@ Sanny Gefeliciteerd met dit goede nieuws! Fijn hoor! Nu proberen te genieten ondanks de misselijkheid! Liever gr,Miranda. trouwens al emasefene geprobeerd?
Tip van mijn verloskundige: Vanillevla! Heb het nu een aantal keren een half uur voor het opstaan gegeten en de ergste misselijkheid zakt af! Is het proberen waard toch? groetjes Femke
Helaas ging ik van vanillevla juist overgeven...had ik lekker warm gegeten en zin aan vla....kwam alles eruit.En echt iedere keer als ik vla had gehad. Ik denk dat je gewoon zelf uit moet vinden wat wel en niet goed valt.En dan kan het nog steeds anders lopen dan je dacht.Ik heb zoveel gespuugt,dat ik op een gegeven moment gewoon at waar ik op dat moment zin in had,en zag dan vanzelf wel of het er weer uit kwam of niet....Heleboel hebben ook last van sinaasappelsap.....rare is dat dat er bij mij inblijft! Wat ook helpt is rust!Probeer zoveel mogelijk rust te krijgen,want hoe moeier je bent, hoe beroerder.
Ik denk ook dat het heel veel verschilt per persoon. Een vriendin van mij at tijdens haar zwangerschap alleen maar aardappels met peper, dat hielp tegen de misselijkheid. Bij mij wordt het dan juist erger.. Ik denk dat het zoeken blijft per persoon en ook per zwangerschap
Ja vanillevla hou ik ook binnen. Eet t niet voor t opstaan want dan staat t heel de nacht buiten de koelkast, dat lijkt me geen goed plan. Dus hoe doe jij dat Femke, laat je dat gewoon heel je nacht naast je bed staan?Vanochtend ging t goed, maar dan is mn vriend er en hoef ik niet steeds op te staan om drinken en eten te pakken, hond eten te geven enz. Dus dat scheelt wel, maar ja 5 ochtenden per week ben ik alleen. Maar heb nog niks gevonden dat zorgt dat de misslijkheid minder wordt, dus alle tips zijn nog steeds welkom. Idd iedereen is anders, maar kan t wel uitproberen misschien helpt t!
Er zijn van VSM puur mama nu ook korreltjes te koop tegen ochtendmisselijkheid. Je kan ze kopen bij apotheek of drogist en ze zijn homeopatisch
die gebruik ik nu.... braken is over alleen de misslijkheid blijft. Bij mijn dochter had ik het tot de bevalling hopelijk dit keer niet!
Vriendlief gaat 's ochtends om zes uur de deur uit en zet het dan voor me naast het bed. De schat. Een vriendin moest beslist 's ochtends een beschuit met 7 up hebben om haar maag in bedwang te houden. Apart, als het maar effect heeft toch?
@ Femke die van mij staat half 6 op en ik pas 9/10 uur(ik werk s'avonds) dus dan is t toch te lang buiten de koelkast helaas. En heb wel vaker gehoord dat prik hielp, maar bij mij niet wordt er alleen maar misselijker van. Bij mijn schoonzus hielp (warme) vanillevla ook. Dus heb wel genoeg vanillevla in huis @ Chigirl bedankt voor de tip! @ Peetje rot voor je joh, hoop dat deze keer alleen de 1e 3 maanden is en niet de hele zwangerschap Heb van iemand de tip gekregen preggie pops te proberen, lollies tegen de misselijkheid. Geloof er eerlijk gezegd niet zo in, maar als t helpt waarom niet. Heeft iemand ze wel is geprobeerd en hielpen ze ook? Hier is de site http://www.bellypops.nl/index.html
@sanny ik hoop ook maar 3 mnd en niet langer. een andere tip van iemand uit het juli-forum http://www.drogisterij.net/index.php?me ... rodindex=0 bij mijn dochter hielp chocomel(koud) ik dronk liters maar ik moet nou helemaal nergens aan denken, geen vla,nix alleen bij de gedachten ga ik al hihi