beste... Ik ben nu voor de 2e keer zwanger van een meisje. Nu ruim 31 weken. Sinds week 5 moet ik dagelijks overgeven, nu gelukkig een heel stuk minder sinds 2 weken. Omdat ik erg moe ben en bleek hebben ze verschillende keren ijzer gecontroleerd. Dit was laag en het blijft maar zakken. Nu 5.2. Heb floradix geprobeerd, zit nu op de ijzertabletten extra foliumzuur, had al zwangerschaps preparaat en eet nu nog meer ijzerrijke voeding. Vermijd melkproducten en drink veel vit C en fruit. Ondanks alles blijft het dus zakken. Volgens mijn verloskundige is het niet schadelijk voor de baby en is er niets meer verder te doen. Wellicht hebben jullie nog tips voor me?
Hoi Irmatje, het is met name voor tijdens en na de bevalling belangrijk en voor je herstel dat je een gezond ijzergehalte hebt in je bloed. Heel soms lukt het in de zwangerschap niet om dit op te krikken. Als je bloed aan het eind van de zwangerschap wat indikt, zien we overigens vaak wel weer een kleine stijging van het ijzergehalte, dus ze zullen het beslist tot het eind blijven bepalen. In sommige gevallen, als ook ijzermedicatie niet helpt, wordt het ook wel eens eenmalig per infuus toegediend, maar daar heb je een indicatie voor nodig. Zolang de vk/HA/gyn het goed vindt zo, kun je niet meer doen dan de dingen die je al doet. Groetjes Brigitte