Resultaat bloedonderzoek...wie kan me helpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eefje80, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    hey dames,

Na 18 rondes zonder zwangerschap (we zijn de wanhoop nabij...), heb ik een bloedonderzoek laten doen en vandaag heb ik de resultaten ontvangen... ik heb pas over een maand een afspraak met mijn gynaecologe, vandaar dat ik al eens bij jullie ten rade ga, misschien kunnen jullie me de resultaten helpen te begrijpen...
    Ook heb ik al een hsg onderzoek ondergaan en dit was allemaal in orde.
    Ik heb ook een zeer regelmatige cyclus.

Hier de resultaten:

TSH: 2,39 mU/L
    Cortisol: 5,5 mcg/dL
    LH: 20,9 U/L
    FSH: 8,2 U/L
    Oestradiol: 33,9 ng/L
    Progesteron: 2,17 mcg/L
    Prolactine: 10,62 ng/ml
    Testosteron totaal: 16,7 ng/dl

Op het moment van de bloedafname zat ik rond mijn eisprong.

Als ik op internet naar de referentiewaarden kijk, merk ik op dat mijn oestradiol waarde te laag is. Is dit correct? indien ja, kan dit opgelost worden? Door wat? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ook lijkt het dat mijn testosteron waarde aan de lage kant is, is dit correct? en wat kan hieraan gedaan worden?

Zijn er dames met ongeveer deze waardes toch natuurlijk zwanger geworden? Moet er extra hormonen toegediend worden?

Ik hoop echt dat er dames zijn die me alvast, voor mijn bezoek aan de gynaecologe reeds advies kunnen geven....

Alvast bedankt,
    Evelien

2. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Niemand?

3. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik kan zien is dat je progesteron waarde ook te laag is voor rondom je eisprong. Dan dient ie minimaal 15 te zijn om aan te gen dat je een goede eisprong hebt gehad. Vn de rest heb ik geen verstand.

Succes met alles meissie! X

Deel Deze Pagina