@babsje83: Bedoel je xylometazoline? als je xylometazoline-neusspray gebruikt mag je dit max 1 week achter elkaar gebruiken, anders krijg je ene vicieuze cirkel en blijft je neus verstopt. Tijdens zwangerschap wordt er geadviseerd dit niet herhaaldelijk te gebruiken (dus maar 1 x een periode van max 1 week). Wat je wel zonder problemen langer kan gebruiken is de gewone zoutoplossing. Bij een chronische verkoudheid wordt ook wel beclometason neusspray voorgeschreven, dat is ook veilig te gebruiken. @Elisje: hoeft niet, niet elke schimmel is (seksueel) overdraagbaar. Misschien wel iets om na te vragen bij de HA.
Misschien een stomme vraag: dat wat jullie zeiden over Lactacyd, geldt dat ook voor de wasemulsie of alleen voor de vaginale douche? Op de site van Lactacyd zeggen ze dat de wasemulsie geen kwaad kan tijdens het proberen zwanger te raken, maar gezien dat na 9 maanden nog niet is gelukt wil ik eigenlijk wel elke 'zwanger tegenwerker' vermijden. Maar ja, het is zo lekker fris om mee te wassen....
oeh een neuspray verslaafde... Dat herken ik...ik heb meer dan 2 jaar dagelijks 2 tot 4 keer per dag gesprayed...dure hobby ook! Als ik maar voelde dat mijn neus dicht wilde gaan dan hoppa! En tja..op een gegeven moment wordt het slijmvlies erg lui...en raak je afhankelijk van de spray...precies zoals emmetje zegt...dat circeltje... Ik ben naar de ha gegaan en heb een andere srpay meegkregen...kweet niet meer hoe die heet...met een groene/blauwe dop... Die werkte voor geen meter...of nee laat ik t anders zeggen...die hielp voor geen meter...zout oplossing ook maar heel erg kort helaas... Ik kan je wel vertellen dat ik een heel erg moeilijke tijd heb gehad toen ik *afkickte* Vooral de nachten waren een hel!! Nu ben ik denk een klein jaar neuspray vrij..en nog steeds ondervind ik de gevolgen van dat langdurige gebruik... 1 neusgat is nl nooit meer geheel hersteld...en ik heb dus aan 1 kant steeds een snotterneus.. Maar nooit weer zal ik naar de xylimetazoline neuspray grijpen... Ik heb mijn lesje geleerd. succes!!