Medicijnen mee op vakantie- bagage

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Woensdag vertrek ik onverwacht voor een lang weekend naar het buitenland voor een vriendin in nood. Nu spuit ik dus hormonen ivm de mmm. Deze hormonen moet ik elke dag spuiten, en daar dus ook. Alleen hoe zit dat met het meenemen van (vloeibaar en een ampul poeder) medicijnen en naalden in het vliegtuig? Het zijn geen medicijnen die onder de opiumwet vallen, maar ik zal vast iets moeten kunnen laten zien aan verklaringen? Of is het genoeg dat ik een recept heb, en mijn naam op de doosjes staat? En moet het dan in de handbagage of in mijn koffer?

Ik wil geen full cavity search omdat ze poeder en naalden in mijn koffer vinden ;)

Weet iemand hier hoe dat werkt, en wat ik aan moet vragen?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je apotheker kan een soort verklaring schrijven wat het medicijn is. Zou ik zeker wel doen

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet niet hoe het werkt met je medicijnen, maar neem in ieder geval genoeg mee in je handbaggage, je zou maar net de pechvogel zijn die haar koffer kwijt raakt.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt bij je huisarts en misschien ook wel bij de apotheker en medicijnpaspoort laten maken aanvragen. Dan kan je het denk ik gewoon meenemen.

En over die spuiten; diabetici hebben soms ook spuiten en kunnen ook gewoon met het vliegtuig op vakantie.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    bij de apotheek kun je een medicijnpaspoort halen, kunnen ze als het goed is (hier in ieder geval wel) direct uitprinten voor je

7. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi, ligt eraan naar wat voor land, medicijnenpaspoort (apotheek) is verplicht en medicatie in de handbagage in een doorzichtige zak afsluitbare zak (gaat apart door de scanner) die zakjes zijn te koop bij de AH als afsluitbare diepvrieszakken (doorzichtig)

Voor sommige medicijnen (weet niet of dit eronder valt) heb je een verklaring nodig van de arts.

Wellicht even bellen met je vliegmaatschappij?

Groetjes Jopa1000

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mis even het ziekenhuis bellen van hoe en wat.
    Die moeten zo ver i weet jou een verklaring geven.
    Toen wij met de mmm begonnen was er ook een stel dat weg ging met vliegtuig .
    Die moesten toen met de verpleegkundige mee om een verklaring mee te krijgen.
    En ik zou idd alles in de hand begage mee nemen.
    je kunt ook nog het vlieg maatschappij bellen , om te vragen wat je moet doen , en waar je het in moet mee nemen. die weten dat vast wel.
    Heel veel plezier en geniet er voor al van die dagen.

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    idd sowieso een medicijnpaspoort aanvragen, maar het ligt er ook een beetje aan waar je naar toe gaat.

ga je bijv naar singapore, thailand oid dan zou ik ook nog een engels geschreven verklaring van je arts vragen.

succes, joyce

10. danip

danip Niet meer actief

Thanx allemaal voor de reacties. Ik zal morgen even bellen met de apotheek, en zal om een medicijnenpaspoort vragen. Dan zullen de spuiten ook wel in de handbagage mogen toch? Ook al is het eerst maar 1, mocht mijn koffer dan kwijtraken dan kan ik daar vast met mijn recept ook wel nieuwe naalden en menopur krijgen. Ik ga naar Engeland, dus dat zal daar vast geen probleem zijn.

Ik was even bang dat ik misschien verder van te voren al dingen had moeten aanvragen. Maar ik heb vanavond pas geboekt, dus het had ook niet eerder gekund.

Enne genieten van die dagen zal ik zeker doen. Ze heeft wat vrolijke afleiding nodig, dus we gaan vast veel leuke dingen doen.

Nogmaals bedankt!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Aah nice :) veel plezier dan ook nog he!

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je hebt idd een medicijnpaspoort nodig of een verklaring dat het medicatie is voorgeschreven door een arts.
    Je medicijnen mogen in je handbagage mee en als je door de douane gaat even aangeven dat je het bij je hebt.
    Goeie vlucht.

13. danip

danip Niet meer actief

Thanx! Zal wel lukken, London rules ;)

@ Nense, mag de spuit dan ook gewoon mee in de handbagage? Omdat ook een nagelschaar al niet mag, en het toch echt een scherp voorwerp is. Ik bedoel ik hoef het tijdens de vlucht niet te gebruiken, dus in die zin niet noodzakelijk om in de handbagage mee te nemen. Of is dat verder geen punt?

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lief dat je je vriendin gaat bijstaan en idd Londen rules!

Ik ben een aantal keren met een heel arsenaal aan IVF medicijnen het vliegtuig ingestapt. Stop alles in je handbagage, voor de rest hoef je geen problemen te verwachten en dus ook geen full cavity search! :D Naalden boeit ze niet, zolang de etiketten op jouw naam staan no worries.

Goede reis! :)

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Danip@ Meis is het nog gelukt met de medicatie om dat zonder problemen me te kunnen nemen?
    ben wel benieuwt.

16. danip

danip Niet meer actief

Hey!

Ja het is gelukt, ik kan morgen mijn medisch paspoort ophalen bij de apotheek. Volgens hun kun je dan alles gewoon in de handbagage meenemen. Voor de zekerheid check ik het nog even bij de baliedame, voordat mijn koffer wordt ingecheckt. Als het dan toch niet in de handbagage mag, dan gooi ik het nog in de koffer.

Thanx allemaal voor jullie reacties! :)

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Fijn meis dat het gelukt is ! Heel veel plezier samen maak er wat moois van.
    Laat je even weten hoe het was , als je weer terug bent?
    En succes met spuiten meis duim duim.
    Knuf mee voor je vriendin

18. danip

danip Niet meer actief

Thanx! Het wordt vast heel gezellig, we hebben al wat leuke to-do's op het lijstje, (shoppen :D e.d. en lekker weer eens naar mijn favoriete kroegje Belushi's :)) Ik laat wel even weten hoe het was! En thanx, het spuiten gaat me steeds makkelijker af, maar het duimen kan ik goed gebruiken ;)

Oh de knuf zal ik even doorgeven ;)

19. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ja, die mag mee in je handbagage. Je kunt met je medicijnpaspoort aantonen waarom je hem bij je hebt als ze ernaar vragen.
    Ik zou hem zeker niet in je koffer doen.
    Wat als er onderweg iets niet goed gaat met je koffer en hij komt bijv. later aan? Dan kun je je medicatie gebruiken.

20. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik mag mijn medicijnen niet eens in mijn koffer stoppen omdat er een kans bestaat dat je bagage bevriest in het bagageruim. En dan zouden mijn medicijnen niet meer bruikbaar zijn. Ik weet niet hoe dat zit met jouw medicijnen?

Deel Deze Pagina