Cappuccino

Discussie in 'De lounge' gestart door carima, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carima

carima Lid

1 nov 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Ik heb een vraag ik drink best veel cappuccino.. Nu is mijn vraag welke apparaat is nu het beste. Vooral de schuimlaag moet lekker zijn.. Dus niet te waterig of al je een keer roert dat de schuim weg is.. Hoop dat jullie me kunnen helpen??? Alvast bedankt

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vind hem bij de dolce gusto heerlijk!! :)

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik maak ze met de 'hand'.
    Ik heb een cafetierre waarin in espresso maak met vers gemalen bonen en een los melkschuim dingetje. Even in de magnetron, opkloppen en bij elkaar doen.

Goddelijk en veeeel lekkerder dan welke machine dan ook:D

4. minon

minon Niet meer actief

Gewoon zelf maken. Kan ook prima met snelfiltermaling. Voor koffie met melkpoeder doe je 2 water 1 schepje in je apparaat. Voor cappuccino doe je bij 2 water 3 schepjes koffie erin. Melk opschuimen in zn klopbeker. V&D Melkopschuimer V&D
    Even in de magnetron, klein laagje koffie en veel melk en beetje cacao erover strooien. Klaar en lekkerder dan welke machine dan ook.

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben sinds zaterdag de philips seaco intelia, en oh oh oh wat is dat een fijn ding met overheerlijke cappucino!

Als je het iets goedkoper wilt is de philips melkopschuimer ook ideaal!

Ik werk zelf in een restaurant met echt italiaanse machines met een stoompijpje, en veel cursussen gehad ook van goede baristas, dus ik weet waar ik het over heb! Wat wel echt een vereiste is, (houdbare) volle melk! Door het hogere vetpercentage wordt het schuim mooier en steviger en ik merk dat ook echt!

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Op echte cappucino hoort absoluut geen cacao! ;)

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wij hebben al jaren een Senseo Latte Select, super tevreden over. Goede opgeschuimde melk en goed warm. Heeeerlijk. Je kunt er ook Latte Macchiatto mee maken ook erg lekker!

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    wij hebben de delonghi prima donna s

Heerlijke koffie, is met verse bonen en echt een hele dikke lekkere schuimlaag op de cappuccino.
    Apparaat is wel prijzig.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij gebruiken nespresso koffie met een zelf geklopte schuimlaag. Echt heerlijk!

10. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Hier een DeLonghi Nespresso. Superlekkere koffie, maakt de melk zelf. Nespresso heeft ook apart een melkschuimer die hebben we eens uitgeprobeerd in de boutique is ook heel erg lekker.

11. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben een Jura volautomaat met espressobonen en een aparte melkopschuimer er bij van lattemento. Ik vind dat hij hele goede schuim maakt, maar de melk die je gebruikt is vooral belangrijk. Je kan niet gewone halfvolle melk gebruiken. Je moet een wat dikkere volle melk hebben. Bij ons in de supermarkt hebben ze speciale melk voor cappuccino het zit in blauwe pakken en is van het merk Frischli, maar de cappuccino melk van friesche vlag kun je ook prima gebruiken.

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Wij hebben een delongi bonen apparaat met een stoompijpje daar kan je mooi melkschuim mee maken, en lekkere cappu.
    Heb ook dolce gusto, de smaak van de cappu is erg lekker, alleen mis ik daar de schuimlaag

13. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik vind de dolce gusto een aanrader! Behalve de cappuccino hebben ze ook andere lekkere koffie's. Niet het allergoedkoopst (bijna 5 euro per doosje met 8 stuks)

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind Nespresso heerlijke cappuccino hebben, en de melkopschuimer die er bij hoort maakt heel mooi schuim.

15. carima

carima Lid

1 nov 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedank voor de reactie.. Ik denk dat ik de dolce gusto gast kopen die is niet zo duur. Alleen de pets dan.. Maar kan toch ook nog een losse melkschuimer er bij kopen?

16. carima

carima Lid

1 nov 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkeschuimer kunnen Jullie me aanraden? Waar kan je die kopen en voor hoeveel??

17. sjak

sjak Niet meer actief

@jilina, ik heb ook zo'n opschuimer (gekregen van mijn zus, die snapte hem niet :))
    Doe je dit dan met volle langlekker melk? En wat doe jij met de melk die overblijft, ik vind dat ik zoveel melk weggooi...

Ik heb dus een lattemento, geen idee wat die gekost heeft, maar wel heel makkelijk en mooi schuim. Melk erin, op het k opne drukken en opschenken, meer niet eigenlijk.

Heb het net opgezocht, ik heb de roestvrij stalen van 69 eu.

18. dekilene

dekilene Niet meer actief

Senseo latte! Heeeeerlijk ik neem zo ook maar een bakkie

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Volle houdbare melk werkt ook goed!

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je kunt het zo gek maken als je zelf wil... Je hebt een soort van schuimkloppertjes van 10€... Je kunt er ook 200€ aan uitgeven voor een hele mooie.

Belangrijkste is dat je even kijkt of je hem goed uit elkaar kunt halen ivm schoonmaken :)

Deel Deze Pagina