kan een rijpe follikel nog door groeien na 2,0 cm?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ProudMom28, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Waarschijnelijk zijn er al tig van dit soort vragen, toch ik de mijne ook graag stellen!
    Ik heb pcos, en hierdoor nu onder behandeling van clomid. Op de 15e dag een echo terug gehad, en hier zag ze dat de follikel rijp was en 2,0 cm was. We kregen het ''klus'' advies..
    Het gekke is dat ik mijn ovutesten niet kon aantonen dat ik mijn ei ook daadwerkelijk heb gekregen.. Pas vanaf zaterdag waren de testen bijna gelijk aan de controlle streep. Sinds gisteren een enorme buikpijn echt een verkrampende pijn! Ik heb de gyn gebeld en die assistentes zeiden. Dat ik gisteren pas mijn eisprong gehad zou hebben. En afgelopen donderdag dus al een follikel van 2,0 cm.. Kan dat wel? Zeg maar dus 4 dagen later ondanks het ei al 2,0 cm nog doorgroeien en dan pas gaan springen? Wij hebben vanaf zondag niet meer geklust dan hebben we dus een kleine kans op bevruchting als hij echt gisteren pas is gesprongen.
    Hmm het wordt een lang onduidelijk verhaal denk ik haha, maar hoop dat jullie mij begrijpen en advies kunnen geven! Mijn temp is sinds gisteren wel iets gezakt, van 37,2 naar 37.0..
    Veel liefs van mij

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik heb hier al om het forum gelezen dat eitjes met clomid door kunnen groeien tot 28mm

Dus het zou best kunnen dat ie gister pas gesprongen is. Gewoon even je temperatuur in de gaten blijven houden.

Moet je ook nog bloedprikken?

3. ProudMom28

Aaaah okey het kan dus wel! :) Dan krijgen we alsnog wel een spannende maand heeeeeel mischien! Maar wil mijzelf zeker niet ''gek'' maken maar was zo ontzettend benieuwd of het uberhaupt kon. En nog een stomme vraag het lijkt wel alsof ik zelf geen biologie heb gehad :):) maar als we zondag geklust hebben en het ei is dus gisteren pas gesprongen i.p.v donderdag of vrijdag.. heb je dan wel een hoge kans op een mogelijke zwangerschap? Of moet je echt klussen op de dag?
    Ik hoef trouwens geen bloed te prikken, ik heb op de 3e dag echo gehad, op de 10e en op de 12e (omdat er een grote cyste zat) En op de 15e dag dus. Dankjewel voor je antwoord heel erg fijn!

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Zaadcellen kunnen tot 72 uur overleven in de baarmoeder. Dus de kans is zeker aanwezig!
    Spannend meid.. Nu is het 2 weken afwachten.

En die weken zijn killing :D Ik ga voor je duimen ;)

5. ProudMom28

Okey! Super thanx heel fijn je reacties! Het is nu dan idd afwachten VRESELIJK dat wachten haha. Hee maar jij hebt ook pcos zag ik.. jij gebruikt ook clomid denk ik? krijg je ook hormonen? hier hadden ze het eerst bij mij wel over gehad, maar wilde toch even afwachten nog. Ik duim ook heeeeee l hard voor jou hoor!

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja ik heb ook clomid 50mg.
    Zit nu in de 2de ronde. Vanavond mn laatste pilletje :D
    Ik heb vorige ronde een goede eisprong gehad. Dus heb geen aanvullende hormonen nodig.

As vrijdag heb ik een follikelmeeting. Ben benieuwd weer, hoewel de vorige x nog niks te zien was op dag 10.

We wachten het gewoon weer af.

7. ProudMom28

Ik ga heeeel hard duimen. het zit vast helemaal goed. En wie weet vormd zich van de follikel ene kindje :) duim duim duim

Deel Deze Pagina