Hallo, Ik zal even kort mijn verhaal uitleggen. Ik wil graag een gsm kopen via een mobile webshop die nog vrij nieuw is. Ik heb wel de kvk gegevens en ing bank nr maar verder dus niets. Geen adres ofzo. Ze hebben ook nog geen website. Ik kan de gsm kopen en betalen via paypal. Ik heb op zich geen slecht gevoel bij deze shop maar over het algemeen kun je natuurlijk niemand vertrouwen. Ik heb ze gevonden via MP. Ik ben dus bang dat als ik betaal en vervolgens het pakketje binnenkomt dat er dus of niets in zit of een defecte of iets dergelijks. De meeste horror verhalen haal ik me in mijn hoofd hihi. Aangezien het om een flink bedrag gaat 350 euro wil ik toch op safe spelen. Zij zeggen dat paypal veilig is voor hun en voor mij. Maar hoezo dan. Stel mijn horror verhaal komt uit, dan ben ik toch mijn geld kwijt, ook via Paypal of niet? Hoe zit dit? Alvast bedankt. Groetjes
Als je via paypal betaald kun je vaak een claim indienen en als je dan niets ontvangt, krijg je je geld terug van paypal. Maar je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Voor eBay en Marktplaats zijn ze verschillend, dus deze moet je wel eerst goed nagaan. Ik heb het zelf gehad met eBay, een paar Ugg's gekocht, betaald via PayPal, pakketje was verzonden, maar bij de douane hebben ze het terug gestuurd om het pakket in een te slechte staat was. Heb ik een claim ingediend bij PayPal (moet binnen een bepaald aantal dagen na betaling!) en na een onderzoek bleek de verkoper onbetrouwbaar. Binnen 1 week had ik mijn geld al terug! Maar nogmaals, wel eerst goed lezen op welke manier je moet betalen en wat de verdere voorwaarden zijn.
Het is een mobile webshop zonder website? Ik zou daar zeker niet voor kiezen hoor. Of ik snap het niet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het vreemd vind dat je zo'n '' bedrijfje '' denkt te kunnen vertrouwen. Ga gewoon naar de winkel en kijk daar eens naar telefoons, ik zou nog liever 10 euro extra betalen dan het riscio te lopen om mijn geld kwijt te raken. Nee ik zou het niet doen. Dus mijn idee zou zijn, ga eens langs een shop of naar een betrouwbare webshop.
Nou er wordt gewerkt aan een internet site. Ik heb inmiddels via internet adres gegevens kunnen vinden. En ze staan ook gewoon reregistreerd bij NL data. Ze zijn gewoon pas begonnen sinds 2 maanden dus nog aan het opstarten. Dus ik denk dat dat verklaart waarom er nog niet veel te vinden is over ze.
@ darlagirl. Dat andere topic ging over betalen in het algemeen. Dit topic alleen over Paypal. Nu weet ik nog niets!
Ts, ik heb net je andere bericht gelezen waar darlagirl op gereageerd heeft. Ik vind ook dat beide topics erg veel op elkaar lijken. Hadden makkelijk samengevoegd kunnen worden toch. Het gaat er uiteindelijk om dat je die gsm wil kopen en niet weet of je verstandig aan doet ivm veilig betalen. Maar antwoord op je vraag, via paypal is de veiligste manier om iest via mp te kopen. En anders gewoon even langs een winkel gaan
\ Zover ik kan lezen komen de berichten wel heel erg met elkaar overeen, en de mods sluiten niet zomaar een bericht. Als je het er niet mee eens ben zou ik even een modje een pb sturen.
Had ik maar de babyfoon van marktplaats via paypal betaald ipv ideal, dan had ik het geld nog terug kunnen halen...heb de babyfoon nooit ontvangen. Paypal vind ik dus ook de beste betaalwijze omdat je nog iets van 51 dagen hebt om je geld terug te vorderen en bij ideal ben je het kwijt. Als ik iets van 350 euro aanschaf wil ik overigens wel zeker weten dat het bij een betrouwbare winkel is maar dat is wat anders... Als je het doet zou ik het via paypal doen.
met paypal ben je idd behoorlijk beschermd.. als jij kunt aantonen dat je betaald hebt.. en niets hebt ontvangen, krijg je als koper vaak je geld terug.. zolang je niet als gift betaald want dan heb je niets.
onder rembours betalen? meteen openen en als het niet goed is weer meegeven aan de chauffeur en dan hoef je niet te betalen...... een webwinkel moet meerdere betalingsmogelijkheden aanbieden aan zijn klanten dus je kunt het vragen of dat mogelijk is......
En je kunt hem niet ergens anders kopen? Ik zou er niet kopen denk ik. Vind het allemaal wat vaag. Of telefoon ophalen?
je zou even kunnen kijken op www.mijnpolitie.nl daar kan je aan de hand van het bank rekening nummer en kvk kijken over meldingen zijn over de verkoper
neej want politie kan natuurlijk niet zomaar het doc op tafel gooien , maar je kan er dan vanuit gaan dat iemand de afspraken neit na komt en niet levert als ik een melding over een bedrijf daar zie zou ik er gewoon niks kopen