Ik heb altijd katten gehad maar sinds 3 jaar niet meer. Ik zou heel graag weer een kat willen, maar ik heb nu een zoontje van 2,5 jaar en vraag me af wat wijsheid is. Ik dacht eerst dat een volwassen kat het beste zou zijn, maar ik hou nu al een tijdje de website van het asiel hier in de gaten en het valt me op dat het merendeel van de volwassen katten niet samengaat met kleine kinderen Zou een kitten beter zijn? Die groeit dan op met een klein kind en gaat het dan misschien gewoon normaal vinden? Of toch gewoon gaan zoeken naar een volwassen poes die niet de kriebels krijgt van een peuter? Ervaringen en tips graag!
Wij hebben hier ruim een jaar terug een kitten genomen, omdat we ervan uitgingen dat die dan op zou groeien met een kleuter en een baby en dan wel wat gewend zou zijn. En dat is ook zo. Ze laat zich een hoop gelegen liggen en als het 'r te bont wordt, krijgen de meiden even een haaltje of een knauw. Gaat niet hard, maar voldoende om ze te laten weten dat ze te ver gaan. Meestal loopt de kat trouwens gewoon weg, maar als ze daar de kans niet voor krijgt, waarschuwt ze dus wel even. Ze pikt van de meiden ook veel meer dan van anderen, alsof ze wel aanvoelt dat dat maar kinderen zijn die nu eenmaal een hoop niet snappen...
Als kind hebben we verschillende poezen thuis gehad, allemaal het huis binnen gekomen als kitten. Met eentje ging dat heel goed, de andere twee gedroegen zich in mijn kinderbeleving uiterst neurotisch en waren meer buiten dan binnen (die arme beesten vonden mij te druk ). Een kitten jong in huis nemen is dus echt geen garantie dat het goed gaat. Bij een asielkat weet je tenminste waar je aan toe bent.
Enigste wat ik kan zeggen is dat wij 2 poezen en 2 katers hebben (geholpen allemaal) ze waren er al toen onze zoon geboren werd gaat als een trein. Ze gaan gewoon weg als zoonlief te wild word. Op 1 na die geeft wel eens een tik zonder nagel op zn handen en dat is genoeg om te brullen en kat met rust te laten voor 5 min Persoonlijk zou ik voor een volwassen kater gaan die zijn vaak wat zachtaardiger dan poezen
Gaat prima!zoonlief is dol op de twee lieverds en inderdaad, hij krijgt weleens een haal als hij te vervelend is. Maar nooit verder dan dat! De katten zoeken hem echt op voor kopjes. We hebben nog een poes die niet bepaald lief is. Ook niet voor mij. Maar zij heeft nog nooit m'n kind iets gedaan...ze rent snel weg. Alsof ze weet dat ze anders haar huis kwijt is... Ik zou voor een kitten gaan. Een volwassen kat en meteen een peuter...is misschien wat belastend voor de kat!
onze kat is nog steeds aan het bijkomen van de schrik van 2 kinderen die zijn domein zijn binnengedrongen. Zit op zijn commandopost op zolder totdat ze in bed liggen Ik zou met kleine kinderen een kitten nemen. Die wennen aan de drukte
Bel ook eens met het asiel. Vaak zetten ze dit er standaard bij omdat katten en kinderen gewoon geen super combinatie zijn. Soms kan er best een kat met een kind maar zetten ze dat liever niet op de site omdat veel mensen dan denken dat die kat alles maar toe laat. Onze hond kon ook niet met kinderen maar na een telefoontje bleek dat dat niet kon omdat ze in haar enthousiasme een klein kind omver kan lopen. Tja dat is bij ons geen probleem aangezien hij het wel gewend is met nog twee andere honden in huis.
Wij hebben een volwassene poes en een kitten en moet zeggen dat de kitten veel meer naar mijn dochtertje gaat en ook echt alles toelaat dan de volwassene poes, die is echt een b*tch af en toe.
Een kitten is sowieso erg leuk, gewoon omdat een kitten zo'n lief klein beestje is weer je gewoon gelijk verliefd op word Maar een kat uit een asiel kan wel, meestal als katten niet met kinderen om kunnen gaan, gaan ze de kinderen ook uit de weg en verstoppen zich. Echter kunnen deze katten ook erg gemeen zijn tegen de kinderen zoals n keer flink uithalen. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, dat een van onze katten heeft dat gedaan. Mijn kat was 8 toen ik haar kreeg, en was geen kinderen gewend, ze was er bang voor. Ben er achter gekomen dat ze meer bang ze is voor de herrie wat het kind maakt en als het kind er aan komt "stormen". Ze heeft nog nooit uitgehaald, en als er kinderen bij zijn pak ik haar bewust op en vraag het kind rustig naar me toe lopen en zachtjes te aaien. Sinds dien is ze minder bang en mogen kinderen haar aaien.
Wij hebben hier sinds ruim twee weken twee ragdoll kittens, ze zijn nu 14 weken oud. We hebben daarnaast dus een dochter van bijna 4 en een zoon van bijna 2. Mijn zoontje vooral is een behoorlijk druk kereltje. Het gaat erg goed, al moeten we wel heel erg goed opletten dat de kinderen zachtjes doen en ze niet op mogen tillen en ze met rust moeten laten als ze eten of op de bak zitten. Ik voel me wel een beetje politie-agentje en soms is het best vermoeiend als je voor de zoveelste keer moet waarschuwen. Kijk, kinderen rennen, springen, gillen, dansen en rijden op fietsjes rond etc, daartussendoor lopen dan de katjes die het soms ook even niet meer kunnen volgen. Maar het is wel erg leuk hoor, zou ze niet meer kwijt willen. Als mijn dochter rustig doet dan kan ze echt ontzettend met ze knuffelen, echt erbij gaan liggen en kusjes geven etc. Heel lief!
wij hebben een zoon van 5 en een dochter van net 4 vorig jaar september hebben we 2 kittens uit verschillende nestjes opgehaald. kittens kenden elkaar dus niet en dochter was net 3 toen. ik ben heel blij dat we 2 kittens gedaan hebben. beide poezen hebben een kind uitgekozen hahahaha. mn dochter heeft een lieveling en mn zoontje ook heel bijzonder. katten trekken echt naar de kids toe en kunnen heerlijk bij ze liggen. ze laten ook van alles toe, en waarschuwen de kinderen als het te wild gaat of als ze te druk zijn. ik vind het prachtig om naar te kijken. vraag me alleen wel af wat het met de kids gaat doen als de beestjes ooit komen te overlijden.......ze zijn zo ontzettend gek op ze.
Wij hebben toevallig 3 weken geleden een kitten opgehaald (ragdoll) en met onze kids van 2,5 en 4 gaat dat heel goed. De jongste van 2,5 wil nog weleens denken dat het speelgoed is maar ze vindt echt alles prima en zoekt de kids ook vaak op (soms tot mijn verbazing) Zodra ze rust wil gaat ze wel onder de bank liggen of naar boven.
Hier hebben wij onze poes ook als kitten gekregen toen mijn zoontje bijna 2 was. Onze poes is een enorme bangeschijterd maar ze is niet bang voor mijn zoontje.. Ze komt vaak bij hem liggen en is ook gewend aan de drukte. Als ze het te druk vindt gaat ze gewoon weg, en als hij haar zit te klieren laat ze wel weten dat ze er niet van gediend is.
Een kitten! Hier sinds twee weken een kitten in huis. Gaat hartstikke goed met onze twee kinderen. Hij slaapt bij Finley in de box en hij speelt met Aiden. Alhoewel we Aiden soms nog wel moeten bijsturen qua zijn gedrag met de kat. Maar het is een speels beestje wat totaal niet bang is voor kinderen en ook graag bij je op schoot zit. Zijn trouwens wel specifiek op zoek gegaan naar een nestje kittens wat opgegroeid is bij kleine kinderen.
Wij hadden al een kat toen ons zoontje geboren werd, en eigenlijk gaat dit heel goed. Ze doet niks! Zelfs niet als hij der 'aait ' of vast pakt of op der valt Maar die kat van ons is dan ook echt een doetje. Persoonlijk zou ik eerder een kitten doen, dat went voor beide een stuk makkelijker.
Een kitten is makkelijker. Lang niet alle volwassen katten houden van kinderen, ookal heb je ze van kitten af aan. Hier bij mn vriend gaan samenwonen. Hij een kat. In t begin best mot. Mn dame was honden gewend en ze kreeg best af en toe een haal. Nu een jaar later gaat het hartstikke goed! Geen halen en als ze niet wil rent ze gewoon weg. En dan heeft ze ook nog aan 2 honden moeten wennen! Ik vind t knap!
Hoi hoi, Over een week mogen we ook baasje zijn van een poes uit het asiel. Zat ook te twijfelen tussen een kitten of een volwassen kat. Het is nu een poes van 1 jaar oud geworden. Ik keek eerst ook steeds op de website van het asiel, maar ik vond dat best lastig. Ben er dus naartoe geweest en de jongste (drukste) meegenomen, zodat ik kon zien hoe ze op haar reageerden. En toen is het deze geworden. Het asiel heeft ook vaak kittens, maar die zijn best snel weg en die zal je niet snel op de website zien. Dus ik zou er gewoon een keertje naartoe gaan. Groetjes, Kim
Bedankt! Toch veel mensen die voor een kitten zouden gaan dus. Ik vind het idee van gewoon eens naar het asiel gaan met m'n kleine eigenlijk wel een goede, dus dat ga ik sowieso doen!