Hallo meiden, Ik heb gister uitleg gekregen over hoe clomid werkt en een echo gehad. En wanneer ik moet bellen voor een uitgangsecho enzo. Ook een mooi briefje meegekregen waar het meeste opstaat, maar niet wat ik moet doen als het ziekenhuis in het weekend gesloten is! Op dat briefje staat dat ik op de eerste dag van ongi (als ik helder rood bloed heb) moet bellen voor een uitgangsecho op de 3de dag van de cyclus. En ik ben vanmorgen dus ongi geworden. Mijn man en ik hebben zitten tellen enzo en wij denken dat ik maandag de afdeling bel en zeg dat ik dan op dag 3 zit en dat ik dan diezelfde dag nog een uitgangsecho "moet" krijgen . Maar doen ze dat wel diezelfde dag nog?? Wat denken jullie? Wij zitten bij het Radboud in Nijmegen. Ik zou eigenlijk een provera kuur krijgen, maar ik ben dus vandaag uit m`n zelf ongi geworden. Ik heb echt even jullie hulp en advies nodig, wie kan me helpen?
Zelf zou ik niet gaan "liegen" over dat je maandag op dag 3 zou zitten (terwijl het dan feitelijk dag 5 is). Ik gebruik zelf Clomid en ik heb ook een ronde gehad dat ik op dag 1 van de menstruatie moest bellen voor het recept en dat ik dan op dag 3 moest beginnen te slikken. Dag 1 bleek op vrijdagavond te zijn. Ziekenhuis natuurlijk dicht. Dus toen heb ik maandagochtend (dag 4) meteen gebeld en kreeg ik die dag het recept en kon ik die dag beginnen te slikken. Was niet erg volgens de fertiliteitsarts. Ik neem dus aan dat dat niet zo erg is, ik weet alleen niet hoe het zit met de uitgangsecho, want die heb ik nooit gehad.
Het is nu zaterdag, dat is dag 1. Zondag dag 2 en maandag dag 3. In je berichtje staat dat je een echo moet krijgen op dag 3. Maandag is gewoon dag 3, Bonita waar lees jij dat het dag 5 zou zijn ? Maandagochtend meteen bellen en dan komt het vast allemaal in orde.
Ik zou inderdaad maandagochtend vroeg meteen bellen. Vaak worden er wel gaatjes vrij gehouden in het spreekuur voor zulk soort situaties. Dus de kans is groot dat je maandag gewoon terecht kunt voor een echo. En anders zou het dinsdagochtend ook nog wel kunnen, hoor. Zo vreselijk nauwkeurig komt het nou ook weer niet. Bonita Ik snap jouw berichtje ook niet. Ik denk dat je verkeerd gelezen/gerekend hebt. Vandaag is cyclusdag 1 voor Moefoe, dus dan zit ze maandag op de gewenste cyclusdag 3.
Gelukkig dat jij het ook zo ziet...heb de berichtjes wel 5 keer nagelezen omdat ik zo twijfelde aan mezelf haha
Maandagochtend bellen zosnel ze beginnen te werken op de poli en dan kun je maandag normaal gesproken gewoon terecht voor de echo.
Heeel erg bedankt voor jullie geruststellende reacties. Wij wonen in twente en ga dan dus al zondag avond naar Nijmegen, ouders wonen daar. dan ben ik daar tenminste al. Anders moet ik dan nog 2 uur reizen. ik ben nog niet zo thuis met al die echo's enzo. Nogmaals super bedankt voor jullie reacties. de ass. gyn. heeft niet geadviseerd om te tempen. maar ik wil daar toch weer mee beginnen. nu heeft het weer zin. ik heb een te hoge prolactine en daardoor een cyclus van gemiddeld 60 dagen. ik ben dus heel erg blij dat we het nu eindelijk mogen proberen met comid.
Ik zie idd dat ik op een of andere manier verkeerd geteld heb, weet niet hoe ik erbij kom . Als maandag dag 3 is zal het wel goed komen.
Moefoe Tempen heeft geen zin als je hormonen gebruikt. Clomid valt onder hormoonmedicatie. De hormonen hebben namelijk invloed op je temperatuur, waardoor het tempen niet meer betrouwbaar is. Succes voor morgen!