Medicijnen tegen HG

Discussie in 'Gezondheid' gestart door puzzelstukje, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dus een groot probleem, de erkenning van HG. En hoe meer rust je hebt hoe beter het voor jou en je kindje is. Ik lag ook 24 uur per dag op bed met een emmer en sondevoeding en medicatie. En nog spuugde ik. Maar was ik er even uit geweest dan werd het direct nog erger met spugen. Ik had het geluk dat het met 20 weken op hield. Probeer of iemand anders dit voor je kan regelen want daar heb je gewoon de energie niet voor. Hier kon ik het af met een telefonische afspraak met de bedrijfsarts, die zag de ernst er wel van in. Verder stond ik onder controle van gyn. en huisarts.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Miesemies: jeetje meid, wat heftig! En het is inderdaad die erkenning! Ik moet mn bed maar lekker uit van de vk. Nou ik wist niet wat ik hoorde. Volgende afspraak gaat mijn man mee. En als het dan nog zo is, dan ga ik het ziekenhuis weer bellen.

Wat fijn dat het bij jou met 20 weken wel beter ging! Ik hoop ook zo dat dat bij mij zal gebeuren. Ben je al bevallen of nog niet?

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Om je even wat hoop te geven, bij iets meer dan de helft neemt de HG rond de 20e week af!

Verder echt belachelijk dat de vk zo tegen hg kijkt! Vind ik echt niet kunnen.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Rosao: wat fijn te horen! Dan heb ik nog hoop dat het iets beter gaat. Dat ik me iets beter ga voelen:)

Ja, stom het van de verloskundigen. En ik woon in ene dorpje, het zijn de enigen. Dus kan niet naar een ander, behalve het ziekenhuis.

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Bij mij hielp cyclizine (reisziekte medicijn)
    Al die zetpillen deden ook niks (emphase enzo)
    Ik nam t savonds voor t slapen en hoefde dan alleen nog maar smorgens te spugen. Je mag er trouwens 3 per dag ik nam er 1 en was bij mij voldoende.Met 24 weken was t helemaal niet meer nodig
    Zonder medicijnen kon ik ook niet functioneren.
    Hopelijk heeft iemand er wat aan?

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Jeetje, meid, wat erg dat een VK zo reageert :( (deze reactie kreeg ik van mijn huisarts :x)... En zo onzinnig! Ik zat volledig in ziektewet vanaf week 6, maar heb van week 21 tot week 27 een paar uurtjes per week (therapeutisch) gewerkt omdat ik me wat beter voelde, maar weer moeten stoppen omdat spugen weer toenam. Was echt geen doen en ik kreeg het ook geheel niet meer opgebracht. En mijn bedrijfsarts had hier alle, alle begrip voor en heeft me het beste gewenst voor de bevalling. Hoefde daarna ook niet meer op (telefonische) controle. Hij heeft overigens ook nooit informatie gevraagd bij huisarts of VK, hij is afgegaan op mijn verhaal en geen reden om daar aan te twijfelen. Ze zijn heel zuinig op zwangere vrouwen.

Kun je zomaar terug naar het ziekenhuis? Ik neem aan dat die niet tot aan de bevalling de begeleiden zullen doen, dus je zult toch een keer terug moeten naar VK. Wellicht een keer het gesprek aan gaan en wat documentatie over HG voor VK meenemen en aangeven hoe vervelend je die opmerking hebt gevonden?

Hoe dan ook, heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina