Hallo meiden. Ik weet niet of jullie een antwoord voor mij hebben, maar ik vind het in elk geval fijn om even van me af te kunnen schrijven. Ik ben aan de pil (goedkope variant van Diane35). Daarbij heb ik een aantal weken antibiotica geslikt. Volgens de apotheek zijn de nieuwste inzichten van gebruik van de pil + antibiotica dat de antibiotica de pil niet minder betrouwbaar maakt (wat vroeger wel werd gezegd). Maar dat de kans op een zwangerschap bij buikgriep (diarree en overgeven) sowieso groter is en die kans wordt extra vergroot als je tetracycline slikt (dat is de antibiotica die ik gebruikte). Nu heb ik een paar keer wat diarree gehad en meteen een nieuwe pil ingenomen. Ook heb ik één keer overgegeven, maar dat laatste was 's ochtends voor het innemen van de pil. Maar nu heb ik sinds een week enorme last van mijn borsten. Ze voelen opgezwollen en pijnlijk aan en dit gevoel heb ik alleen eerder gehad in mijn vier voorgaande zwangerschappen (waarvan 2 eindigden in een mk). Ik heb vandaag een test gedaan (Kruidvat, 2 voor 5 euro). Deze was in de eerste instantie negatief, maar toen ik een paar uur later de test wilde weggooien stond er een heel licht roze streepje op. Daarna heb ik met avondurine een nieuwe test gedaan (nu ongeveer een uur geleden) en die is nog steeds negatief. Wat moet ik nu denken volgens jullie? Een eventuele zwangerschap is niet gepland, maar als het zo is is het kindje méér dan welkom (mijn vriend en ik willen graag nog een kindje, maar we hadden het eigenlijk willen plannen voor over ongeveer een jaar of twee).
Streepje na een paar uur is idd niet geldig. Waarschijnlijk indroog streepje. Testen van kv zijn heel gevoelig dus als je zwanger was, was de kans groot dat de test dat binnen de test tijd aan geeft.
Dank voor je reactie. Ik heb gelezen (na heel veel snuffelen op internet) dat indroogstreepjes niets meer of minder zijn dan een echte verkleuring die reageert op het hcg-hormoon dat iedereen van nature in zijn/haar urine heeft. Dus dat streepje is inderdaad niet betrouwbaar. Maar ik ben toch niet overtuigd. Misschien ben ik nog maar heel kort zwanger, want ik voel me wel echt zwanger. Zere borsten en ook wat last van mijn baarmoeder. Dit herken ik echt van mijn eerdere zwangerschappen. Ik denk dat ik er morgen nog maar eens een testje tegenaan gooi, en ik stop voor de zekerheid maar even met de pil. (Ik slik in overleg met de dokter twee strips achter elkaar i.v.m. erge ongesteldheidspijn en zit nu in de tweede strip, dus stoppen kan geen kwaad, is dan gewoon mijn stopweek).
Ook ik zou voor de zekerheid over 3-4 dagen nog eens gaan testen. Maar als je borsten al een week opgezwollen zijn, dan zou je volgens mij al een positieve test in handen moeten hebben. Anders maandag even de huisarts bellen? Succes
Wellicht heb je last van je borsten omdat je een paar keer de pil dubbel hebt geslikt, dus meer hormonen binnen hebt gehad?
Tsja, je kan alleen afwachten! Hoelang geleden ben je ziek geweest? Want je zou toch zeker 2 weken geleden ziek geweest moeten zijn voordat je een positieve test kan krijgen. Maar ik reageer ook heeeeel vroeg lichamelijk en kan dan pas ruim een week later testen! Zowel bij 1e als 2e zwschap voelde ik me al duidelijk zwanger maar nog geen positieve test, die kwam pas een week later.
antibiotica is volgens de nieuwste onderzoeken helemaal geen probleem *behalve zeer specifieke maar die worden vrijwel niet voorgeschreven idd. ik zou zeggen, wacht het idd ff af. 2 weken na het onveilige moment heb je de betrouwbaarste resultaten en idd niet meer te laat aflezen, heeft me helaas al vaak blij gemaakt met niets...
Meiden, bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een nieuwe test gedaan voor de zekerheid, ook deze was eerst negatief en gaf later toch een heel licht roze streepje. Het was een test van een ander merk, en het is voor het eerst dat ik roze streepjes te zien krijg na een tijdje. Ik vind dat toch wel gek. Ben nu aan mijn stopweek begonnen, en ben nog niet ongesteld geworden. Dus ik wacht het nog maar even af en dan eventueel nog eens een testje er tegenaan gooien.
Buiten afleestijd kunnen de gekste dingen gebeuren helaas. Gewoon test na de zoveel minuten weggooien...
Ook ik zou je adviseren om over een paar dagen nog een keer een test te doen. Voor wat betreft de antibiotica. Mijn nicht is 2x door de pil heen zwanger geraakt na een ab-kuur. Dus dat hele verhaal over dat het geen invloed zou hebben op de pil geloof ik helemaal niks van. Overigens kreeg mijn nicht de kuur beide keren niet voor een buikgriep oid, dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben.
Ik heb van de apothekersassistente ook begrepen dat antibiotica wel degelijk invloed heeft op de werking van de pil. Alleen schijnt het zo te zijn dat door het gebruik van antibiotica de pil niet direct minder betrouwbaar wordt, maar dat je extra moet oppassen bij diarree en overgeven. Daar moet je natuurlijk altijd al op letten, omdat het de werking van de pil vermindert. Maar in combinatie met bepaalde soorten antibiotica is de kans dat je alsnog zwanger wordt wanneer je buikgriep hebt nog groter dan wanneer je buikgriep krijgt en geen antibiotica gebruikt. Het soort antibiotica dat ik geslikt heb was één van de soorten waarbij je extra moet oppassen met overgeven e.d. Daarom ben ik ook extra voorzichtig geweest. Maar de combinatie van 1) een andere variant van Diane35 (ik ben twee keer in verwachting geraakt ondanks gebruik van een andere pil dan Diane35, bij Diane35 nooit problemen gehad), 2) het gebruik van antibiotica, 3) de buikgriep die ik had, 4) zere borsten, 5) twee testen die na een tijd toch een roze streepje vertoonden en 6) het feit dat ik nu nog steeds niet ongesteld ben ondanks dat de stopweek is ingegaan vind ik alles bij elkaar genomen nogal 'verdacht'. Maar wie weet maak ik me druk om niks en word ik vandaag of morgen gewoon ongesteld. En zoals ik eerder al schreef, een kindje is meer dan welkom, het was alleen nog niet gepland. Ach, een cadeautje dat je niet verwacht is het meest bijzondere cadeau, toch. Ik houd jullie op de hoogte!
ik dacht er voor ik zwanger werd en nu nog heel duidelijk over... ik wil absoluut NOOIT gezeik met die klote streepjes testen welke idioot dat uitgevonden heeft, die geven teveel onzekerheid haha ik heb me toen dus een clearblue digital gekocht met een indicator maar je hebt ze ook zonder indicator maar dan staat er tenminste super duidelijk zwanger of niet zwanger! dus als je nog in twijfel zit, zou ik een digitale doen...
Dank je voor je reactie Zonnebloem! Alleen kan een digitale test toch ook een negatief resultaat geven als je bijvoorbeeld te vroeg test? Ik denk namelijk dat ik misschien te vroeg ben geweest, maar misschien ben ik ook gewoon helemaal niet zwanger, alleen ik twijfel dus nog vanwege alle dingen die ik opgenoemd heb.
Als ik iedere keer dat ik gevoelige borsten of een pijnlijke baarmoeder had, zwanger was geweest, had ik de afgelopen 2 jaar nog een paar kinderen erbij gekregen. Allemaal dingen die ik voor mijn zwangerschappen nooit heb gevoeld, maar nu reageer ik schijnbaar anders op hormonen. Ik zou er van uit gaan dat je niet zwanger bent. Na de afleestijd (minuut of 10) moet je die testen weggooien en er echt niet meer naar kijken.
clearblue is ZO gevoelig dat je hem al schijnt te kunnen doen 2 dagen voor je normaal ongesteld moet worden ofzo? en gezien je al over tijd bent kun je m gewoon doen hoor!!! ik heb m na 3 dagen overtijd gedaan en stond een dikke zwanger 2-3 week
Bedankt meiden. Bri, het is inderdaad ook giswerk, ik heb alleen nooit deze verschijnselen gehad buiten mijn vier zwangerschappen om. Maar ja, een test is de enige manier om het uit te wijzen. Ik weet ook wel dat jullie geen antwoord kunnen geven, maar soms is een beetje 'zeuren' ook wel prettig.
Nou, ik heb nieuws, er is voorlopig geen kindje op komst hier. Heb eergisteren weer een testje gedaan en die werd gaf wederom een heeeeel licht roze streepje, maar pas na een kwartier. En gisteren werd ik ongesteld, wel twee dagen later dan normaal en veel heviger. Vanochtend alles onder het bloed. Sorry voor het onfrisse verhaal, maar ik deel dit omdat ik denk dat ik toch een vroege miskraam gehad heb. De pijn in mijn borsten is nu weg. Tot zover dus, ben wel opgelucht aan de ene kant (wil liever wachten met een derde kindje tot de jongste iets ouder is), aan de andere kant toch ook best jammer.