Baby overgewicht door borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door happyrammetje, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyrammetje

6 okt 2012
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi lactatiekundige,

Onze dochter is 9,5 week en is 60cm en 5520 gram.
    Ik geef volledig borstvoeding op verzoek.

Nu is mijn algemene vraag: kan een baby overwicht hebben door borstvoeding? Aangezien de baby dit onbeperkt mag drinken.

Het consultatiebureau zegt dat m'n dochter boven het gemiddelde zit, +1 op de groeicurve. Kan dat door de borstvoeding op verzoek zijn? Moet ik haar minder geven? Een baby geeft zelf aan als ze niet meer wilt drinken toch?
    Ik geef haar wel vaak de borst als ze aan t jammeren is. Dan drinkt altijd als ik haar aanleg.

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

super dat je je baby voedt op verzoek, er zit geen maximum aan borstvoeding, en ze groeit er goed op!
    Nee, je kunt niet te dik worden door borstvoeding, borstgevoede baby's zijn over het algemeen wat steviger dan flesgevoede baby's in de eerste levensmaanden, maar na een jaar is dat verschil weg. Als je haar gewicht en lengte invult op de WHO curve die is gemaakt voor borstgevoede kinderen zul je zien dat het het meevalt! Op het consultatiebureau gebruiken ze een curve voor fles gevoede kinderen.
    Je hoeft dus niet te minderen, blijf haar voeden op verzoek!

Mirjam

Deel Deze Pagina