Hoi meiden, wat fijn dat jullie er zijn om onze vragen te beantwoorden. Ben zelf al behoorlijk wat aan het snuffelen geweest op het internet maar kon niet echt een concreet antwoord vinden dus vandaar dat ik hier terecht kom. Volgende week zaterdag vertrek ik op vakantie naar de Dominicaanse Republiek voor 9 dagen. Nu is het zo dat ik voor de vliegreis en excursies op locatie met bus/boot altijd een reistabletje inneem (Primatour) omdat ik anders echt ontzettend beroerd wordt. Daarnaast heb ik standaard ook altijd imodium in mijn tas zitten. Op moment van vertrek zit ik op 10 dpo en ik vraag me af wanneer ik zwanger mag zijn wat ik ontzettend graag wil of deze medicijnen kwaad kunnen.. Ga er vanuit dat de vliegreis op zich geen risico's met zich meebrengt toch? Alvast ontzettend bedankt voor een reactie.
Hoihoi, Primatour is een medicijn waarmee weinig onderzoeken zijn gedaan dus er zijn onvoldoende gegevens bekent om evt schadelijkheid te kunnen vermelden. Imodium kan gebruikt worden. Voor vragen over medicatie kan je ook altijd terecht bijde apotheek zij weten veel meer over medicijnen die wel of niet in de zwangerschap kunnen! Imke