Wanneer is nu de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Knoelie, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knoelie

Knoelie Lid

26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

FF een vraagje.
    Op donderdag 6 december had ik 1 of 2 druppeltjes bloed. Daarna niets meer.
    Vervolgens had ik op zaterdag weer 1 of 2 druppeltjes. :(:
    Vandaag weer een paar druppeltjes, maar 'k heb het gevoel dat ie vandaag wel doorzet.
    Nu hier de vraag: Wat moet ik nou als de eerste dag van de ongesteld heid rekenen. Donderdag 6 december of de dag de de ongesteldheid daadwerkelijk doorzet?
    Dit wil ik graag weten om zo mijn vruchtbare dagen voor de volgende ronde te bepalen.
    Wie oh wie heeft hier een antwoordt op?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    In principe reken je de eerste dag dat je helder bloed verliest als dag 1.
    Het kan je wel iets helpen te bepalen wanneer je je vruchtbare dagen hebt, maar als je bedenkt dat je eisprong 10-17 dagen vóór je volgende ongesteldheid is (14 dagen die je banner aanhoudt is een gemiddelde) kan je het nog niet precies bepalen :-?
    Je kan wel je afscheiding in de gaten houden (als je er draden van kan trekken en het lijkt op eiwit is het "vruchtbaar slijm") en evt. ovulatietesten gebruiken. Heel veel succes!

3. Knoelie

Knoelie Lid

26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Dank je wel Miepie80!

Ik ben benieuwd of nog meer zijn die dit hebben mee gemaakt.
    En kan dit iets betekenen?

4. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik heb dit ook altijd voor mijn ong. Het begint dan een paar dagen vantevoren met heel veel buikpijn, dan meestal 2 dagen vantevoren met donkerbruine afscheiding en dan pas de echte bloeding. Ik heb nooit helder bloedverlies, bij mij is dit altijd donkerrood. Ik moest vorige maand op de 3e dag van de cyclus bloedprikken maar wist dus niet welke dag ik moest aanhouden. Ik heb met de gyn. gebeld en die zei dat je altijd de dag van de echte bloeding als dag 1 moet aanhouden en niet het "gekwakkel" vantevoren. ;)

Groetjes Sandra

Deel Deze Pagina