IUI met ingevroren sperma?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 8bree, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden....
    Vraagje, is het mogelijk in NL om IUI te doen met ingevroren sperma? Mijn man gaat naar Afghanistan een tijdje en we zijn al bijna 2 jaar bezig om kinderen te krijgen en helaas lukt het nog niet. Ik ben net klaar met onderzoeken en ik ga in feb beginnen met IUI. Omdat hij al in maart weg moet, wil ik weten als het mogelijk of slim is om zijn sperma in te vreizen en doorgaan met de IUI proces als hij weg is? Weet iemand hier al wat van? Ik wil niet tot zomer tijd wachten... ik heb al lang genoeg gewacht om dit te beginnen behandeling te beginnen (al bijna 5 maanden bezig met onderzoeken!). Bedankt iedereen!!!
    Ik hoop dat het de eerste keer al lukt.... maar goed, ik ben ook een realistiche persoon.

Bree

2. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    anyone?

3. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    heb effe voor je gegoogled en hier op een ander forum gezien dat t wel kan maar afhangt van jouw situatie, als je man zijn zaadcellen niet optimaal zijn van kwaliteit wordt in bepaalde gevallen afgeraden omdat je dan niet voldoende overhoudt na een invriezing maar je moet t zoiezo eens aankaarten bij je dokter
    hier is de link
    De Verdwaalde Ooievaar | Forum | Onderwerp bekijken - invriezen zaad?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik weet wel dat dit een mogelijkheid is.
    Mijn man heeft een herstel-operatie gehad en toen werd gezegd dat als de zaadkwaliteit minder zou worden (vanwege littekenvorming) dat ze dan op tijd zaad zouden invriezen zodat de behandeling (IUI) gewoon door kon gaan.
    Technisch kan het dus zeker wel (denk ook aan sperma-bank). Of een/jouw ziekenhuis dit ook wil doen in jouw geval, dat durf ik niet te zeggen. Zelf zou ik zeggen: waarom niet.
    Maar misschien zegt je ziekenhuis wel dat het geen goed plan is al die behandelingen te doen terwijl je er alleen voor staat.
    Dit zul je met je eigen gyn moeten overleggen ben ik bang.

5. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Bedankt meiden! Ik zal gewoon vragen op de volgende afspraak :) Ik hoop dat het de eerste keer gewoon lukt in Feb, dan hoef ik niet meer aan de 2e keer bezig zijn! Stom eh, ik denk te ver en woon niet echt in de 'nu' :) nogmaals bedankt!

Bree

Deel Deze Pagina