Hallo, Ik ben op zoek naar een gedichtje over de vruchtbaarheidsproblemen, waar verdriet uit klinkt, maar ook de trotsheid en de dapperheid voor willen vechten voor de droom. En dan dit alles zonder dat de woorden baby, zwanger of ivf oid er in genoemd wordt... klinkt vaag en erg moeilijk, en dat is het ook!! Ik ben aan het zoeken en zoeken geweest en aan het denken en denken geweest, maar kan niets leuks en moois bedenken?? Wie weet iets of kans iets bedenken?? Het is voor mij heel belangrijk.. Liefs, Maartje
Niemand? Dit heb ik gevonden, over het eerste gedichte twijfel ik heel erg, de tweede is te direct, de 3e vind ik mooi, maar nog niet perfect en de 4e weet ik niet... Zucht... iemand een idee?? Een stil, maar o zo sterk verlangen Helaas beland in medische gangen Hoe lang nog geduld? Voordat onze grootste wens wordt vervuld? Vorig jaar, mijn lieve Sint, wilde ik wat vragen Of u niet eens zorgen kon, dat ik een kind zou dragen. U bent toch een heilige man, die maakt veel dromen waar. Mag ik dan nog 1 keer wensen? Mijn wens van vorig jaar? Het is moeilijk Sinterklaasje, om je heen te zien Dat andere vrouwen zwanger zijn, in mijn omgeving minstens 10. Sinterklaasje, zorg ervoor dat er gebeurt waarvan wij dromen, En dat er uit mijn lichaam ook een babytje mag komen Soms loop ik langs het water, En denk ik ach het komt wel maar voor ons wat later Soms loop ik dan te dromen, Over een wonder wanneer die nu bij ons zal komen Soms loop ik over met verdriet, Want dan weet ik het gewoon even niet Soms loop ik Leven is wachten Dagen en nachten Of de droom ooit uit zal komen Soms gaat het niet zoals verwacht Soms heb je meer nodig dan verwacht
Ik kan schrijf regelmatig gedichten' en kijk maar bij de topic slechte kwaliteit sperma daar heb ik een gedicht geschreven over dit soort vrouwen...... succes
Ik heb hem al : Zoveel vrouw zoveel wensen, Wij zijn ook maar een groep van die mensen Wachten iedere maand op een wonder Zodra de duivels komen is het weer gedonder Iedere maand zo erg mee bezig zijn We letten op en drinken geen wijn Zo vaak blij als we overtijd zijn om te kunnen testen Maar ieder maand weer die negatiefe staafjes die ons pesten We zijn moe van die medische malle molen In onze gedachten,wanneer zou dat beebje nou komen We blijven iedere maand maar hopen en dromen Samen zijn we sterk en proberen we iedere maand weer rond te komen. Met deze gedicht steek onder jullie hart een riem Onze tijden komen nog wel dat zullen jullie zien We kennen elkaar niet persoonlijk Toch zijn we met elkaar verbonden Samen 1 gedachte en 1 droom een baby dat we willen maakt niet uit een dochter of een zoon
Dank je. Vind je gedicht erg mooi, maar dit soort gedicht is niet waar ik naar op zoek ben . Ik ben meer op zoek naar een gedicht die niet direct uitspreekt dat het om vruchtbaarheisproblemen/kinderwens gaat, maar dat als je een beetje nadenkt, wel snapt dat het daar om moet gaan... Begrijp je??
Ik heb laatst wat geschreven, maar dat is misschien wel iets te expliciet: Dag kindje . Dag kindje van mij Ik moet je laten gaan Mag nog niet van je houden, Je mag nog niet bestaan. Dag kindje van mij Dat uit liefde zou beginnen Om van jou te houden Zoveel pijn te overwinnen. Dag kindje van mij We blijven van je dromen Ooit lig je in mijn armen Ooit zal je bij ons komen. Ik zal nog even in reacties op dat topic van mij kijken, want daar stonden ook nog gedichtjes. Ogenblikje....
Stil verdriet In gedachten ben ik al jaren zwanger van jou, m'n kind dat ik al zo goed ken. Maar de laatste tijd word ik steeds banger dat jij niet weet dat ik je moeder ben. Iedere dag word je bij een ander geboren, elke keer draag je een andere naam. Ik hoop zo dat je eens bij mij zult horen, zodat we samen verder gaan. Dit bedoel je ook niet denk ik...staat ook weer het woord zwanger en kind in. Helaas..!
Hoi Hypo, die van jou vind ik echt onwijs mooi... maar idd te direct voor wat ik er mee wil... maar wel bedankt meid. Had die van jou vandaag ook al weer ff opgezocht, omdat ik hem wel oh zo mooi vind (ik wil het gedichtje op mn hyves zetten.... dus te direct vind ik niet gepast voor iets als hyves voor mij persoonlijk!!!)
Maartje ik snap waar je naar op zoek bent! Ben zelf namelijk ook naar zoiets op zoek!! Helaas nog niet gevonden, maar ga dit topic volgen
Wil jij hem ook op je hyves plaatsen??? Hoop echt dat er straks iemand met HET gedichtje komt! Ik houd er normaal niet zo van om met te persoonlijke dingen te koop staan op Hyves, maar ik zou heel graag dit licht verpakt zeg maar willen uiten...
haha ja Maar wil gewoon niet dat íedereen van mijn hyves precies weet hoe en wat. Maar toch zou ik wel iets van mijn gevoelens kwijt willen. Maar vind dat echt wel super de superlastig!
hee maartje ik zoek eigelijk ook wel zoiets voor op hyves,ik loop ook niet echt te koop met deze persoonlijke dingen maar je wilt wel een beetje je gevoelens op die manier uiten. ik zal ook wel een s even aan de slag gaan. groetjes anja
Dank je!! Loop echt al een tijd te zwoegen op een mooi gedicht, en heel internet af te speuren, vandaag zelfs een vriendin nog aan het speuren gezet hahaha maar nog niets waarvan ik denk: ja die wil ik we op mn hyves!!!
Zo toevallig Maartje, ben al meer dan een week internet aan het uitpluizen op zoek naar het geschikte gedicht voor op mijn hyves. Blijf meelezen hier want ben erg benieuwd, liefs Wen
Ik lees altijd wat mee hier, schrijf zelf eigenlijk nooit iets..ik ben dan ook geen moeder.. Las je topic en ik dacht laat ik toch maar iets posten, misschien kun je er iets mee! Wanneer komt het moment dat wij zullen voelen, Liefde, onvoorwaardelijk en echt. Een stille wens, Zo diep, zo dichtbij en zo oprecht. Een groot verlangen, Intens, eindeloos en onweerlegbaar. Verdriet, Indringend, machtig en zwaar. Opgeven, Nimmer en ondenkbaar. Vechten blijven wij, voor jou, een kleintje aan ons zij.
Dank je!! Deze komt heel dicht in de buurt... het is het nog net niet zeg maar (sorry) maar zoiets bedoel ik wel. het is duidelijk maar de woorden worden niet direct genoemd.. Wauw!! Heb je hem ergens gevonden of zelf geschreven??
Wauw Nijntje, hij is idd erg mooi. Maartje snap wat je bedoelt, volgens mij hebben we echt hetzelfde idee in ons hoofd. Zou zo graag willen dat ik mijn gedachtes en frustraties kon omzetten in gedichten maar het lukt me helaas niet.
Een wens zo groot, maar toch ook zo klein Veel onzekerheid maar toch vol goede moed Vaak verdriet en soms voelt het goed Hopen en hopen dat het gauw zo mag zijn... Is dit iets?
Dank je. Hij is mooi, maaaaar (hahaha ik weet het, ben erg lastig!!) 1e regel vind ik heel mooi, 2e ook (met de toevoeging van he woord soms 3e niet want de behandelingen voelen bij mij persoonlijk nooit goed - heb echt idioot veel tegenslagen inmiddels gehad - 4e regel twijfel ik over. Hopen en hopen vind ik mooi, maar dat het gauw zo mag zijn heb ik klein beetje moeite altijd mee, want 'hoezo zou het niet zo mogen zijn??' Ik geloof erin dat het steeds gewoon stomme pech is... 'Mogen zijn' luidt in mijn ogen op dat iemand bepaald wanneer het wel en niet zou mogen, en daar heb ik persoonlijk moeite mee... Maar vind hem verder echt heel mooi!! Heb je inspiratie om het iets te verbouwen??
Ik houd van de zon Ik houd van het leven Ik houd van datgeen Wat kleur kan geven Ik houd van de nacht Ik houd van dromen Want ik weet dat ze op een dag uit zullen komen Een droom koester ik in het bijzonder En als die droom uitkomt Is dat een wonder! ___________________________________________________________________________________ Hoop en verlangen liggen dicht bij elkaar Bedenk ik mij terwijl ik Dromend voor me uit staar Wensen en wilskracht Vulden die elkaar maar aan Want als je wist hoe graag ik mijn wens wilde dan zou die allang bestaan! Helaas kan wil, wens, hoop en verlangen niet voor de werkelijkheid zorgen... Maar wel geeft het me wel de glimlach Wie weet, wie weet, Wie weet wel morgen! ___________________________________________________________________________________ De maan is een ijkpunt Een perfecte sikkel vannacht En als ik heel goed naar haar kijk, Lijkt het of ze bemoedigend lacht De sterren op hun plek Houden immer de wacht Mijn gedachten dwalen mee En ik glimlach zacht Soms zijn ze net een zandstorm Een wervelwind, een orkaan Heb ik totaal geen controle Welke kant mijn gedachten op gaan Dan verstop ik me gewoon even in mijn hersenpan Net zo lang totdat ik er weer rustig uit komen kan _____________________________________________________________________________________ Neem me met je mee, voor een momentje lieve maan Geef me de rust, de rust van de nacht En lieve zon, geef jij me morgen Met je stralen weer wat nieuwe kracht? Nachtrust en zonnewarmte Hemellichamen en sterrenkracht Zoveel meer tussen hemel en aarde Zoveel meer dan ik dacht... ________________________________________________________________________________________ Mijn liefde voor jou Als de Stille Oceaan Immer aanwezig Gemaakt om te bestaan Bereid om te trotseren Bereid om te doorstaan Omdat ik voel dat de wind De juiste kant op zal gaan Ik vaar over golven Doorsta ieder type weer De koers wijzigt voortdurend Maar ik blijf varen: keer op keer Mijn koers wijzigt voortdurend Maar het droomeiland is nabij Ik weet zeker dat we het vinden Jij en ik, zij aan zij! Ik houd nu al van het eiland Het is mooi, warm en fijn Nu droom ik er nog van... Maar spoedig zal het werkelijkheid zijn! ___________________________________________________________________________________ Soms gaan dingen Niet zoals het moet Je voelt je verdrietig En verre van goed De zon gaat langzaam onder En ik sta bij de zee Ik vraag haar zachtjes Neem jij mijn tranen mee? De kabbelende golven De avondrode lucht Ik relativeer mijn verdriet Een onbegrepen zucht Al zou je zo graag willen Dat het anders kon zijn Al zou je zo graag willen Soms doet het leven pijn Ik zou er alles voor geven Voor liefde, leven en geluk Als één droompje uit mocht komen Kon mijn leven niet meer stuk Het gemis is soms hartverscheurend Mag het wel zo zijn...? Mijn hart huilt rode tranen En ook mijn ziel doet pijn Voor een ander moeilijk te bevatten Het is immers stil verdriet Je probeert iemand te troosten van wie je slechts de tranen ziet _____________________________________________________________________________________ Onderstaande zijn minder toepasselijk, maar ach, als we dan toch een topic over dichten hebben... Zet ze er maar efkes bij! Een zeurderig en moe gevoel Hormonen houden huis Chagrijnig zonder reden Je voelt je in je lichaam niet thuis Die huishoudende hormonen Worden wel wat geholpen her en der Iedere maand hoop je op resultaat Maar onze droom lijkt nog zo ver Soms twijfel je zo aan je lichaam Waarom werkt het niet zoals het moet? Je leeft gezond, je bent gezond Waarom werkt het dan niet goed? Soms twijfel je dan weer aan iets anders Bestaat er een Lot van Het Bestaan? Als dat zo is, waar is dat op gebaseerd? Hoe beslist de natuur over Komen en Gaan? Iedere maand zijn er de dagen van wachten Word je wel of word je niet ongesteld ? Hoge temperatuur geeft hoop en vertrouwen Maar dan voel je je wordt toch weer ongesteld Je voelt je soms eenzaam en dan weer verdrietig Emoties waar je soms even geen kant mee op kunt Een diepe zucht vol verlangende moederliefde Hopelijk is ons dat op een dag gegund Al internettend en googlend kom je erachter Wat zijn we toch eigenlijk met zijn velen Dank je wel dat wij hier herkennen en luisterend lezen Dat we hier onze gevoelens kunnen delen! -------------------------------------------------------- Soms wil je wel huilen Maar kun je het niet Je kunt dan geen kant op Met je zo hoopvol verdriet Je voelt diep verlangen En stelt weer die vraag Waarom lukt het toch niet Want we willen zo graag De eerste onderzoeken En de eerste resultaten De eerste behandelingen Maar zoveel hyaten.... Resultaat blijft uit Maar iedere maand is er hoop De behandeling verandert Een onzeker verloop En wat is precies de oorzaak? Want dan pakt men dat toch aan? Maar dat is niet zo makkelijk... Anders zou alles wel anders gaan Dan schreven wij hier nu Over onze zwangerschapskwaaltjes En waren we straks met nog meer Kleine allemaaltjes! Gelukkig is er Hoop Iedere maand gewoon weer Want je ziet het aan de zwangeren onder ons Op een dag lukt het een keer! _______________________________________________________________________ Dit is slechts een greep uit mijn schrijverijen... Wie weet heb je er wat aan, maar het blijft moeilijk hé.... Maar weet je Maartje... Ik weet ZEKER dat als jij je hart laat spreken, je je eigen prachtigste gedichtje kunt schrijven... Want niemand kan Jouw Eigen Gevoel zo verwoorden, zoals jijzelf... Ga nu écht slapen, want zit weer veel te lang gedichtjes op te zoeken ! Knuffel voor jullie allemaal! xxxxx en hoopvolle glimlach, Juulz