Heeey meiden, Een tijdje geleden had ik een topic geplaatst... Over wat ik nou precies voelde..Indalingsweeen,oefenweeen,voorweeen of weeen? Na een nacht krampen te hebben gehad heb ik de volgende dag weer last van deze krampen gehad...Wij hebben toen onze VK gebeld en deze kwam meteen langs. Gelukkig! Ze ging even bij me kijken...zo gezegd zo gedaan...Idd weeen en 1 cm ontsluiting. Ze stuurde me voor alle zekerheid naar t ziekenhuis... na 2 volle dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik gelukkig weer met een volle buik naar huis. Ik moet het rustig aan doen...! Want na af en toe wat bewegen kreeg ik weer last van harde buiken... Mijn omgeving heeft het idee dat ik mijn zwangerschap niet tot de 40 weken uitzit. Omdat het nu al aan het "rommelen" is. Nu maak ik me niet zo heel veel zorgen...Alhoewel...Ben de laatste dingetjes even aan het voorbereiden. Telefoonlijst,koffertje voor naar het ziekenhuis,laatste dingetjes wassen etc etc. Veel laatste dingen aan het regelen en doen! Ook veel info aan het zoeken over een te vroeg geboorte. Nu vroeg ik me dus af of er meer meiden/vrouwen zijn die in een soort gelijke situatie zitten!!!? Hoe jullie dit alles meemaken en hoe jullie partner dit alles beleven? En of er meiden zijn die in deze situatie hebben gezeten? En hun wondertje met ong 35 weken op de wereld hebben gezet!
Hé meis, Echt een zorgeloze zwangerschap heb je niet hé? Ik heb nergens ervaringen mee, maar wil je alleen even sterkte wensen. Liefs Marieke
Hey hey meid. Ik had bij me 2e kindje ook al met 6 maanden zwschap 3 cm ontsluiting, maar me kleine kwam pas met 42 weken. Dus kleine kan gewoon blijven zitten he! Maak je niet te veel zorgen en doe rustig aan.( laat alles aan iemand anders familie/vrienden etc.. Rust kan je nu echt gebruiken..En hopen dat kleine gwn blijf zitten, want het is niet leuk om straks je kleine achter te laten in het ziekenhuis, omdat ie te vroeg kwam... Veel liefs en knuf
Bij mij was mijn baarmoederhals met 24 weken al een stuk korter en stond deze al open. gelukkig nog niet de baarmoedermond. Advies: niet meer werken, rustig aan doen, voorkomen dat je harde buiken krijgt. Ze waren me toen al helemaal aan het voorbereiden dat wanneer het met 24-25 weken zou komen, je toch wel een probleem hebt.. (pfff alsof ik op dat moment op die "opbeurende" woorden zat te wachten maargoed...) Ik ben nu ruim 34 weken en de kleine zit nog steeds in mijn buik. Ze geven nog steeds aan dat ze vraagtekens zetten bij het feit of ik uberhaupt de 38 weken haal.. Ik zelf ben heel positief en dat is hetgene wat je zelf ook lekker moet zijn.. Ik zou wel rustig aan doen.. uitkijken met trappen lopen (gewoon rustig aan), geen bedden meer verschonen ed.. Je weet toch nooit wanneer het komt... Wat ik wel heb begrepen is dat als je kindje met 35 weken wordt geboren, het helemaal 'af' is. Het moet dan nog wat aansterken en vetjes ontwikkelen. Het is idd alleen heel vervelend als je de kleine moet achterlaten in het ziekenhuis. Want zo'n kleintje krijg je dan nog niet mee naar huis.. Dus doe het echt rustig aan.. iedere week dat het blijft zitten is er weer één.
ja hier ook ontsluiting en "weeen" wekenlang maar ben ingeleid met 39+2 weken omdat ik 4 cm had en het niet wilde doorzetten en ze het genoeg vonden.. het hoeft dus niet extreem veel te zeggen natuurlijk is rustig aan doen zeer wijs, LAAT die tas dus inpakken en LAAT die boodschapjes nog doen, even belangrijk is dat je rust meer kan je namelijk niet doen..
Heey! Ik weet dat ik rustig aan moet doen! En probeerd dit ook...Maar ach wat kan dit soms zo moeilijk zijn! Me ventje hoef ik t gelukkig maar te vragen en hij doet t voor me! Maar ik wil het zo graag doen. Ik slof een beetje door t huis heen. En ga zo af en toe ff naar buiten een luchie scheppen. Me mannetje gaat dan overigens wel mee hoor! Ga niet alleen naar buiten...! Ik weet dat ik nog kan blijven rond lopen tot 40 weken of langer. Omgeving zegt me alleen dat t niet zo lang meer gaat duren nu. Ik wacht rustig af... Ik blijf er rustig onder! Ik vind het allemaal wel heeeeel errug spannend! Greetsss
Focus je niet teveel op het evt. vroeger komen van de beeb nu... Ik moest met 29 wkn (na zkh opname) ook ineens veel rusten, verbod op werken etc. ivm premature weeen en ging er al die tijd ook vanuit dat de kleine echt wel ver voor de 40 weken zou komen (gyn ook). Maar zie mn banner, hij zit er nog!!! Word gek van de pijnlijke harde buiken en oefenweeen die niet doorzetten. Kan m er nu wel uitkijken!!! (en al die weken was t juist het tegenovergestelde). Dus nu elke dag tellen (elke dag is er weer 1 extra voor je beeb)!
Hebben jullie ook al (oefen-)weeen gehad rond de 28 weken? En hoe kan je weten dat je baarmoederhals aan het inkorten is? Dat voelen ze niet met een gewoon inwendig onderzoek toch?