miskraam? Of toch zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door cilliebillie, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cilliebillie

14 jun 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik probeer al een tijdje zwanger te worden en op vrijdag 13 mei (1 dag voor vertrek van een vakantie van 4 weken naar Azie) ben ik er achter gekomen dat ik zwanger was. Ik had al het vermoeden maar ik kreeg die vrijdag hele erge buikpijn en bloedingen dus toen heb ik getest. Lichte streepjes dat wel. Ik heb de dokter gebeld en die vertelde mij dat de kans heel groot was dat ik een miskraam had. Ik heb op zondag opnieuw een test gedaan en daar was een heel licht streepje op te zien. Vorige week maandag 'ongesteld' geworden. Naar mijn weten een gewone menstruatie. Nu ben ik weer thuis dus ik dacht laat ik toch nog maar even testen zodat ik echt zwart op wit zekerheid heb.
    Nu is die test positief............ Dit is toch vreemd.
    Zal ik dan toch nog zwanger zijn? Wij snappen er niks meer van. Ik denk dat ik morgen maar de dokter of verloskundige bel? Heeft iemand anders dit ook ervaren?

2. cilliebillie

14 jun 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat ik nog geen reactie heb gehad maar ik heb al wel veel op het forum gelezen. Ik ben echt ontzettend bang. Ik lees positieve verhalen maar ook heel veel negatieve. Het kan toch niet anders dan dat het mis moet gaan omdat ik vorige week dan ook bloedingen heb gehad. De huisarts had al voor mijn vakantie aangegeven dat ik het beste in Maleisie een echo had kunnen laten maken maar omdat ik gewoon zeker wist dat ik een miskraam had gehad dus heb ik dat niet gedaan.
    Nou ja, ik heb het even van mij afgeschreven.Hopelijk kan ik zo snel mogelijk weten waar ik aan toe ben.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Cillie, laat vandaag nog een echo maken, dan weet je waar je aan toe bent. Bloedingen tijdens de zwangerschap komen veel voor en kunnen zelfs op een gewone menstruatie lijken. Dus of je bent nog zwanger, of de miskraam is niet goed losgekomen. In beide gevallen kun je positief testen. Laat je het weten als je de echo hebt gehad? Ik ben heel benieuwd en ik duim voor je.

Suus

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook even je huisarts bellen en een doorverwijzing voor een echo vragen, want dit is wel gek ja!
    Kan zijn dat je echt zwanger bent en dus al een tijdje heen.
    Kan zijn dat je een miskraam hebt gehad, maar het vruchtje enzo niet goed losgekomen is.
    Maar in beide gevallen geeft alleen een echo duidelijkheid.
    Even bellen dus!

5. cilliebillie

14 jun 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Ik kon gisteren gelukkig gelijk bij de dokter terecht en die heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik heb een echo gehad en ik ben niet zwanger. De follikel voor de volgende eisprong stond al klaar en mijn baarmoeder was schoon. Kan je nagaan dat het morgen 5 weken geleden is dat ik een miskraam heb gehad en dat de zwangerschapstest nu nog echt een vette streep geeft. Er is bloed afgenomen en de arts belt mij vanmiddag om de hcg waarden te bespreken. Hij heeft aangegeven dat het normaal is dat hcg zo lang in je bloed blijft zitten. Wisten jullie dit?
    Ik had het al verwacht maar je krijgt toch weer een klein beetje hoop. Hopelijk gaat het ons opnieuw lukken.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Cillie, wat jammer dat je toch niet meer zwanger bent. Goed dat ze het hcg even prikken. Het kan weken tot soms wel maanden duren eer je al het hcg kwijt bent, maar als er een follikel klaarstaat, is je hcg inmiddels al aardig gezakt. Veel sterkte en hopelijk ben je snel alsnog goed zwanger!

Suus

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Balen zeg! Maar wel fijn dat het duidelijk is nu.
    Even de uitslag afwachten nu dus.
    Wist idd dat het lang kan duren. Hier gelukkig niet, had 3 weken later alweer een eisprong :) Zo te horen duurt het voor jou nu ook niet lang meer ;)

8. cilliebillie

14 jun 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    Gisteren heeft de arts gebeld en hij gaf aan dat mijn hcg waarde nu zo'n 350 was. Ik moet volgende week terug om bloed te prikken om te kijken of het daalt. Ik hoop niet dat er nog wat achter gebleven is. Ik ga maar van het positieve uit!

Rozemarijke, hoe weet jij dat je precies nog 6 dagen hebt voor de volgende eisprong? Is het bij jou elke maand gelijk op dezelfde dag of slik je daar medicijnen voor? Mijn cyclus is 1 chaos. Van 21 dagen tot 33 en dan elke maand anders.

Deel Deze Pagina