Waar spuiten zetten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Magda, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Hallo, ik vroeg me af of hier ook dames zijn die bloedverdunners moeten spuiten tijdens zwangerschaap? Ik doe het nu ong 3 weken, best wel last van blauwe plekken. Mijn vriend zet ze bij me en doe het zo voorzichtig mogelijk maar ze blijven vervelend. Over een tijdje zal mijn buik strakker worden en dan moet ik in mijn been spuiten heb ik begrepen,maar waar in de been deden jullie het precies en kan het niet in de billen? Iemand hier ervaringen mee? Liefs

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik doe ze in mijn linkerboven been vlak onder mijn onderbroek zeg maar....

3. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ok en gaat het goed? op mijn buik kan ik nu nog beetje vel/vet vasthouden als hij mij die prik geef,maar op mijn been word het lastig. Nou ja ff tandjes op elkaar dan maar:) en heb jij veel last van blauwe/rode plekken?

4. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ik spuit afwisselend in boven benen. De ene keer reageert mijn lijf niet, andere keer harde bult en/of jeuk. Maar over het algemeen is het goed te doen... Het moet nu eenmaal! Ik spuit zo min mogelijk in zijkant benen omdat daar precies een spier of iets dergelijks loopt, wat dan nogal pijnlijk kan zijn als je daarin prikt....

5. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik moet ook spuiten. Altijd in mijn dij, daar doet t t minst zeer bij mij. Ik pak altijd een stuk huid en voel met de naam bij een Bertje druk of het een goede plek is. Meestal vind ik zo een plekje waar ik er bijna niks van voel. Ik zit er altijd bij in kleermakerskrijt, dan is de huis op mijn dij het minst gespannen.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het mag ook wel in je bips hoor...maar dan wel bovenin.
    Maakt in principe niet heel veel uit waar je het spuit, wel op een plekje waar wat onderhuids vet zit. Buik is het minst pijnlijk, samen met de bovenkant van je bilpartij van je bips.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    In de zijkant van m'n bovenbenen. Ging prima!

8. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Bednakt voor alle reacties!!! Ik ga vandaag misschien op mijn billen of been proberen,want mijn buik is nu echt pijnlijk. Hebben jullie het ook dat de naalden soms zo krom als wat zijn? Ik denk dat het soms oo daarom wat vervelender is. Maar ja uiteindelijk zorgen ze dat ik gezond blijf dus ik moet helemaal niet zeuren:)

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat iets van fraxi ofzo spuit?
    Dat zijn tamelijk vervelende naaldjes, maar de techniek is in dit geval echt heel belangrijk (aldus mijn leraar).
    En dat klopt wel, heb zeer veel fraxi spuiten gezet en zelden een blauwe plek gezien.

Je zegt dat je vriend het heel voorzichtig doet (hardstikke lief) maar kijk uit dat heel voorzichtig niet te langzaam is.

Zoals ik het geleerd heb:
    Een huidplooi pakken (als dat mogelijk is) en rechtstandig of in een hoek van 45 graden de naald met een vloeiende, vlugge beweging erin zetten, spuit leegdrukken (dit niet te vlug) en dan de huidplooi loslaten, de naald er in dezelfde hoek weer uithalen.
    Niet nawrijven of iets dergelijks.

Succes.

10. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ja zo doet hij het op zich wel, snel naald erin en langzaam spuiten, alleen zet hij het echt recht erin misschien idd in de hoek van 45 graden proberen. Bedankt voor de tip!

11. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Als je onderhuids moet spuiten en je hebt niet zo heel veel vel/vet meer over op je buik is hoek van 45gr inderdaad beter.
    Verder is het op je been het beste om aan de buitenkant te prikken,verdeel je been in 3 vlakken vanaf je knie en prik in de 2 bovenste aan de buitenkant, als je ontspannen ligt lukt het je vaak wel een plooi te pakken,
    Probeer iedere dag een ander been te doen en een ander plekje,let ook op of je geen harde schijven krijgt want dan prik je te vaak op dezelfde plaats .

As je kant en klaar spuitjes hebt moet je de luchtbel er vaak in laten zitte, dit staat ook in de bijsluiter.

Veel succes ermee!
    Ik zet ze zelf bijna dagelijks maar moet er niet aan denken t bij me zelf te moeten doen....
    Hopelijk heb je verder een fijne zwangerschap!

Liefs een verpleegkundige

12. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Dan zal ik proberen dank je!!!

13. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Mij werd gezegd dat ik de luchtbel als laatst erin moet spuiten om blauwe plekken tegen te gaan.
    Ik moet er juist niet aan denken om het een ander te laten doen. Doe het altijd zelf en rustig aan en heb er geen pijn meer door.
    Het enige is dat mijn huid soms meegeeft net of je met een pen in je been prikt.

Succes met prikken

14. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Quinnie klopt van de luchtbel,bedoelde ook dat je die er niet eert moet uithalen maar gewoon mee in moet spuiten,staat er niet helemaal duidelijk, hoop dat t nu wel duidelijk is.
    Kant en klare spuitjes hoef je Niet te ontluchten,dat bedoelde ik ermee....

Succes hoor!

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet de luchtbel inderdaad bovenin laten zitten zodat die het laatst erin gaat. Daarna vlug prikken en het gaat inderdaad makkelijker om de huidplooi op te pakken en dan van de zijkant te prikken, als je vetlaagje wat dunner is.

Op die manier maak ik ook vaak geen blauwe plekken (ook verpleegkundige).

Deel Deze Pagina