Dames, Ik kom net bij de ha vandaan ik heb een bacterie daar waar je hem niet wil hebben..... Hij heeft medicijnen voorgeschreven, maar die mag ik pas inenemen als ik negatief heb getest, maar lacatyd mag volgens mij ook niet. Wat kan ik nu nog doen, het ruikt sterk en schaam me ontzettend! Thx Tamar!
ik zie dat je als het goed is nog voor je eisprong zit en dus nog niet zwanger kunt zijn. anders sla je een ronde over en neem je die medicijnen. Is makkelijker gezegd als gedaan weet ik maar zo'n bacterie kan veel schade aanrichten als je die niet bestrijd. sterkte ermee meid!
hee tamar, wat vervelend meid..... ik weet dat er een onderwerp over is geweest... daar werd een middel genoemd, wat je wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap..... ik ga even voor je zoeken! liefs elfje
jaaaaaa, gevonden!!! ik weet niet wat voor schimmelinfectie het is maar ik heb hiervoor een creme gehad ( het is er ook in pilvorm ) het heet CLOTRIMAZOL en het kan geen kwaad bij (eventueeel)zwangerschap.. dit is zonder recept volgens mij verkrijgbaar bij de apotheek, en niet schadelijk bij een zwangerschap/ borstvoeding.... informeer anders even bij de apotheek hiernaar!! succes meis, wel wat aan doen hoor! liefs elfje
Thx dames, ik ga het even navragen bij de apotheek! Het is voor mij geen gewone schimmel, normaal heb ik dan korrelige afscheiding en jeuk/pijn maar dat is nu niet het geval. De 28 dgn cyclus is meer een gemiddelde dus weet ook niet zeker of mijn eisprong al geweest is. Wat voor schade zou die bacterie aan kunnen richten dan? Gr Tamar
Waarom heb je dit niet aan de huisarts gevraagd dan? Ik zou het met hem overleggen hoor Hij kan je vast vertellen wat wel/niet goed is.
Mijn ha zei dat er eigenlijk niks is wat je tijdens een eventuele zwangerschap mag innenemen! En over eventuele schade heeft hij niks gezegd. Gr
Die bacterie kan je urinebuis inslaan en vervolgens je blaas infecteren. een vriendin van mij heeft dat gehad met als resultaat ongeveer 5 a 6 keer per jaar een schimmelinfectie. dat schijnt namelijk heel lastig te bestrijden te zijn. stel dat je je vagina behandeld, infecteer je jezelf weer met urine. maar die tip van Elfje is misschien ook de moeite waard. vraag eens na of je die wel mag gebrukken en of die geschikt is voor waar jij last van hebt. sterkte ermee!
Okeej dat snap ik idd dat je zo jezelf weer kunt besmetten. Maar helaas is deze elende zo'n 5 jaar geleden begonnen, het eerste jaar heb ik wel 13 infecties gehad, ben preventief medicijnen gaan slikken, daarna ging het beter. Ik dacht dat ik er nooit meer vanaf zou komen. En tegenwoordig ben ik blij als ik er maar 4 per jaar heb! Het klinkt misschien gek maar ik heb standaard medicijnen klaar liggen als het weer opkomt, ik bel niet eens de dokter meer, ja voor een nieuw recept omdat het op is..... Niet alle medicijnen helpen ook echt bij me, fluconazol werkte het beste, maar dat mag nu ook niet! Gr Tamar
je kunt beter eerst zorgen dat je dan van die infectie afkomt meid.. je eisprong heb je zo te zien nog niet gehad, dus misschien beter ff beschermd te vrijen en dan kan je wel medicijnen innemen tegen die infectie, dan toch maar ff een maandje overslaan.... je bent nu nog niet zwanger dus beter er nu wat aan doen dan straks ernstige gevolgen eraan over houden succes en lactacyd is idd niet goed als je zwanger wilt worden want die hersteld je zuurgraad etc. maar voor de zaadcellen niet echt bevordelijk dus wel goed voor jou en je infectie maar niet om zwanger te geraken
ik zou niet zomaar een tube clotrimazol zonder recept halen, de tubes die vrij verkrijgbaar zijn, zijn ontwikkeld voor gebruik op de huid en niet vaginaal. Vaginale cremes of ovules zijn op HA recept te krijgen, worden vergoed en mogen ook tijdens zwangerschap gebruikt worden (zowel clotrimazol als miconazol). Alleen gebruik van een applicator kan beter vermeden worden bij zwangerschap (geldt ook voor lactacyd applicator)
Hoi Emmetje75, Ik ben licht asmatisch en heb hier een discus inhaler voor, ook slik ik xyzall voor m,n allergieen, weet jij of dit schadelijk is als je zwanger bent of wilt worden?
@babsje83: heb je de ventolin diskus? (dus een luchtwegverwijder)? Dit kun je zonder problemen gebruiken tijdens zwangerschap als je de geadviseerde dosering aanhoudt (max 4-6 x dgs 1 inh), alleen aan het einde van de zwangerschap kan het beter niet gebruikt worden. Over xyzal is weinig bekend over de veiligheid bij zwangerschap. Ik adviseer altijd tijdens zwangerschap Tavegil (clemastine) te gebruiken, dit is de enige die in zn categorie A valt (dat is veiligheid bewezen), bij borstvoeding heeft cetirizine (het zusje van xyzal) weer de voorkeur. Tavegil moet wel op recept. @jingels: miconazol creme vaginaal 20mg/g wordt wel vergoed. Deze kan ook alleen op recept worden verstrekt
Emmetje75, ja een ventolin Diskus!, dank je voor de info, meteen nog een vraagje:, ik ben chronisch verkouden, en gebruik om mijn neus open te houden 2 maal daags neusspray, kan dit kwaad?
Misschien een heel domme vraag hoor nu, maar als je dan al last hebt van (schimmel)infecties kan je dan ook niet je man naar de HA sturen? Mij lijkt nu net dat als jij de bacterie hebt en er wordt geklust dat je man die ook kan oppikken en later dan weer bij je inbrengt? Beetje zoals jezelf weer besmetten door te plassen? Sorry hoor, klinkt misschien allemaal een beetje dom, maar mijn gedachten sloegen weer op hol.