Zwangerschapswens 1e

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jackster, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Hoi,
    Ik ben nieuw hier (heb me net voorgesteld in het gedeelte wat hiervoor is bedoeld op het forum), maar heb al meteen iets wat ik zou willen bespreken.

We zijn deze maand gestart met onze eerste poging tot een zwangerschap.
    Ik ben nu 3 maanden pilloos.
    Mijn eerste dag van mn menstruatie was 12 september, dit wil zeggen dat ik rond 28-30 september mn eisprong zou moeten hebben (heb hem deze maand niet gevoeld in vergelijking met voorgaande 2 maanden). We hebben vanaf 24 september om de dag geklust. Nu kreeg ik gisteren kleine steken in mijn onderbuik rechts en heb ik sindsdien last mn van borsten (steken en trekkerig). Ik dacht zelf aan een late eisprong dus we zijn gewoon doorgegaan met klussen. (Lees ruim anderhalve week om de dag geklust) ik heb ovulatietesten geprobeerd maar die hebben 2 weken lang negatief getest (maar ik drink wel erg veel water op een dag, lees 2-3 liter) wanneer zou ik iets aan mezelf kunnen gaan merken? Iemand hier ervaring?

Ik merk aan mezelf dat ik geen rust vind en liefste zo snel mogelijk zou willen testen. Ik heb altijd gezegd dat we wel zouden kijken of het zou lukken maar ik merk dat als je er eenmaal voor gaat het lastig is er niet obsessief mee bezig te zijn.

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Zonder positieve ovulatie test en zonder temperaturen is het onmogelijk om te zeggen wanneer je eisprong was. Je eisprong voelen is onbetrouwbaar, want dit is heel vaak de laatste groeispurt van de follikel en niet het daadwerkelijk springen vh eitje.

Toen ik zwanger bleek te zijn merkte ik zelf niks aan mijn eigen. Mijn man viel op dat er weinig haren in het doucheputje zaten (ik heb lange haren) en de mensen die ik moest verzorgen vonden dat ik erg warm aanvoelde, alsof ik warmte afgaf. Toen heb ik ook maar getest, twee dagen voor mijn verwachte menstruatie.

Zelf merkte ik pas iets met 6 weken (2 weken overtijd) toen kreeg ik gevoelige borsten. Rond de 8 weken werd ik pas misselijk.

3. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik heb de 2 maanden ervoor wel hele scherpe steken gehad in mijn onderbuik en toen bijgehouden hoeveel dagen ik daarna ongesteld werd, en dat klopte. Helaas deze keer niet hetzelfde opgemerkt, maar toch goed geklust rondom de verwachte week van ovulatiedatum (zoals te lezen in mijn voorsteltopic gebruik ik ook een speciale app op aanraden van iemand die haar enorm heeft geholpen). Als we hem nu gemist hebben dan zouden we nog ruimer dan anderhalve week moeten klussen.

Verder qua symptomen weet ik niet wat ik moet verwachten en wanneer. Ik denk nu dat alles iets is . Afwachten maar en volgende keren anders beter. Zijn natuurlijk net pas begonnen

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Je schrijft dat je adhv steken inje buik tweemaal je menstruatie hebt berekent en tot dit klopte. Je zou niet de eerste zijn die na het stoppen met de pil eerst een paar mooie cycli heeft en in de maanden die volgen helemaal in de war raakt.

Ook een app is onbetrouwbaar, die kan namelijk niet in je lichaam kijken en een app gaat uit van gemiddelden. En maar weinig vrouwen voldoen aan dit gemiddelde. Bijvoorbeeld: mijn cycli duurden zo'n 30-31 dagen met de eisprong pas op dag 19-20. Ik werd altijd op de 12e dag na eisprong ongesteld, en niet 14 dagen. Ik wijk dus al af.

Ontpillen is iets dat heel veel vrouwen hebben. Slechts een enkeling heeft na t stoppen meteen een mooie stabiele cyclus.

Met t vele drinken dat je doet. Had je helemaal geen tweede streep op je ovulatietest? Want zelfs met veel drinken zou je bij een LH piek een tweede, wellicht een lichte, streep moeten zien. Is er een reden dat je zoveel drinkt? Meer dan 2,5L water per dag is, als je niet veel doet sporten, wat erg veel.

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik dronk 2 uur voordat ik de ovulatietest deed niet zodat mijn urine niet te waterig was.
    Daarnaast is je eisprong voelen niet betrouwbaar, en kan het zijn dat je cyclus nog wat varieert.

6. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! Ik ben 14 jaar aan de pil geweest en had die steken nog nooit gevoeld. Dus dacht eerlijk gezegd dat dit mn eisprong zou zijn geweest. Maar zoals ik al zei ik ben een leek hierin en heb kennis opgedaan aan de hand van internet. Ik moet het nog allemaal uit zien te vogelen en dat is lastig als je al jaren een kinderwens hebt (we wilden wel heel graag eerst trouwen).

Nou ik dacht eerlijk gezegd (ahv de verpakkingen van de ovulatietest) dat je een hele duidelijke dikke streep moest hebben. Heb 1 keer een licht streepje gezien maar gedacht dat dit niks was. Wel rond die tijd geklust..

Ik drink altijd zoveel, altijd al gedaan

7. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat ik aan de hand van dit forum wat meer duidelijkheid kan krijgen over mn lichaam (en een eventuele zwangerschap ) dus alle tips en tricks zijn van harte welkom!!

8. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    De eerste tip lijkt mij is om geen app te gebruiken om je eisprong vast te stellen.

De tweede tip is om minder te drinken. Je plast nu vrijwel water, of drink minimaal 2 uur voor je een ovulatie test doet niks meer.

De derde zou ik zeggen, ga temperaturen en houd dit bij op fertility friend. Adhv je temperatuur kun je zonder twijfel vaststellen of er sprake is geweest van een eisprong.

Heel eerlijk heb ik zelf nog nooit een positieve ovulatie test gehad. Bij mij werd de test streep nooit donkerder dan de controle streep. Maar ook dit kan verschillen per vrouw. De ene heeft een lange piek, de ander maar een hele korte. Succes

9. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik zou sowieso andere ovulatietesten bestellen als deze niet donkerder worden, al kan het goed zijn dat je je piek het gemist. Ik gebruik de extra gevoelige van 2besure en die word bij mijn piek even donker als de controlestreep, dat is wel een vereiste.

Over het vele drinken.. Ik drink ook zo'n 2-3 liter per dag (soms meer) en ik heb mijn piek wel altijd gewoon gevonden, dus het is niet heel erg. Probeer inderdaad wel even iets minder te drinken voordat je gaat testen.

Een app is inderdaad totaal niet betrouwbaar. Ik heb daar ook altijd op vertrouwd, totdat ik ineens een cyclus van 10 dagen langer had. Dat had m'n app mij niet verteld ;)

De pijn die je voelt om je eisprong heen is vaak de laatste groeispurt. Ik had het bijvoorbeeld deze maand op donderdag & vrijdag en pas zondagochtend is mijn eitje gesprongen.

Verder is zwanger worden vooral vaak wachten wachten en nog eens wachten.

Veel succes, ik hoop dat het snel raak mag zijn :thumup:

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zou gewoon nog even wachten met al die testen en toestanden...

11. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Ik weet het gewoon echt niet meer. Vanacht werd ik wakker met enorme pijn in mn linkerborst. Allemaal steken en voelde ik me heel misselijk. Vanochtend opgestaan met hoofdpijn.

We zullen het zien en afwachten, maar ik ben een ongeduldig persoon haha.
    En dat al bij poging 1, dat wordt wat geduld hebben voor mij de komende maanden als het niet gaat lukken

12. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Probeer het een beetje los te laten (ja ik weet het, klinkt heel makkelijk...) Toen we voor de eerste gingen dacht ik ook elke ronde dat het raak was door allerlei dingen die ik voelde: steekjes hier, plopjes daar etc... Echter pas in ronde 9 raak... En juist die ronde had ik nergens last van en ging ik ervan uit dat het juist niet raak kon zijn.
    Verder heb je inderdaad genoeg tips gekregen lijkt me waar je wat mee kan. Haar eruit waar je je zelf goed bij voelt. Succes!

Rosje83 vindt dit leuk.
  13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Precies probeer het los te laten je maakt jezelf gek en je lichaam kan je flink voor de gek houden. Vergeet niet dat er gemiddeld een jaar voor staat

14. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Ja dat klopt, maar ik ben nogal trien ongeduld.. als ik iets wil dan liefste meteen. Maar ik moet idd afwachten.

Maar dat verklaard nog niet mijn enorme steken in mn borsten vanacht

15. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Verklaring voor je borsten: hormonen.

Probeer t wat te laten rusten. Je maakt jezelf alleen maar gek. We zijn allemaal ongeduldig bij t zwanger worden, maar letten op elk steekje, plopje, pijnlijke borsten maken je niet sneller zwanger.

16. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Die steken in mijn borsten heb ik ook vaak gehad... Kan door hormoonschommelingen komen.
    En dat van het meteen willen is herkenbaar hoor;) ik was net zo, alleen is het dan steeds zo'n grote teleurstelling als het niet raak is.

17. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Hoi jackster! Ik gebruik wel een app. "Mijn kalender" heet die.. een roze agenda. Daarop hou ik elke dag bij wat voor symptomen ik heb en kun je je menstruatie invullen. En aan de hand van buikpijn + een positieve ovu test vul ik dat ook in. Echt heel handig! En dan kan ik elke maand terug kijken of alle symptomen overeenkomen met nu. Mijn eisprong is elke maand op dag 17.. als je ovulatietesten doet zou je toch iets minder moeten drinken hoor voordat je zo'n test doet anders werkt het gewoon niet. Dus uitplassen en 2 uur niet drinken en plassen en daarna de test doen. Wellicht 2x testen smiddags tegen 12 uur en savonds omdat je een korte piek kunt hebben! En ja het duurt lang.. Wij gaan ook voor de eerste.. ronde 3 maar het wachten is verschrikkelijk.. succes ;)

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Jackster mijn tip..gooi alle testen in de prullenbak en klaar.
    Echt waar als je jezelf (en je man) nu al knetter maakt hiermee dan is er binnen nog time niets meer aan en word het een moeten.
    Je gaat dan echt van dag tot dag leven en je lichaam onder een microscoop leggen...een steekje hier een pijntje daar...zou ik..
    Probeer eerst fijn samen te genieten van deze tijd.
    Als het na bijvoorbeeld een jaar nog niet gelukt zou zijn ja dan kun je eens verder kijken, maar dat is mijn mening hoor.

Enigste dat ik deed was de eerste dag aankruisen in mijn agenda en doordat ik al maanden zonder pil was kende ik mijn cyclus.
    Hier duurt hij tussen de 25 en 27 dagen met een eisprong tussen dag 9 en 12 ergens.
    Succes!

19. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Je hebt grotendeels gelijk. Maar als ik iets wil, wil ik het zo graag.. en dat is inderdaad mijn valkuil. Adviezen neem ik gelijk aan dus ook begonnen aan de testen. Ik ga het meer proberen los te laten, thanks!

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik begrijp je wel hoor
    Vrouwen willen alles altijd meteen :p
    Ik heb me nog nooit gewaagd aan ovulatie testen of tempen(gelukkig nooit nodig geweest)
    Ken mezelf ik zou veranderen in een obsesieve :evil:
    Nogmaals sucses doe het op jouw manier:thumup:

Deel Deze Pagina