medicijnen voor reflux vragen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Mijn zoontje had de zelfde verschijnselen als het kindje van atatosk...
    Duidelijk reflux volgens onze arts.

(het was heel erg, ons zoontje huilde de hele dag door en was erg onrustig na elke fles) zo zielig...)

Na de eerste fles met het medicijn Zatac, hadden we al een ander kind. Wow wat een verandering. Hij ging lachen en viel als een blok in slaap na zn fles. (iets wat nog nooit was gebeurt!)

Ik zou zeggen, zolang ze niet onrustig zijn/erge last lijken te hebben, nog geen medicijnen geven..
    Bij ons kon het niet meer anders.

Maar wanneer een kindje echt pijn lijkt te hebben, niet te lang wachten! Het slokdarmpje kan gaan verbranden door het zuur....

Succes

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hey Lara, ik heb je pb gelezen. Lief van je!
    Het is alleen zo dat mijn zoontje niet de hele dag huilt. Hij is wel geregeld onrustig maar hij kan ook uren aan een stuk slapen. Het komt alleen vaak omhoog en dan kijkt hij vaak pijnlijk.
    We wachten de osteopaat even af, en als het erger wordt gaan we natuurlijk naar de huisarts! We laten dat pulkje niet onnodig pijn lijden hoor. Maar ik denk dat het nog gaat.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja hier eigenlijk hetzelfde! Daarom twijfel ik nog of het wel echt verborgen reflux is en of het zo door kan of behandeld moet worden..

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @dirksmama: ja ze had dit ook aan de borst, zelfs erger dan nu!

verder was ze vandaag weer zo vrolijk, kirren en kletsen en 2x 45min geslapen en 1x 3 uur en dan zojuist nog een uurtje....t voelt nu goed en......ik eigenlijk voor t eerst relaxed en geniet ik bewust!

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bekend verhaal van TS, hier ook de eerste 3 maanden mondjes teruggeven en. Heel veel de hik. Maar dat had ze in mijn buik al :)
    Ik heb me geen zorgen gemaakt en na 3 maanden werd het spugen langzaam minder, na 6 maanden was het zo goed als weg. Heeft inderdaad te maken met het maagklepje dat nog niet goed sluit.
    Ook het korte slapen overdag is herkenbaar, met 11 maanden werd dat pas structureel langer.

Wat hier wel hielp in het begin is tijdens het drinken halverwege de fles een keer laten boeren. Overigens komt er dan ook wel eens wat mee, maar dat is nog geen reflux.
    En dat slapen, ach, niet te druk om maken, zeker als er 's nachts wel goed geslapen wordt.

Deel Deze Pagina