Ik geef nu 17 maanden bv en heb dit met veel plezier gedaan alleen ben nu zwanger van de 2 e en wil heel graag stoppen. Afbouwen is geen succes omdat hij dan oneindig lang doorhuilt als ik hem een voeding weiger, daarom vraag ik me af of het niet beter is om in een keer te stoppen. Mijn melkproductie is erg afgenomen dus ik zal denk ik geen last krijgen van een borstontsteking. Heeft hier iemand ervaring mee?
Hoi. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij beantwoorden jullie vragen naast ons eigen werk, opleiding en gezin. Het zal al eens voorkomen dat wij niet direct antwoorden. Als het nood is zal je bij je huisarts, CB of lactatiekundige bij jou in de buurt om advies moeten vragen. Als je productie al een flink stuk is terug gelopen en je niet veel meer voed, kan je proberen ineens te stoppen. Houd hierbij goed in de gaten dat je geen rode en/of warme en/of harde plekken in je borsten krijgt. Krijg je hier wel last van, krijg je koorts en houd deze langer dan 24 uur aan, dan moet je langs de huisarts om een evt. borstontsteking uit te sluiten. Wanneer je last krijgt van stuwing alleen de druk eraf halen dmv kolven of masseren al dan niet onder een warme douche. (Een volle borst geeft het seintje geen melk aan te maken) Groetjes Saskia