Hallo Ben gisteren bij de vk geweest. Volgens mijn berekening zou ik precies 7 weken zwanger zijn. Nu bleek dat het vruchtje maar 4 mm was. Kwam overeen met 6 weken en een kloppend hartje. Heb in april een miskraam gehad en ben dus echt geschrokken en heb nog meer angst gekregen dan dat ik gerustgesteld ben. Had op 3 augustus een positief ovuatietest en heb op 15 augustus positief zwanger getest. Snap er niets van, kan het wel dat ik dan een week korter ben of moet ik meer denken dat het een miskraam gaat worden. Heb geen buikpijn of bloedverlies en heb wel allerlei zwangerschapskwaaltjes. Mag de 17 e terug komen voor een 2e echo. Vraag is waardoor kan je een week minder ver zijn? Gr Samantha
Hoihoi, Over de delingen van de cellen hebben we geen controle en soms komt het voor dat de cellen zich wat rustiger aan delen. Dit heeft geen invloed op het kindje maar dat kan de reden zijn dat je een weekje minder ver bent. Ook kan de meting heel lastig zijn met 6-7 weken en is het vruchtje niet in de volledige lengte gemeten. Even afwachten tot de volgende echo, heel spannend maar vertrouw erop! Imke