Klopt maar het principe is hetzelfde alleen word 1tablet verdeeld over 2 uitgifte momenten. Bedoelde dat het inprincipe hetzelfde werkt als ritalin alleen dan dat het maar 1 tablet is
Onze zoon krijgt het elke dag. Ook met sporten en dan niet meer (nog niet omdat het nu nog werkt om die tijd) Eigenlijk is de medicatie een soort stofje die iemand met adhd moeilijk aan maakt en dmv de medicatie krijg je wel het stofje. Het instellen begint laag, mijn man is ook gewoon op de laagste dosis begonnen en het is zo opgebouwd dat hij zich prettig voelt. Mijn zoon heeft uiteraard nog steeds zijn buien maar dat hoort er ook wel bij. Ik kan hem meer medicatie geven maar dan is hij echt zo duf... Je "moet" het verschil zien tussen het adhd gedrag en gewoon gedrag naar leeftijd.
Daar heb je gelijk in, maar mensen kunnen ook op de vulstoffen reageren, vandaar dat de een ritalin gebruikt en de ander medikinet
Klopt maar ik doelde op dat je om te starten het niet uitmaakt of je ritalin of medikinet neemt om in te stellen qua dosis
Bedankt voor het delen van je succes verhaal!! Wat vond je precies zo moeilijk aan starten met medicatie? (ik probeer me ook in te leven in mijn man, namelijk) En bedankt voor de link, wat een mooie verhaal! Werd er bijna een beetje emo van het idee dat onze zoon het zo kan ervaren... dan wil ik hem gewoon zo snel mogelijk helpen!!!
Merk je dan nu ook met die medicatie wanneer het uitwerkt? Heeft hij/ hebben jullie daar dan ook last van? (Rebound effect)? Heeft je zoon ook melatonine nodig?
Ik denk dat je dit samen met je man moet gaan beslissen. Je kan hierin niet zomaar je eigen plan trekken lijkt me. Dat betekent met elkaar in gesprek, eventueel met begeleiding. Persoonlijk zou ik eerst begeleiding afwachten. En dat proces samen met je man aangaan. Als je het zelf geen maanden meer trekt, dan zou ik daar oplossingen voor zoeken (rustmomenten voor jezelf creëren) i.p.v. met medicijnen starten. Als begeleiding niet helpt, dan kan je altijd nog starten met medicatie.
Ik merk dat hij dan drukker word in zijn handlingen, maar het gaat wel langzaam aan. Hij heeft geen melatonine nodig, slaapt soms wel "laat" maar dat is meestal 1x in de 2 weken een keer ofzo, dus dat nemen we voor lief. Daar heeft ie dan ook geen last van
Met alle begeleiding ter wereld kun je de chaos ín een Adhd-er nog niet stil krijgen. Die medicatie is er niet (alleen) om kind af te remmen in gedrag, maar vooral om kind zelf te ontlasten. Het is echt heel lastig te begrijpen hoe vermoeiend die innerlijke chaos is dus ik begrijp je reactie heel goed, maar zo werkt het jammer genoeg niet
Ik ben het niet met je eens. Bij onze dochter loopt het onderzoek nog maar als de diagnose valt krijgt ze zeker medicatie. Dit heeft ze gewoon nodig om te kunnen leren op school. Niet voor mijn eigen rust maar voor haar zelf. Sowieso is ze het thuis dus prima te doen. Druk ja, dat zeker maar ook corrigeerbaar. Daarnaast ben ik consequent en duidelijk en goede structuur. Ik ben ervan overtuigt dat niet altijd wachten met medicatie het beste is.
Toch ADHD, is geen verrassing denk ik, maar zal toch wel binnenkomen... Via mijn werk heb ik goede berichten gehoord over LTO3. Niet zelf gezien bij een client. Je zou dit natuurlijk gewoon kunnen proberen. Hier vindt je info: LTO3 informatie, FAQ, ingrediënten, lto3 kopen, lto3 bestellen Geef het een poosje de tijd, dan kan je altijd nog overstappen op iets anders met begeleiding erbij.
Hier geen medicatie. Ik ben altijd faliekant tegen geweest, maar ik heb zo'n ontzettende behoefte aan rust in mijn hoofd dat ik langzaam begin te twijfelen. Het lastige aan mijn verhaal is dat het nooit officieel vastgesteld kan worden dat het door ad(h)d komt (ik heb een combi, aldus de ggz) omdat ik zo'n langdurig traumatische jeugd heb gehad dat mijn beschadigingen ook daarvandaan kunnen komen. Lang verhaal kort
Medicatie geeft je zoveel rust, de eerste keer dat ik een pilletje methylfenidaat innam wist ik niet wat me overkwam. De snelweg in mijn hoofd was uit en ik kon rustig een tijdschrift lezen zonder dat ik daarbij 100 andere gedachten in mijn hoofd had tussen het lezen door. Kan je het ook niet overleggen met een arts dat je twijfelt en het er zo eens over hebben?
LT03 hebben we hier in huis ook geprobeerd, werkte bij zowel mijn dochter als bij mij niet. Bij een collega haar zoon werkt het wel maar die moet er dan 4 tegelijk van innemen voor het effect. Wisselend dus per persoon denk ik.
Hier hetzelfde, structuur en regelmaat, maar nog blijven de prikkels. Dat gaat ook niet weg omdat ze een stofje missen, als wij onze dochter geen medicatie hadden gegeven, weten wij en school bijna zeker dat ze het niet had gered.
Bedankt voor je input! Zeker wil ik dit samen beslissen, maar krijg wel steeds meer het gevoel dat onze zoon er echt mee geholpen gaat zijn en dan voelt het vervelend om die kans niet te grijpen. ik probeer me wel dusdanig breed in te lezen, ook over de negatieve kanten van medicatie, bijwerkingen etc. En zou het fijn vinden als mijn man en ik op 1 lijn komen te zitten, liefst met een uitkomst waarbij onze zoon het beste mee geholpen is! Vandaar dat we ons ook laten inlichten door een kinderarts. Wat zou jouw reden zijn om GEEN medicatie te starten? Niet om je te bekritiseren hoor, maar om het te snappen en daarmee ook mijn man. Eerst begeleiding afwachten zie ik niet zitten om de reden dat ik al 3 jaar aanmodder en mijn geduld redelijk op is de start van de begeleiding duurt nog 2 maanden en dan ben je er ook niet direct. Daarnaast verander je misschien wel de prikkeling van buitenaf voor hem (iets, want we doen al vrij veel denk ik, qua structuur bieden, vaste huisregeltjes, alles op vaste tijden, aan tafel eten, vaste volgorde van dagelijks terugkerende zaken etc), maar de interne onrust blijft natuurlijk. Rustmomenten voor mezelf pakken doe ik heus genoeg, maar tis nooit genoeg
Bedankt voor de link! Het leest een beetje als een "Amazing discovery" / tell sell reclame.. Ik ben een tikkie sceptisch met dat soort medicatie. Misschien ook beroepsmatig... Heb kindival van VSM ook al geprobeerd, dat deed ook helemaal niks. Ik lees in de link dat het spul na 2 maanden optimaal werkt, dan ben je met 2 capsules per dag al snel 50 euro kwijt, voor je weet of het echt werkt, maar de werking is niet wetenschappelijk bewezen. Volgens de psycholoog werkte het spul niet bij iedereen, dus het is nog een gok ook... Heb jij vanuit je werk negatieve ervaringen met medicatie bij ADHD?
Nog wat algemene vragen: Kan je verslaafd raken aan de medicatie? Kan je er als een zombie van worden of is dat puur teveel medicatie en zou dat niet moeten kunnen onder de juiste begeleiding van kinderarts? Merken jullie vervelende bijwerkingen op die blijvend zijn? Hebben jullie ook standaard melatonine nodig? Zijn er voordelen van kortwerkend ( Ritalin?) bij kinderen tov langwerkende middelen?
Verschillende redenen. Het is een heftige beslissing die je maakt voor een jong kind. Medicijnen zouden voor mij het uiterste redmiddel zijn. Ik weet niet wat de gevolgen zijn op de lange termijn. Als je nu begint met medicijnen, betekent het dan dat je zoon zijn leven lang hieraan vast zit? Verder vind ik het belangrijk dat een kind/mens zichzelf leert kennen en ook leert hoe je omstandigheden zo kan aanpassen, zodat je jezelf rustiger voelt en goed kan functioneren. Dat je dus om leert gaan met verschillende situaties, alvast voor je volwassen leven. Dus daar zou ik mij als ouder op richten en ondersteuning voor zoeken in de opvoeding. Het ligt voor mij dus vooral in de jonge leeftijd en het jezelf leren kennen en accepteren. Daarnaast is het confronterend om een diagnose te krijgen bij je zoon. Dus om nu meteen een ingrijpende beslissing te nemen over medicijngebruik lijkt me nogal heftig voor je man. Dat mag je best de tijd geven. Ik bedoel dot ook niet als kritiek. Het zijn overwegingen die ik zou hebben als ik voor zo'n diagnose kwam te staan.