Prednison en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door pcla2006, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcla2006

pcla2006 Lid

31 mei 2006
    71
    0
    0
    almere
    Hallo Meiden,

Ik heb vandaag een darmonderzoek gehad wegens aanhoudende klachten
    Nu is er uit gekomen dat ik een chronische darmonsteking heb.

Maar ik moet nu beginnen met prednison en ik maak me erg veel zorgen om de baby.

Mijn vraag is daarom heeft iemand ervaring hiermee (wat ik natuurlijk niet hoop).?

Liefs

2. Mijn zusje is ruim 25 weken zwanger en slikt al heel erg lang prednison. Zelfs al toen ze nog niet zwanger was. Dit moet zij omdat zij longpatient is en op die manier een ontsteking kan voorkomen.
    Dit heeft bij haar baby geen nadelige gevolgen. De kleine groeit erg goed en is heel actief.

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    ik heb zelf CU (colitus ulcerosa) een chronische darmonsteking en heb kort voor de zwangerschap een stootkuur prednison gehad, ook ik was daar erg onzeker over. Ik begrijp je gevoel dus wel, het zijn behoorlijk heftige medicijnen.

Ik was dus voor ik zwanger raakte even ontstekingsvrij, en slikte de prednison dus niet meer toen ik aantelde.
    Ik heb toen afgesproken met de vk dat als ik weer een opvlamming kreeg ik direct zou bellen, en tot op heden is het rustig in de darmpjes.
    Wel staat de gyn. altijd standby en mag ik met med. indicatie bevallen dit voor alle zekerheid.
    (ook ivm met oude bekkenbreuk btw)

Maar ik hoor en lees regelmatig positieve verhalen over zwanger zijn en prednison gebruik, misschien dat je op dit forum meer respons krijgt:
    http://www.crohnsite.be/forum/

Verder wens ik je heel veel sterkte en suc6 bij het afstemmen van de dosering van de prednison, ik vond het een behoorlijk heftig middel, maar dat was misschien ook wel omdat ik een erg hoge dosering in korte termijn kreeg.

Hoe was het darmonderzoek gegaan, geen pretje hé, ik heb beide onderzoeken nu een aantal keren gehad via de anus en via de slokdarm.
    Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen, dikke knuffel van Marlies

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Deze vraag is ook aan de verloskundige gesteld. Hier gaat een slotje op.

Kwebbel

Deel Deze Pagina