Hallo allemaal Morgen ga ik voor second opinion echo. Vorige keer moesten we rekening houden met een miskraam omdat er geen vruchtje meer te zien was op de echo. Ik zit nu al te piekeren over de volgende stappen die we moeten gaan nemen morgen. Ik heb na de laatste echo bruinverlies gehad dus ik dacht misschien komt het vruchtzakje vanzelf los. Maar nu heb ik helemaal geen bruinverlies meer en zelfs witte afscheiding. Het komt dus niet vanzelf. Dit was echt een vreselijke week vol onzekerheden, dus zit aan de ene kant aan een curettage te denken gewoon zodat we het sneller kunnen afsluiten. Met pillen ben ik bang voor de pijn( ook omdat ik denk dat het zakje doorgegroeid is) en al het emotionele weer eromheen Graag jullie ervaringen.... curettage of zeggen jullie opwekken met pillen?
Allereerst sterkte. Ik heb vorige week een curettage ondergaan en dit is me 100% meegevallen. Ik heb op een paar druppels na helemaal geen bloedverlies gehad en heb alleen 2 dagen pijnlijke krampen gehad. Vond het zelf heel fijn dat ik niet hoefde te zien wat er uit kwam.
Dankje voor je reactie 😘 jij ook heel veel sterkte meid. Had je een plaatselijke verdoving of algehele narcose?
dank je, ik was onder algehele narcose maar ging echt heel snel, ik lag om 8.00 op de operatietafel en 8.25 werd ik weer wakker in de uitslaapkamer.
Hier 5 curettages gehad. Onder algehele narcose (roesje). Heb een keer pillen gehad vlak voor een operatie 4 stuks. Die hebben niet meer gedaan dan de baarmoedermond wat verweekt na 5-6 uur.. Verwachting was dat dit voor mij niet effectief genoeg zou zijn..
Ik heb toen gekozen voor pillen. Vond t fijner in eigen omgeving en vond een ok en narcose erg spannend. 17.00 pillen ingebracht, s nachts 01.00 kramp en bloedverlies. Kon na een pcm weer slapen. Volgende ochtend al minder kramp en verloor rond 10.00 ineens het vruchtje/zakje. De kramp die nacht was even pittig maar buiten dat ervaarde ik t als een wat heftigere menstruatie. Sterkte en succes met je keuze.. heel moeilijk. Er zijn ook zoveel verschillende ervaringen..
Heel veel sterkte. Ik heb helaas ook een ervaring gehad met een MA. Ik had gekozen voor pillen. Ik vond het een prettig idee om dit allemaal in mijn eigen omgeving te verwerken. Op internet had ik wel allerlei horror verhalen gelezen over de pillen, dus een beetje angstig was ik wel. Ik had de pillen in de ochtend ingebracht en ben daarna met paracetamol weer in bed gaan liggen. Ik had wel iets van krampen, maar het was niet veel erger dan een menstruatie. Het viel me heel erg mee.
Ik heb geen ervaring met pillen maar ik vond het verliezen van een vruchtje (na 2wk afwachten) een stuk enger dan een curettage. Sterkte meid!