Ik heb denk ik even wat bevestiging nodig. Als schildklierpatiënt worden er tijdens de zwangerschap toch andere waardes aangehouden dan wanneer je geen schildklierpatiënt bent? Voor mijn zwangerschap was mijn TSH 2.6 en T4 12,2. Volgens de dokter prima. Ben ook gewoon zwanger geworden en niet bekend met miskramen. Aan het begin van de zwangerschap (ongeveer drie maanden terug) was mijn TSH 1.5 , geen antistoffen. Vorige week vrijdag weer getest, toen was mijn TSH 3.09 en T4 12. Dit is toch gewoon goed, omdat het binnen de normaalwaardes valt en ik geen schildklierpatiënt ben? Ik heb nog nooit medicatie geslikt voor mijn schildklier.
Ik slik ook geen medicatie voor schildklier. Moest ivm tragere schildklier gewoon elke 4 weken prikken voor controle. Mijn schildklier doet het door de zwangerschap juist erg goed. Begon met TSH van 3,9 voor zwangerschap en hij is nu elke keer rond 1,5/2. (mijn FT4 blijft redelijk gelijk, rond 12) Ze hanteren geen andere waardes als je geen medicatie slikt geloof ik. Ik zou je huisarts gewoon even navragen. Hier is elke maand prikken dus voldoende.
Ik slik wel medicatie, Rn m'n TSH ligt nu onder de 1.. Vond het zelf erg weinig maar m'n huisarts verzekerde me dat ie goed was. Schijnt als je wel medicatie slikt, de waardes erg laag kunnen liggen tijdens je zwangerschap. Dus vertrouw op jr arts, zij weten het. En anders gewoon binnenkort nog een keetje controleren. Ik laat elke 4 weken controleren nu ik zwanger ben. Wil zeker weten dat m'n waardes goed blijven!
Volgens mij zit je gewoon goed! Als je geen schildklierpatient bent moet je TSH volgens mij tussen de 0,4 en 4,0 zitten. Als je medicatie slikt dan gelden iets andere richtlijnen, je TSH moet dan ongeveer tussen de 1,0 en 2,0 zitten. Volgens mij is rond de 1,0 idealiter. Maar dat is dus niet van toepassing als je schildklier normaal werkt! (Ik heb zelf medicatie voor trage schildklier) Als je er toch over in blijft zitten volgende keer even navragen hoe het precies zit voor je gemoedsrust
Bedankt voor jullie reacties . Ik bedoelde inderdaad wat jij schrijft, Doornroosje1987. Volgens de huisarts was het goed, binnen de richtlijnen. Ik moet pas over drie weken weer naar de verloskundige. Zal het dan nog eens navragen. Ik word 1 keer in de drie maanden geprikt.
Verloskundige weet er minder van dan huisarts of gynaecoloog. Ik heb zelf geen schildklier en sinds mijn zwangerschap worden de medicijnen slechter opgenomen dan voorheen. Veel wisselende waardes. Ik ben onder controle bij de huisarts voor de schildklier en verder bij de verloskundige zij vind dit zelf ook het verstandigst omdat ze er veel minder van weten dan een huisarts.
Volgens mij vallen je waardes binnen de referentie waarde. Daarnaast is de meest cruciale fase voor de zwangerschap in combi met schildklier voorbij. De eerste 3 mnd is de baby in wording afhankelijk vd moeder. Daarna hebben ze zelf een sk.
Oké, ja. De huisarts beoordeelt het ook in mijn situatie. Ik neem de uitslag mee naar de verloskundige. Zij kijkt er dan ook nog even naar.