bezig met zindelijk worden. dl schrok van poep in potje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouw Pinguin, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Dl is bezig met zindelijk worden. Gisteren poepte ze op het potje en ze was Nog niet helemaal klaar maar stond verschrikt op en begon heel erg te huilen. Dus de helft viel er naast.

Mijn man zei dat dit heel normaal is, ze even moet wennen en het wellicht nog niet veilig voelt. Ik vroeg mij af of jullie dit ook meemaken? Dl is bijna 2 jaar.

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Misschien helpt het om een boekje voor te lezen dat gaat over zindelijk worden. Waarin duidelijk te zien is dat er plas en poep in terecht komt?
    Of, als je hier geen probleem mee hebt, laten zien als je zelf naar de wc gaat dat er ook iets in de pot terecht komt..?

Heb (nog) geen ervaring maar kan best even wennen zijn natuurlijk.

3. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Dat doen we inderdaad al mop81. En ze pakt het potje er zelf steeds bij en gaat erop zitten. Maar ze schrok er gewoon van dat er wat gebeurde denk Ik.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.013
    113
    Volgens mij is dat wel redelijk normaal. Het voelt eerst gewoon een beetje raar denk ik. Mijn dochter had dit ook, kon eerst helemaal panisch worden op het moment dat ze ging poepen.

Denk dat je even moet kijken welke aanpak bij jouw kind past. Die van ons moet soms gewoon even iets ervaren voordat ze kan bedenken of het eng is of niet, dus ik heb haar een paar keer gewoon vastgehouden toen ze aan het poepen was zodat ze er niet af kon springen. Begon ze wel te huilen enzo, maar als ze klaar was zeiden we meteen van jaa goedzo, zie je wel, je kunt het best en er gebeurt niks. Na 3x was het goed.

En inderdaad boekjes lezen. Wij hebben 'Lotje op het potje' een groot succes!

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja hoor, echt normaal! Het kan een lastige fase zijn om door te maken, dus blijf ontspannen en let er op dat jullie niks forceren. Dus probeer erg te letten op wat zij nodig heeft.
    Boekjes lezen over poep kan bv heel goed helpen, in de dierentuin poepende dieren zien en benoemen bv ook. Even leren dat poepen heeel normaal is en niet eng.

Deel Deze Pagina