bekkeninstabiliteit en inleiden bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brussie, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Waarom word je ingeleid bij bekkeninstabiliteit? Ik snap 't niet helemaal. Kan je dan bepaalde bevallings-pijn niet verdragen of past 't kindje niet?

Wie kan mij dit uitleggen?

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Je word niet altijd ingeleid met bekkeninstabiliteit, tenmiste dat is mij nooit verteld en ben al bij de ortopheed en gyn geweest ivm met een vroegere dubbele bekkenbreuk en daardoor nu ook ernstige bekkeninstabiliteit.

Mij hebben ze verteld dat ik thuis mag bevallen en niet met medische indicatie in het ziekenhuis hoef te bevallen.

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb/had ook bekkeninstabiliteit maar ben ingeleid omdat ik een scheur in mijn vliezen had anders zou ik niet zijn ingeleid.

Nu over pijn...ik heb een epidurale moeten nemen omdat ik niet meer kon van de pijn,ik voelde geen enkele wee(wel dat mijn buik hard werd) door de enorme pijn aan mijn bekken/benen :(
    Maar denk dat niet iedereen zo last heeft bij de bevalling van haar bekkeninstabiliteit?

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het schijnt zelfs dat de bevalling makkelijker gaat als je bekkeninstabiliteit hebt omdat alles heel erg verweekt is..

Ik ben trouwens wel ingeleid mede door de bekkeninstabiliteit. Ik kon niet meer lopen en had ook nog zorg voor de 2 andere kids. Ik had wel al ontsluiting voor de inleiding.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik had bekkeninstabiliteit (en nu weer) en ben niet ingeleid, wel heb ik een ruggenprik gekregen omdat ik flauw viel van de pijn aan mijn benen/rug.

Het is volgens mij ook niet standaard dat je wordt ingeleid bij bekkeninstabiliteit. Heb trouwens ook niet gemerkt dat mijn bevalling door de bekkeninstabiliteit makkelijker ging, sterker nog..op mijn bevallingsverslag stond dat ik een nauwe schaamboog heb waardoor het persen niet soepel verliep.

6. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik heb nu voor de derde keer bekkeninstabiliteit.
    Bij mijn oudste mocht ik gewoon thuis bevallen of het makkelijker ging weet ik niet... al was hij er wel met 4,5 uur totaal.

Met de tweede werd ik ingeleid ivm mijn bekkeninstabiliteit, ik kon nog amper lopen en er werd mij gezegt dat ik ander de laatse dagen/weken in een rolstoel door moest brengen..... dat was geen optie was inmiddels alleenstaande met een kind van 21 mnd en woonde in een bovenwoning :(

Nu loop ik weer met ernstige bekkeninstabiliteit (randje invaliditeit) maar me kids gaan de hele dag naar school en mijn man neemt heel veel over waardoor ik nu hoop het gewoon te redden tot het einde van mijn zwangerschap.
    Ik mag gewoon thuis bevallen, al was het wel in opspraak, maar omdat dit mijn derde zwangerschap is en er dus wel beetje kent mee ben ;) mag ik gewoon zelf kiezen er zijn zover geen complicaties.
    Heb wel het advies gekregen te bevallen op een baarkruk, dit nou minder belasting geven tijdens het persen en dus mijn rug/bekken.
    Of ik hier voor ga weet ik niet, ben nu helemaal "gewent" aan plat dat ik bang ben dat ik me niet lekker voel in die houding.
    En ik moet zeggen dat ik gelukkig "geen last" van mijn bekkeninstabiliteit heb gehad tijdens mijn bevallingen, zoals veel vrouwen helaas wel hebben.

7. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ook ik ben thuis bevallen en had erge bekkeninstabiliteit zat zelfs in een rolstoel mijn bevalling was weliswaar vier weken te vroeg maar duurde toch 16 uur na de bevalling kon ik helemaal niet meer lopen heb de weeën ook niet goed kunnen voelen door de enorme pijn die ik had van mijn bekkeninstabiliteit heb hiervoor al twee kinderen gehad en weet dus best wel dat weeën pijnlijk zijn maar deze pijn was echt niet te vergelijken

nadt ik 6 cm ontsluiting had wou de verloskundige me na ziekenhuis vervoeren maar omdat ik 3 hoog woonde en al 4 maanden niet na buiten had gekund zag ze er vanaf wel was er een ambulance gebeld voor het geval ik echt niet meer kon dit was gelukkig niet nodig

de meesten vroeuwen zeijn er na de bevalling van af helaas was bij mij dat niet het geval ik geniet dan nu ook op en top dat ik weinig tot geen last van mijn bekken heb maar doe het ook heel erg rustig aan ik woon niet meer op 3 hoog hoef mn boodschappen niet te tillen en ook mn andere kids zijn groot genoeg dat ik ze niet hoef te tillen

8. Niet meer actief

Ik ben gewoon normaal bevallen met mn bekkeninstabiliteit, moet ook zeggen dat ik tijdens de bevalling helemaal geen pijn voelde aan mn bekken.
    Pas NA de bevalling begon de vreselijke pijn, alsof mn benen van mn lijf gerukt waren zo voelde het.
    Na vier maanden kon ik weer redelijk lopen.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie, maar vanwege heel wat anders, over mn bekkeninstabiliteit hebben ze het nooit gehad.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Oké, verschillende redenen dus. Ik heb ook behoorlijke last van mijn bekken, zit gelukkig niet in een rolstoel (loop wel met krukken maar dat deed ik al vanwege knieën).
    Maar nu heb ik sinds afgelopen maandag steken (lijkt wel een beetje op kramp.. maar dan anders :rolleyes: ) in mijn billen. Wat is dat nou weer voor 'n pijn? Is dat echt bekken-pijn? Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, de zwangerschap van mijn dochter was echt 10X makkelijker!
    'k Ben toch wel blij dat ik hier met mijn vragen terecht kan! Bedankt dames!

10. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Bij mij is dit wel 1 vd dingen.... lijkt alleen net of iemand soms 10 messen in mijn billen steekt....
    De fysio zei me dat de bekken andere gewrichten zijn dan bv je schouder.. dat zijn "kommen" en je bekken niet je moet ze zien als een plank die door is gebroken met van die puntige uitstekels maar die wel weer precies in elkaar passen....
    Wanneer je bekkenbodem zo verslapt gaan die "stekels" langs elkaar en dat geeft die steken in de billen...( volg je me nog :oops: )
    Ze kunnen je dus echt letterlijk steken..........

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Ik vind 't niet echt een prettig gevoel kan ik je wel zeggen! Maarehhh... betekent dit dat je hier ook last van hebt tijdens de bevalling (van die steken in je billen)?

12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat het juist goed is om natuurlijk te bevallen bij bekkeninstabiliteit, dit omdat op deze manier de hormonen meteen uit je lichaam gedreven worden.

13. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Ik was wel van plan om natuurlijk te bevallen ja, maar als dit kereltje besluit weer te gaan draaien heb ik een probleempje! Ik moet zo weer naar de vk dus die gaat mij wel vertellen of hij nog goed ligt (hoop ik!)

14. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik kan me daar niks van herinderen, dus of ik heb het goed verdrongen of ik had er geen last van,.... denk het laatste hoor.
    Na de bevalling, zeg de tweede dag ze, leek ik wel door de molen gehaald te zijn, maar dat nam weer redelijk snel af.
    Heb wel altijd bekkeninstabiliteit gehouden vanaf de eerste zw.schap, maar natuurlijk heb je die hormonen niet meer zo door je lijf gieren en is het heel anders.

Hoop dat je kleine nog goed ligt.. spannend

15. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Ik hoop niet dat je dit voelt tijdens de bevalling.. echt zwaar klote pijn!

16. Niet meer actief

ik weet niet of dat beter is, na mn tweede heb ik nog vier (!) jaar last gehad van bekkeninstabiliteit,en ben gewoon normaal bevallen.

Na mn derde was de bekkeninstabiliteit sneller over gelukkig,slechts een half jaar, dus dat natuurlijk bevallen heeft bij mij geen verschil gemaakt.

Deel Deze Pagina