Beste verloskundigen, Ik ben nu 38 weken zwanger en het rommelt hier al een tijdje met voorweeen die niet echt doorzetten. Vorige zwangerschappen had ik dit ook en twee keer vroeg bevallen 37+6. Nu is de vk van de week geweest, blijkt portio verwekend 1/3 medio sacr. En 3 cm ontsluiting. Hoofdje voelbaar maar ligt nog op vruchtwater. Tijdens een wee voelde ze wel genoeg druk! Van het vruchtwater op de vliezen? Ze heeft enigzins de vliezen gestript, maar minimaal omdat t nog best vroeg in de zwangerschaps is. Mijn andere kinderen waren bij deze termijn 3820 en 3948 gram. Ik ben dus best bang vooor een flinke baby. Bij groeiecho met 36+6 werd beeb geschat op 3400 gram. Na toucheren ben ik overigens paar keer veel slijm vermengd met bloed verloren. Slijmprop denk ik? Nu wil ik eigenlijk vragen, of jullie aan de hand van bovenstaande kunnen inschatten of de bevalling nog lang op zich zal laten wachten. Of ik nog gemeenschap mag hebben nu slijmprop weg is. Ik zie enorm op tegen de bevalling, zou dit er voor kunnen zorgen dat t niet doorzet? Hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden. Bedankt vast Saskia
Nog even ter aanvulling. Na gemeenschap beginnen vaak de (voor)weeen weer. Kan dit er voor zorgen dat de bevalling wellicht wat op gang komt? En kan dit kwaad, forceer je t dan teveel?
HOihoi, je mag gerust gemeenschap hebben, het kan inderdaad dat je daar harde buiken van krijgt dit is niet erg! In het ergste geval worden het echte weeën en ga je bevallen! Door het opzien tegen de bevalling kan het een beetje tegenhouden maar als de baby wil dan komt het echt wel! Imke
Imke dank je wel. Ben inmiddels gisteravond bevallen van een prachtige zoon. Heerlijk dat t erop zit. Liefs