Van gonalf en lucrin nu naar menopur en decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Papaver, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

#1 Papaver, 15 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2013
    Hallo dames,

De afgelopen 4 x icsi pgingen heb ik gespoten met gonalf en lucrin. Vanaf komende poging (spuit gaat er als het goed is zaterdag in) ga ik dus over op menopur/puregon en decapeptyl. Niet omdat ik wil, maar i.v.m. de veroedingen door bezuinigingen. Blijkbaar zijn de laatste twee goedkoper.

Wie heeft ervaring met een overstap (vrijwillig of niet) en wie kan me vertellen hoe de laatste middelen waren? Vind het best spannend. Gonalf en lucrin werkten prima voor mij, dus vind het eng zomaar over te stappen, of is dat onzin en is er weinig verschil?

Ik ben nu 39 en ik las dat menopur/puregon vaak wel beter is als je ets ouder is maar of dat ook klopt?

Hoop dat iemand me wat meer kan vertellen overhaar ervaringen

Groetjes!

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Helemaal niemand?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik heb de overstap niet gemaakt, maar maak wel gebruik van decapeptyl en menopur. Zit nu in mijn eerste IVF poging en heb op dit moment 6 spuiten deca achter de rug. Dat valt me allezins mee! Vrijwel geen bijwerkingen gemerkt, althans niets opvallends waar ik anders nooit last van heb. Spuitjes zijn kant en klaar en doen me weinig pijn. Menopur ken ik al van de 6 IUI's die ik gehad had. Op zich had ik daar ook weinig last van, alleen wel een beetje moe op een gegeven moment, maar dat merkte ik pas bij IUI 5 dus toen was ik misschien ook wel wat 'moe gestreden'.
    Het lastige van menopur is dat je hetzelf moet prepareren. Op zich is het wel te doen, maar het is wel wat een gehannes. Gonal f schijnt een voor geprepareerde pen te zijn, dus dat lijkt me er prettig aan. Ik heb ook wel eens gehoord dat menopur voor betere eicelkwaliteit zorgt en daarom vaak beter is bij vrouwen die wat ouder zijn. Ik hoop voor jou dan ook dat dat positief voor je uitpakt! Heel veel succes met je poging!

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dankjewel Pien! Hier heb ik zeker wat aan. Jij ook heel veel succes met deze poging. Hopelijk een mooi resultaat

5. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi Papaver,
    Hier ook van GonalF en Lucrin naar Menopur en Decapeptyl, inderdaad om dezelfde reden als jij (loop in het EZ in tilburg, jij ook toevallig?). Met GonalF en Lucrin heb ik na 1 poging een geweldige dochter gekregen en ik had dus ook zoiets van "never change a winning team", maar helaas niks te kiezen. Nu al 5 dagen deca gespoten en 1 dag (dag 4) enorme hoofdpijn gehad. Geen idee of het daarvan komt, maar was geen pretje. Menopur nog geen ervaring mee, verwacht m'n menstruatie dit weekend en dan gaan we daar ook mee aan de slag.
    Veel succes in ieder geval!

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Yep Dees hier ook EZ! Had precies dezelfde gedachte als jij, wat werkt moet je niet veranderen :) maar wat moet dat moet. Van die hoofdpijn had ik ook al het eea gelezen, dat is balen en ik vrees daar slachtoffer van te worden, want ik heb snel hoofdpijn door hormonale veranderingen.

Ook ik verwacht dit weekeinde mijn ongi. Heb kort protocol dus start met de deca op dag 1 en dan dag 2 menopur erbij. Haha Straks krijgen we nog tegelijk een punctie! Jij ook heel veel succes!

Is je dochter ook in het EZ 'gemaakt'? Ons zoontje wel

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha dames,

Ik zit ook in het EZ in Tilburg.

Bij de 1e ICSI poging kreeg ik decapeptyl en Gonal-F, nu voor de 2e ICSI poging heb ik Decapeptyl en Menopur gekregen. Ook ivm met de bezuinigingen!!

Ik heb trouwens van de Deca geen hoofdpijn gehad hoor. Maar heb wel heel veel water gedronken, dat schijnt te helpen!

Ik volg het lange protocol, omdat ik daar de 1e poging ook goed op heb gereageerd. Volgende week zaterdag 25-05 start ik pas met de deca.

Gaan jullie de Menopur 's ochtends of 's avonds spuiten?? Ik lees dat veel dames dit 's ochtends spuiten. Is dit verplicht? Ik heb er niks over gehoord in het EZ, jullie??

Groetjes Jufaman81

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hey jufaman nog een EZ ganger ;) kunnen een club beginnen zo!

Ik heb hier idd ook niks over gehoord. Ik zou het liefst s ochtends spuiten ivm afspraken enzo of anders om 1900 uur net na het eten. Wat ga jij doen?

9. Opzoek

Opzoek Lid

31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook deca en menopur maar geen bijwerkingen. Wel een zoontje geboren ;) nu voor 3e x en weer deze medicatie hopen op een 3e kindje hihihihihi. Geen ervaring met andere medicatie.

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Papaver: ik twijfel nog over de tijd. De vorige keer spoot ik Gonal-F 's avonds om 20 uur. Maar die was makkelijker klaar te maken. Nu ik moet 225 EH Menopur spuiten en ik moet toch even de tijd nemen om dit klaar te maken....

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hier ook een EZ-er :). Heb alleen maar gonalf gehad, in gebruik super makkelijk. Of het werkt? 1e keer 18 follikels 2e keer maar 4. Ben wel van lucrin naar deca gegaan. Had bij de eerste wat meer vermoeidheid en hoofdpijn, zou eraan kunnen liggen maar weten doe je nooit. Ik spuit alles rond 19.00 dat is voor mij het makkelijkste.
    Mooi dat ik hier al twee wondertjes uit het EZ lees, geeft moed.
    Ik begin op de 29e met de deca.

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ow, trouwens dat ik nog steeds gonalf krijg heeft te maken met een onderzoek waaraan ik meedoe.

13. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hey Zuuske wat een toeval ;). Het nadeel van menopur is al dat gemeng heb ik gister gemerkt. Ik spuit 300 eh en ben echt 5 minuten bezig voordat de spuit 'ready to go' is. Wat voor stude doe jij aan mee?

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ja, ik weet niet meer hoe dat het heet, maar het ging over het optimaliseren van de stimulatie van follikels. Ze keken dan naar de follikelgroei en aantal bij een bepaald aantal eenheden. Ik kan/kon er op ieder moment uitstappen als het nodig is (als bleek dat ik toch meer medicatie nodig had bijvoorbeeld). Volgens mij zit ik er niet eens meer in met heel ons gedoe van de afgelopen tijd, haha.
    Maar ik had zoiets van als ze hierdoor het krijgen van kinderen beter kunnen maken voor de vrouwen/stellen na ons...dan draag ik daar toch een simpel steentje aan bij.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Goed hoor Zuuske. Was niks voor mij geweest. Ik heb een hoge dosis nodig om tot een behoorlijk aantal/resultaat te komen.

Succes met je volgende poging!

Gisteren trouwens bijna 10 minuten bezig geweest met breken, mengen en opzuigen etc,. heb maar 2 spuiten gebruikt, want zoveel vloeistof...pfoe hee het is voor een goed doel ;)

16. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik ben de afgelopen dagen op schoolkamp geweest met mijn groep 8. Wat fijn om alle persoonlijke rompslomp even te vergeten! Ik heb er echt geen moment aan gedacht, heerlijk!! Verder was het een geweldig afscheidskamp, heb geen pleister hoeven plakken en de sfeer was super, desondanks de regenbuien!! Dat is wel eens anders...

Morgen ga ik beginnen met de decapeptyl. Ik ben er klaar voor.

Vraagje Menopur: kan je 1 x vocht gebruiken voor 3 ampullen poeder?? Of lost dat niet goed op?? Iemand ervaring mee?

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Oh wat heerlijk jufaman! Gezellig hoor met 8ste groepers.

Ik heb gister 1 x vloeistof met 4 flesjes gemengde en dat ging prima. Dus 3 moet zeker lukken. Het lost heel makkelijk op.

Succes morgen! Spannend!!

Deel Deze Pagina