Geen problemen gevonden maar toch IVF, wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolie78, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik zijn al 6 jaar bezig om zwanger te worden.
    3 jaar geleden 2 IUI behandelingen gehad maar niet gelukt. We hebben daarna op de natuurlijke manier weer geprobeerd maar helaas.
    Ik heb voor die behandelingen een Hsg scan gehad en een kijkoperatie en ze hebben niks gevonden wat een zwangerschap kan tegen houden. En de visjes van me man zwemmen ook goed.
    Nu gaan we de mmm weer in en Dijkzicht wil aan onze wensen voldoen en we beginnen gelijk met IVF. Nu weer was mijn bloed en de visjes goed.

Zijn er nog meer meiden die zoiets ook mee maakt? Dat het ZH niks kan vinden maar een zwangerschap toch uitnlijf en aan IVF begint?

2. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Niet meegemaakt, maar onze ferti arts zei wel dat er omdat er bij ons allebei helemaal mis is IVF een betere behandeling zou zijn. Ze verwacht dan eerder een probleem in de bevruchting dan in de rest. Inmiddels is gebleken dat dat ook wel lukt en zijn we twee miskramen en een bbz verder. Nu toch het medische traject in. Laat ze maar goed kijken wat er nu mis gaat.

Wij beginnen nu met de eerste ronde IUI. Misschien helpt het.

3. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maaik, bedoel je helemaal niks of dat er veel mis is bij jullie?
    En heb je wel al een kijkoperatie gehad?

4. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Er is helemaal niks mis. Man heeft vijf keer meer zwemmers dan normaal, ik heb een prima hsg gehad.

Wij zijn nu ruim 2,5 jaar aan het wachten op een tweede.

Vorig jaar mei een hsg gehad, tweede maand daarna zwanger, miskraam met curretage, november/december bbz en geopereerd. Maart weer zwanger, maar nog voor de vijfde week meer mis.

Het enige wat ik al meerdere keren opgevangen hebis dat ze het slijmvlies erg dun vinden, dus ik hoop dat ze dit in de gaten gaan houden.

En dan te bedenken dat onze dochter binnen drie maanden lukte, zonder miskramen en andere ellende.

5. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ellende ja, zie je tegen IUI op?
    Weet je al wanneer je je 1e behandeling krijg?

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi joli, hier veel herkenbaarheid. Nu ruim 3,5 jaar bezig voor nummer 2. Eerste was net als bij maaik79 spontaan zonder ellende en ook echt meteen ronde 1 zwanger. En nu.... Uiteindelijk 6x iui al gehad, een vreselijk mislukte ivf poging. Nu gaan we in juni zelfs starten met een icsi poging?! Bizar... Bij de ivf was gebleken dat de twee eitjes die ik toen maar had niet bevrucht waren. De zaadjes hingen wel aan de eitjes maar zijn er niet doorheen gekomen. Het aantal is te klein omdaaruit te concluderen dat er dus problemen zijn voor de zaadjes om de eitjes in te komen, maar omdat dit nu is gebeurd gaan we wel verder met icsi. Poeh, het traject er naar toe is nog zwaarder dan bij ivf. Toen moest ik maar 8 dagen spuiten, vond ik al vreselijk. Nu moetbik 23 dagen spuiten! Ik zie er wel tegenop, maar aan de andere kant.... Wat voor keus heb je, er is geen keus, je doet het gewoon...

Jullie ook heel veel sterkte!

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey ladies, hier ook niks gevonden en al meer dan 2 jaar bezig... Pffff, wij gaan nu in augustus waarschijnlijk IVF doen, al hoop ik stiekem dat ik in juli al kan starten...
    Ik vind het ook zo frustrerend dat er niks gevonden is, ben ook nog nooit zwanger geweest! Ook raar als je al wel gemakkelijk zwanger bent geweest zeg!
    Op de site van het VU staan de cijfers van 2012, bij onverklaard heb je gelukkig nog best wat kans om zwanger te worden met IVF, maar het is wel lager dan veel van de andere factoren. Mijn baarmoederslijmvlies ziet er ook altijd mooi uit... Naja!
    Succes meiden!

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Maaike 79 een vriendin van mij had een beetje hetzelfde verhaal, tweede lukte niet ook 3 miskramen... Met iui is het bij hun gelukt! Succes meis, hoop dat het snel lukt.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat hebben ze nog meer test dan? AMH, FSH, progesteron, immuunsysteem, bloedstolling etc. etc.

Zeggen op basis van een HSG dat "er niets aan de hand is" vind ik persoonlijk ietwat voorbarig. Maar ja, in NL wordt doorgaans niet verder getest.

Ons hebben ze jaren voorgehouden dat wij "onverklaarbaar onvruchtbaar waren". Er was "niets" aan de hand, zwemmers goed, een normale cyclus etc. ... geen enkele reden om niet zwanger te worden vonden ze. Toch uiteindelijk IVF.

Uiteindelijk bleek gewoon dat ik richting overgang liep ... kwamen we pas in het buitenland achter. Daar testen ze wel gewoon alles namelijk.

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja Strijkkraal, hier is al gauw de conclusie na een hsg, bloedtest en eventueel kijkoperatie, dat er niets aan de hand is. Heb op eigen initiatief wel bij de huisarts schildklier en vitamine d laten testen. Beide prima binnen de (nederlandse) marge... Toch weet ik gewoon dat er bij mij iets mis gaat. Ik heb nl ook precies sinds 3,5 jaar bloed en bruinverlies vanaf een paar dagen na mij eisprong. Cyclus is weliswaar regelmatig, maar rommelt vanaf dag 18 richting mijn ongi. Toch zeggen ze dat dat allemaal niets zegt/ geen kwaad kan. En nu dan: tsja maar in een gestimuleerde cyclus is alles gecontrolleerd, en na de tp gebruik ik utro dus dan heb ik ook geen last van bloed of bruinverlies ( wel een pesthumeur en tig ander klachten, maar goed..). Ja dat is natuurlijk wel waar. Nu maar op voor icsi dus.
    Als deze ronde weer zo gigantisch misgaat als deivf poging overwegen wij ook om naar het buitenland te gaan...

11. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hier hebben we ruim 2,5 jaar zelf geprobeerd, in Nederlands ziekenhuis nooit iets gevonden. Uiteindelijk 6x IVF in eigen cyclus gehad en 3x volledige IVF/ ICSI. Helaas zonder resultaat. In totaal 3x geen bevruchting gehad en nooit cryo's. Toch bleef men erbij dat er bij ons allebei niets mis is. Uiteindelijk de stap naar Dusseldorf gezet en wat bleek: mijn eicellen zijn niet goed. Mijn AMH is nog maar 0.7. Ik ga richting de overgang dus. Ik ben begonnen met DHEA slikken (om de voedingsbodem voor de eicellen te optimaliseren en zo weer gezonde eicellen te krijgen). En warempel: na 8 weken slikken ben ik spontaan (!!) zwanger geraakt. Inmiddels bevallen van een gezonde zoon. Ook ik heb altijd het idee gehad dat er IETS moest zijn. En dat bleek ook wel. De stempel "onbegrepen verminderd vruchtbaar" vond ik vreselijk. Als er geen probleem is, weet je ook de oplossing niet.... Heel veel sterkte en succes!

12. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik dus eigenlijk ook een beetje bang voor dat ze zeggen dat er niks is terwijl er misschien wel iets fouts zit.
    Ze zeggen dat ik nog jong ben.. bijna 35 maar dat vind ik toch wel een late leeftijd voor om aan kindjes nog te beginnen.
    Ik ga gewoon afwachten en als na 3 IVF pogingen niet gelukt is dan houd het voor mij op.

Maar tlc81, wat prachtig om jou verhaal te lezen. Zo zie je maar dat wonderen bestaan :)

Strijkkraal heb jij al een IVF behandeling gedaan? En je heb helemaal gelijk dat ze het makkelijk zeggen dat er niks is.

Doortje81, we zitten in hetzelfde schuitje. Wij hopen in Juli ook te beginnen, net voor onze vakantie.
    Jij ook succes!!

Betties, wat een aardige wandeling hebben jullie gehad!! Wat erg dat je zoveel ervoor moet doen om je eigen wondertje in je armen te mogen sluiten.
    En ik kan me voorstellen dat het vele spuiten je tegen valt!! Succes en ik hoop echt mee dat het snel raak zal zijn!!

13. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Ook hier de stempel onverklaarbaar vermindert vruchtbaar. Ik ben 1x met de eerste IUI zwanger geweest, dit werd echter een BBZ. Zelf altijd het gevoel/idee gehad dat het aan de innestelling lag. Met de eerste IVF punctie bleek er idd niks mis met de bevruchtingen en kwaliteit van de emmy's want had van de 11 follikels 6 bevruchtingen. 1 daarvan met goede kwaliteit is terug geplaatst en de andere 5 eveneens goede kwaliteit ingevroren ( terwijl het in het zkh waar wij liepen erg bijzonder is omdat ze behoorlijke eisen aan cryo's stellen, daar word maar bij 1 op de 5 stellen iets ingevroren en bij ons dus alles)
    Ik had er dus een goed gevoel bij omdat de emmy in mn BMS is terug geplaatst.
    We zullen er niet achter komen of mn gevoel gelijk had want de kleine is direct blijven plakken :)
    Hoop dat het voor jullie ook zo gaat want pfffff ik vond/vind 3,5 jaar al lang, jullie gewoon al 6!!! jaar....

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    @ Jolie78: wij hebben 3 IVF's en 1 ECD gedaan, alles zonder resultaat. 2 IVF's verknalt in Nederland (want er werd niet getest), 1 IVF in Duitsland, waar uiteindelijk niets meer uitkwam, en de ECD met mijn zusje.

Mijn huidige zwangerschap is echt een lot uit de loterij, aangezien iedere arts ons vertelde dat een zwangerschap er nooit in zat. Mijn AMH is namelijk 0,18 ... extreem laag dus.

Maar blijkbaar zat er nog 1 eigenwijs ei ;)

Ik zou, als je zelf het gevoel is dat er wel iets is (en je gevoeld heeft het 9 van de 10 keer echt niet fout) echt verder kijken. Buitenland? Ik ben naar Dusseldorf gegaan.

15. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Ben het met Strijkkraal eens!! Absoluut naar je gevoel luisteren, bij mij heeft mn gevoel me vaker níet in de steek gelaten dan wél

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hier ook onverklaarbaar al bijna 4 jaar bezig en 6 x IUI. Ook hier niet bijster veel onderzoeken gehad qua vruchtbaarheid. Wel wat betreft mijn ongewone bloedverlies (buiten de menstruaties om). Maar uiteindelijk ook daar niets geks voor kunnen vinden. Heb wel 2 endocystes opgelopen tijdens de IUI behandelingen en er is een auto-immuun schildklierafwijking ontdekt, waarvoor ik nu permanent aan de medicatie zit. Ik zelf vind het vage tekenen, maar in het ziekenhuis vinden ze het geen redenen dat een zwangerschap uitblijft. Manlief gebruikt anti-depressiva waardoor ik twijfels heb bij zijn zaad, maar ze zwemmen goed en zijn veel in aantal, dus er is niets aan het handje ;). O ja, ik heb super dik baarmoederslijmvlies, maar dat is ook geen probleem....
    Morgen de punctie voor onze IVF poging. Ik kijk dit eerst aan. Ik geef het een kans. Misschien lukt het ook wel gewoon. Misschien bij poging 2 of 3 dat ik ga kijken naar het buitenland. Ik vind namelijk wel dat we op z'n minst een verdacht geval zijn ;).

17. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat geweldig voor jullie Justme en Suzieq!!
    Daar hou ik van van verhalen die toch nog een goed begin zijn begonnen van een wereldwonder!!
    Ik sta er gelukkig positief in en sowieso de 1e behandeling doe ik in NL.

En Pien, succes morgen! Hoop zo dat het goed gaat.
    Ik moet er ook niet aan denken om naar het buitenland te gaan.

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wij beginnen binnenkort waarschijnlijk ook met IVF. Er is bij ons ook niets gevonden. Vriend heeft af en toe wel wat zwak zaad als ie veel stress heeft gehad maar als ie op vakantie is geweest is alles normaal. Ik ben wel heel erg ziek geweest en dat is bij ons waarschijnlijk de oorzaak. Ben nu wel een stuk beter want ik heb weer eisprongen en kan dus zwanger worden maar al 2x een MK gehad.

pien heel veel succes!

19. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Klaproos, dat lijkt me ook zo moeilijk ben je zwanger en dan krijg je een miskraam. Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar kan me wel indenken dat je wereld instort. Wij wouden na IUI ook zelf weer proberen zwanger te worden maar we zijn nu weer een paar jaar verder en de tijd vliegt toch wel een beetje.
    Ik duim voor je datje snel spontaan zwanger raakt en niet de mmm meer in hoef.

20. hennah

hennah Lid

25 aug 2009
    43
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo!

Ja hier hetzelfde. Alle testen, HSG, en ook de kijkoperatie gehad. Niks te vinden. Bij mijn man is ook alles goed. 6 x IUI gehad. Niks. Nu net 1e keer IVF gehad met werkelijk uitslagen waar sommigen jaloers op worden ( 10 eitjes-8 bevrucht-2 cryo in diepvries) , en waarschijnlijk kan ik zondag stoppen want test nog steeds negatief, morgen is het 14 dagen na terugplaatsing.

Bij de samenlevingstest 1 VMK gehad, maar dat was het ook.

Frustrerend, als er echt niks is, en het wil niet...

Deel Deze Pagina