Oude films kijken met je kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rosao, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,
    We zaten net op police academy te kijken en in eerste instantie dacht ik nog oh ja leuk om een keer met zoon te kijken. Maar toen viel me toch wel op dat er vrij veel sex grappen in zitten en veel bloot... nog de rating opgezocht, maar de film staat wel vanaf 6 jaar! Zou jij je kind police academy laten kijken?
    En zijn wij nou zo veel preutse geworden? Heb bij wel meer films dat ik denk... mochten we dit kijken :$

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oh ja hoor hier wel.
    Dochter van 9 vind dat allemaal reuze interessant.
    Maar ze kijkt ook mee naar csi ed.
    Ze mag dus best veel meekijken.
    Over Police Academy zou ik me niet druk maken.
    Dochter heeft nog nooit nare dromen oid gehad van een film dus ze kan het wel aan moet ik er wel bij zeggen

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Het valt mij sowieso op dat de tekenfilms van vroeger ook veel lomper zijn in het taalgebruik dan nu. Voorbeeld: zat uit nostalgie een aflevering van Alfred j Kwak te kijken en ineens hoor ik Dolf zeggen;" je moet gewoon je bek houden!" Ik schrok gewoon even! Dat hoor ik nu in de tekenfilms echt niet meer. Over tien jaar horen we hier ook de piepjes in de (teken)films net als in de VS, haha!

De rating van leeftijd werd vroeger anders gedaan dan nu. Ik vind bijvoorbeeld sommige tekenfilms van Disney echt niet geschikt voor een zesjarige, zoals Pinokkio. Mijn neefje van 6 vond de walvis (die met zikn grote tanden Pinokkio opeet) doodeng! Misschien ligt dit ook aan het kind...

Zou het van je kind laten afhangen. Als hij er goed mee om kan gaan, waarom niet?

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat had ik bij seabert, dacht ook leuken schattig... maar er werd me een partij in gevloekt! Stond er echt van te kijken

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Jaws... :$

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

The liong king toen zoontje 2,5 was. Ik dacht dat dat super zou zijn als eerste disneyfilm. Ik was vergeten dat er best veel enge momenten zijn in die film.
    Gelukkig was hij toen nog geen tv kijker en speelde hij veel haha.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Dochter van net 4 vindt ook veel stukjes in Disney films eng. Ik heb haar vroeger ook weleens Alfred j kwak willen laten zien, maar we zijn toen afgehaakt bij de allereerste scène waarin hij zijn familie kwijtraakt 😳

En wat betreft seksgrappen enzo, als ze maar jong genoeg zijn snappen ze er toch nog niks van 😉 Wat niet betekent dat ze per se geschikt zijn voor kinderen.

En ja ik denk dat de jeugdtelevisie "preutser" is geworden. Mijn ouders vonden "de commerciële zenders" maar niks en hadden liever dat we villa achterwerk keken. Purno de purno, mannetje en mannetje... Heeeel geschikt voor jonge kinderen 🙄

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik denk dat jonge kinderen heel veel van de volwassen grapjes niet begrijpen. Nu ik zelf weleens films/series kijk van "mijn jeugd" valt me ineens op hoeveel seks e.d. erin voorkomt, en dat viel me vroegah nou nooit op :D

Deel Deze Pagina