Alcohol ter ontsmetting en nog een vraag.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaMiaatje, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik ging vanmorgen een thermometer ontsmetten met gedenatureerde alcholol 70% (medische alcohol). Op het flesje staat: te gebruiken voor het ontsmetten van de instrumenten en voor desinfectie van de huid en oppervlakten.
    Verder staat er nog op het flesje: Deze alcohol is ongeschikt gemaakt voor consumptie en onderdeel van het kraampakket.
    Wat ik me nou afvraag is of het schadelijk is voor het kindje als deze alcohol in je bloed terecht komt. Ik heb namelijk zoals al eerder verteld een thermometer ontsmet en toen kwam er precies wat van deze alcohol op een open wondje op mijn hand terecht per ongeluk.
    Of gaat het alleen om de alcohol voor consumptie (drank) die schadelijk is voor het kindje en niet de medicinale variant?

Verder ben ik afgelopen weekend behoorlijk overstuur geweest door heftige privé-omstandigheden. Ik ben flink emotioneel, verdrietig en ook boos geweest. Heb weinig tot niet geslapen, etc.
    Is dit schadelijk voor het kindje? Ik had het natuurlijk liever voorkomen, maar ja, dat viel niet mee, want was een nare situatie die nu nog wel speelt en wat zorgen met zich meebrengt, maar ben nu een stuk rustiger en niet emotioneel meer.
    Ik heb het kindje wel iets minder gevoeld het weekend, maar voel het nog wel regelmatig. Ik baal er ontzettend van dat het kindje dit mee moest maken en maak me soms wel zorgen of het hier veel hinder van heeft gehad of nog gaat krijgen.
    Deze week ga ik weer op controle bij de verloskundige, dus dat is wel fijn, maar voor nu vraag ik me af of het geen schade aangericht kan hebben, want het was echt een heftige situatie.
    Ik voel het kindje trouwens nu ik dit stukje typ wel weer hoor, maar hoop dat u mijn vraag toch kunt beantwoorden.

Bedankt voor uw antwoorden alvast!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamaloutje,

wat betreft de alcohol,daar gaat het inderdaad om bij alcohol voor consumptie of bij grotere hoeveelheden. Een beetje in een wondje kan geen kwaad.
    En vervelend dat je zo'n heftig weekend hebt gehad. Gelukkig kan je kindje heel veel hebben, zeker als het al zo groot is en het niet gedurende je hele zwangerschap voorkwam. Een kindje wordt vaak wat stiller als mama niet goed in haar vel zit. Ook let je tijdens zoiets niet goed op bewegingen en kun je ook meer harde buiken hebben waardoor je het even minder voelt. Voel je je ongerust, bel je je vk. Maar als je het nu weer rustiger aan kan doen, geen zorgen maken als je je kindje voelt. Je hebt niets verkeerd gedaan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina