Hier standaard: Zetpillen Sinaspril Vallen en stoten gel Luuf Neusspray Bisolvon Toen hij kleiner was ook nog druppels tegen tandenpijn.
We hebben nu eigenlijk alleen maar paracetamol 60mg in huis. Zit eraan te denken om ook even iets van neusspray te halen en voor de rest zie ik het wel. Wij wonen redelijk dichtbij het ziekenhuis waarvan de apotheek 24/7 geopend is. Daar kun je dus altijd terecht voor medicijnen én flesvoeding (handig om te weten!).
Als ervaren mama (mag ik mezelf zo noemen met 4 kindjes? Vind van wel ) en verpleegkundige, heb ik elk geval altijd in huis; ORS zetpillen in verschillende doseringen Vaseline ( om de zetpilletjes te zetten en tempen) Luuf voor babies en luuf voor peuters Verschillende neussprays Sinaspril tabletjes ( niet dat drankje want daar zit alcohol in, heel vreemd) Hoestdrankje ( bisolvon geloof ik, zit geen alcohol in) Thermometer Alcohol en watten Dentinox ( voor doorkomende tandjes) Miconazolcreme ( voor als ik zie dat de luieruitslag een schimmeltje is) Neuspeertje (maar die gebruik ik eigenlijk al niet meer) En een goed gevulde EHBO kit; Pleisters Steriele gazen Vette gazen en silicone gazen ( mepitel one of iets soortgelijks) Hydrofiele zwachteltjes Enkele snelverbanden Leukopor Betadine zalf Vallen en stoten zalf Verbandschaar Verschillende spuitjes