verhaal dus echt niet meer logisch... snap er niks van... van welke schrik was je bekomen? je kon ook gewoon je verhaal laten staan, en "zwarte" weghalen... etc.. !!! en mensen die zeggen dat ze het niet zo bedoelde( kan zo zijn), en dat als ze "blanke" had neergezet er niemand naar om had gekeken... gaat denk ik niet op. tis niet relevant of het een zwarte, turk, nederlandse of poolse man was... vind het rasistisch klinken...( of ze dit nou zo bedoelde of niet...) er zitten hier genoeg mensen met allerlij verschillende achtergronden, en die voelen zich hierdoor gekrenkt... ookal bedoelde ze het niet slecht...komt het wel zo over. en mensen die instemmen met de manier waarop zij dit heeft geschreven... vind ik net zo. tis al zwaar genoeg "buitenlander" te zijn hier in Nederland, en elke dag weer dingen naar je hoofd geslingerd te krijgen... en dan zie je het hier gewoon doorgaan... (nogmaals, of ze het zo bedoelde doet er niet toe... de manier waarop kan niet.)
jeetje zeg mag je dan helemaal niets meer zeggen zonder meteen aangevallen te worden!! Moontje wil gewoon HAAR verhaal kwijt en voel je dan toch niet meteen zo aangevallen zeg!! jullie zijn toch niet de persoon waar ze het over heeft!! en wat kan zij er aan doen dat die 'oelewapper' toevallig gekleurd was! je hebt een klote dag gehad meid, gelukkig is alles goed met je en met je kleine,dat is het belangrijkste!
hoezo aanvallen? tis een mening geven.,. over hoe wij vinden dat dit niet kan.... ja ze heeft een klote dag gehad... vind ik echt jammer voor dr. maar daarvoor is het niet belangrijk onderscheid te maken tussen kleuren?... en het gaat idd niet over ons... maar dat we reageren heeft verder ook niks met ons te maken, het gaat over dat het etisch gezien niet past, om zulke uitspraken te maken. die vent was een oelewapper, en het is dus niet belangrijk welke kleur hij had... als het een blanke man was, had er heus niet gestaan een "blanke oelewapper". ik neem aan dat jullie wel snappen dat dit tegen het zere been kan zijn van mensen? ( zonder dat zij er iets slechts mee bedoeld)
Er moet eigenlijk even een slotje op dit topic, want het loopt vreselijk uit de hand zo. Ik vind het vervelend dat mensen hun woorden niet even afwegen voordat ze op "ok" klikken en daarmee dus het gevoel van een ander niet respecteren. Begrijp me niet verkeerd hoor Moontje. Vind het ook veel te veel pech voor één dag, maar ik zou het fijn vinden als je zulke details weg zou laten.
ja denk dat dat ook beter is... loopt idd een beetje uit de hand... ik wilde verder niemand aanvallen, gaf enkel mijn mening... en moontje, 't spijt me van je dag gister.... en wij zwangere kunnen soms met wat extra emotie uit de hoek komen...
Jeetje wat een geneuzel. Als er iets gebeurd in Nederland en het betreft een Turkse/zwarte man, wordt daar in het nieuws ook altijd melding van gemaakt. Waarom zou dat hier niet mogen.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Dit forum is onder andere om je hart te luchten en niet om aangevallen te worden. Meningen over wat ze zei zijn volgens mij verdeeld dus misschien beter om Moontje een reactie te geven op het feit dat ze erg geschrokken was en niet om het feit hoe ze het neerzette (wat overigens alweer aangepast is?). Moontje: vervelend dat dit je gisteren overkomen is! Gelukkig is alles goed met jou en je beeb en had je uiteindelijk je broodje