Hoi dames, Ik zie al een hoop vragen over afbouwen, maar kon niet direct antwoord vinden op mijn 'probleem' vandaar een nieuw onderwerp. Ik ben aan het afbouwen met BV of eigenlijk ben ik al afgebouwd, alleen blijft één borst behoorlijk vol aanvoelen. Ik vroeg me af of dit vanzelf minder wordt en dus wordt opgenomen door mijn lichaam of dat ik het toch door kolven/voeden verder moet afbouwen. Ik heb er geen last van, alleen is het verschil tussen beide borsten behoorlijk (geen gezicht in bikini ). Een andere vraag was hoe snel het prolactinegehalte in mijn lichaam afneemt na het stoppen van BV. Ik zou namelijk wel weer zwanger willen proberen te worden, maar wanneer mijn prolactinegehalte te hoog is mag dat niet (ik zal hormomen moeten gaan slikken). Alvast bedankt voor de antwoorden! Groetjes, Mutzie
Hoi. Zolang je geen last hebt van stuwing in die borst zou ik er niets aan doen. (vervelend voor je bikinilook , maar wel het beste) Als je de borst gaat legen geef je je hersenen een seintje om weer melk aan te maken. Een lege borst stimuleerd, een volle borst remt. De melk die er nu nog inzit, wordt vanzelf door je lichaam weer opgenomen. Mocht je last krijgen van stuwing in die borst dan zou ik alleen de druk eraf halen, maar niet meer, om stimulatie te voorkomen. Zodra je stopt met borstvoeding daalt je prolactinegehalte redelijk snel tot zijn normale waarden. Echter is dit per persoon verschillend hoelang dit duurt. Dit zou je evt. via een bloedtest kunnen laten meten. Groetjes Saskia