Hallo, ik heb wat vragen betreffende een mediator. Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben. Ex en ik zijn niet getrouwd en hebben verder ook juridisch niets vast gelegd. Kunnen wij wel een mediator inschakelen en zouden we dan ook subsidie kunnen krijgen? Of moet je dan eerst bij de rechter geweest zijn? Ik begrijp dat een mediator de subsidie voor je aan moet vragen, Moet je dan wel eerst zelf alle kosten betalen? Zowel ex als ik hebben een laag inkomen en zelf betalen gaat niet lukken. (Tenzij we ineens onze buiken niet meer hoeven te vullen ) Bedankt alvast!
Neem contact op met het juridisch loket. Zij kunnen je dan een mediator ( met toevoeging ) toewijzen. Als je samen kinderen hebt ben je volgens mij verplicht een ouderschapsplan op te stellen. Een mediator is dan zeker een goede keuze. De rekening voor de mediation met toevoegingis 59,00(geloof ik) Ikheb hem halverwege t proces moeten betalen. Daarnaast komt er ook nog een klein bedrag aan griffietskosten bij. Als je inkomen rond bijstandsniveau ligt kun je deze kosten ook nog terugkrijgen via speciale bijstand. Succes!
Hi, bedankt voor de info. Ik heb rechtshulp gebeld en mediation aangevraagd. We krijgen het inderdaad vergoed op een eigen risico na. Vandaag gaat er al een brief uit naar ex.! Dat gaat hard ge.
Jullie zijn inderdaad verplicht een ouderschapsplan op te stellen en dat kan soms nog best lastig gaan (mijn ervaring) Een mediator kan daar ook bij helpen mochten jullie daar baat bij hebben. Je hebt recht op .....bijstand (huppeldepup bijstand) maar zelf moeten jullie ook een eigen bijdrage betalen. Hoe hoog die zal uitvallen hangt van van het inkomen van 2 jaar geleden.
Aii.. dikke ruzie gehad samen.. nouja ik vooral praten en hij vooral stil. Uiteindelijke beide huilen en hij upset weg. Zo naar dit. Punt is wel diidelijk.. hij wil zn kind. Ik wil hen best weer n band op laten bouwen, maar onder voorwaarden ie hij weigert . De knoop zit hem in verslaving. Ex geeft aan niet meer verslaafd te zijn (na 3 wkn minderen). Ik vertrouw dat niet.