verpest maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vraag me af in welke leeftijdsmaanden is het gevaarlijk dat je een kindje ergens aan laat wennen?

Daan is nu bijna 11 maanden ik ik ben bang dat ik hem te strak hou kwa patroon soms.

Zo mag hij echt niet bij ons in bed slapen maar nu heb ik een hele nacht beneden ezeten met een ziek kind op schoot.

Wat zijn de trikki maanden?

Hopelijk kan iemand me helpen

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Lees even mee, want Noa is ook ziek en ze heeft nu al twee nachten en dagen niet of amper geslapen. pffff.............Laten haar ook niet in bed, maar willen haar ook niet laten wennen aan de nachten met mama en papa op zijn.

Tja, hoe pak je dat aan? Want het lijkt wel of ze de boel bedonderd. Pak je haar eruit dan is het goed en gaat ze met ja haar spelen.... :(

3. sim

sim Niet meer actief

nou ik ben bang dat wij onze zoon dan al hebben verpest.. hij slaapt heel vaak tussen ons in, anders zit ik ook heel vaak beneden. ik ben er van overtuigd dat hij vanzelf wel weer goed in zijn eigen bed gaat slapen.

maar ik blijf ook even meelezen, want ik ben ook wel benieuwd ;)

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wilt e wel eten? Daan moet ik onder dwang laten eten echt een feest :confused: . Maar als je hem een lange vinger geeft dan gaat het wel ja daar trap ik 1x in maar niet vaker

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik vind dat er wel uitzonderingen moeten kunnen zijn hoor, ...dat is wel heeeeel erg strak (vind ik)
    Als een van mijn kinderen ziek is mogen ze gewoon bij me in bed hoor.
    En qua tricky maanden, die liggen tussen de 0 maand en 18 jaar :) flexibiliteit moet er zijn hoor van beide kanten.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier hebben we ook altijd gezegd proberen niet in ons bed te nemen tenzij indd ziek
    nou was mijn oudste (3) laatst een keer 's nachts ziek (oorontsteking) en hij mocht dus bij ons in bed en wat doet meneer de hele tijd gezellig kletsen en wij geen slaap dus die mocht weer naar zijn eigen bed en daar viel hij dus wel weer in slaap

7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ze eet wel, maar een beetje. Ik ga er geen machtstrijd van maken, want zelf eet ik ook niet als ik me echt niet lekker voel. Het kan geen kwaad, zolang ze wel maar drinken. Ze eet wat ze opkrijgt en voor de rest dus veel drinken. Ik denk dat dwang ook ave-rechts werkt, zou het zelf ook niet leuk vinden als iemand me zou dwingen te eten..... :)

Maar het is niet leuk he! een ziek kindje.....

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mee eens!

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je kan ook te streng zijn lijkt me... hier slapen ze ook bijna nooit in bed.Woel daar zelf teveel voor maar als ze ziek zijn of gewoon erg verdrietig doe ik dat gewoon hoor. Zie dat ook niet als verwennen... als ik verdrietig ben wil ik ook getroost worden.

Verder kies je er zelf voor of je een machtsstrijd aangaat... eten en drinken kan je nooit dwingen. Mijn ervaring is dat negeren van negatief gedrag gewoon het beste is. Tuurlijk moet je soms ingrijpen maar dat probeer ik meestal toch te voorkomen. Je kan een kind ook te strak houden en teveel corrigeren.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Eten doe ik echt niet dwingen want het is een goede eter en soms heeft hij er effe geen zin in. Morgen eet ie weer als een bouwvakker..

Het slapen hebben we een veel te slecht beeld van mee grkregen hoe me broertje het doet met zijn kinderen. De oudste is 5 de jongste is 3 jaar en die slapen altijd in bed. En nu mopperen ze dat ze nooit met zijn 2e in bed liggen. Daan heeft de eerste 2 weken bij ons in bed een geslapen darna altijd in zijn bedje daarna is hij het na een half uurtje beu en wilt hij spelen.

Als hij vanacht weer zo gaat lopen spoken dan zal ik kijken of hij bij mij in bed wilt slapen. Het lijkt me ook wel lekker knus :)

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Als Tijn al heel vroeg begint te spoken, en ik ben gewoon te moe nog, dan haal ik hem ook uit zijn bedje en leg hem bij mij! Hij slaapt dan nog heerlijk verder. Dit gebeur zo 1 keer per 2 weken, en daarna gaat hij gewoon zonder moppen weer in zijn eigen bedje!
    Maar Tijn is pas 6 maanden....

Ik denk wel, zoals eerder beschreven, dat je best flexibel kan zijn!

kus miek

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Tess doet bij mij in bed echt geen oog dicht. Alleen 's avonds met de laatste fles op bed valt ze soms tegen mij aan in slaap. Ik leg haar dan zacht in haar eigen bed. Meestal gaat ze wakker naar haar eigen bedje.

Toen ze ziek was en alleen tegen mij aan wou zitten en slapen heb ik dat net zo lang gedaan als nodig. Mama vond dat eigenlijk zoooooo lekker. Zou ik ook verwend kunnen raken ;) :)

Ik vind dus ook dat je flexibel kunt zijn.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Vannacht geprobeert om hem bij mij te laten slapen nou dan wa hem dus echt niet hij was het na een half uur zat en werd nog verder overstuurlijk en huilerig dan dat ie al was.

14. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt wil ook niet bij ons in bwd slapen...
    ze gaat dan heel erg klieren en vervelen en slapen Zit er niet in.

15. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Verpest je een kind als je één keer toegeeft dan?
    Je bent toch ook maar mens. Bovendien is er een reden dat je toegeeft: Hij is ziek.

Consquent zijn is belangrijk, maar je kan ook overdrijven.

Linda

16. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira komt eigenlijk altijd als ze heel vroeg wakker is nog even tussen ons in liggen, dan geeft ze kusjes en slapen we nog een uurtje saampjes door, vind dat geen verwennen, is gewoon een lekker knuffel moment, en ik hoef er niet zo vroeg uit;)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet je kind voor de regels laten gaan hoor!
    Kijk eerst wat je kid nodig heeft, handel daarna. dat is belangrijker dan regeltjes. Anders maak je het jezelf en je familie alleen maar onnodig moeilijk.
    Een ziek kind verwen je niet, dat koester je toch?
    Ben het met MamaDeluxe eens: tricky maanden heb je van 0-18 jaar.

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter kan niet slapen tussen ons in, ze gaat alleen maar spelen en aan mijn haren trekken :)

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Vannacht weer een poging gedaan maar hij wilt echt niet slapen. Dan maar op de bank tegen mama aan.

Deel Deze Pagina